bennybanan Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei, har en xp cd og skulle gjerne laget en bootable device ut av den, skal se om jeg får installert xp via den grunnet pc uten cd/dvdrom. Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Du kan se om denne klarer det, den gjør ivertfall minnepenner bootable og du kan la den innstalere via minnepenn. UNetbootin Edit: kan se ut som den fungerer kun med linux ikke windows. Mvh donnieakalefty Endret 24. november 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Fikk det ikke til å fungere... Er kun for linux distrubisjoner. Ellers takk, har prøvd det programmer før faktisk;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Prøv det denne nettsiden forklarer i første post. Kan se ut som det programmet gjør hva du ønsker. PeToUSB Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Fett, der har du det vettu. Lett teste det når jeg kommer tilbake fra skolen. Takker Gir tilbakemelding om jeg får det til seinere. BB Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Satt å prøvde litt i går, men får søren ikke bootet fra minnepinnen :S Prøvde i en annen pc og det fungerte helt fint. Noen forslag her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du må sjekke bootrekkefølgen i BIOS. Det er ikke alle PCer som kan boote fra USB. Spesiellt ikke eldre modeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du må gå inn BIOS og velge at minne penn eller usb memory stick skal boote opp first. Eller når pc-en skrur seg på velge hva som skal boote først. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Har slitt med tilgang på nett, så har ikke fått svart før nå. Jeg er ikke helt lauk på dette området. Har selvfølgelig valgt det i bios, men det fungerer ikke, det som er casen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Da kan det hende pc-en din ikke kan boote fra minnepenn. Hva står det i biosen din? hva slags ting kan du boote med? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Kan boote fra usb harddisk... MEn burde vel gå med minnepinn da?:S Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det vil være mer nyttig for deg å kaste deg over på http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Da kan du lage alt du vil. Usb device skal da boote med Vistas PE, og derfra må du bruke winnt32 commando og flags for å installere. Winnt32 vil gjøre det mulig med riktig konfigurasjon. at du kan ta disken med deg, montere i en helt annet PC, og installere xp på den. Du forstår det, eller ikke? Når det gjelder at du kan ikke boote på det du prøver nå, vil jeg gjøre deg oppmerksomt, at i enkelte tilfeler, vil å formatere usb til fat16 og ikke fat32, boote opp. Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Nice, får se på det litt seinere i dag. Skal sove no og på ski om noen timer... Skal forresten boote på en linux distrubisjon hvis du ikke har sett det/jeg ikke har skrevet det tidligere i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå