Gå til innhold

bracketing for HDR?

Anbefalte innlegg

På EOS 450D (Gjelder sikkert andre Canon også) kan du gå inn i menyen og velge AEB, sette hvor mye den skal under og overeksponere og så setter du den til fjernkontroll modus om du har fjernkontroll og så knipser den tre bilder for deg :) Hvis du ikke har fjernkontroll må du vel trykke for hver gang, har ikke testet dette enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får nok kjøpe meg en sånn,jule gave til meg selv...

Litt OT men har du noen idee om en trådutløser til D700?

Du kan vel benytte Nikons MC30 og MC36. Jeg benytter meg av MC30 på D700, denne er noe enklere og rimeligere enn MC36. Tredjepartsutløsere er antakelig en god del billigere.

Lenke til kommentar
På EOS 450D (Gjelder sikkert andre Canon også) kan du gå inn i menyen og velge AEB, sette hvor mye den skal under og overeksponere og så setter du den til fjernkontroll modus om du har fjernkontroll og så knipser den tre bilder for deg :) Hvis du ikke har fjernkontroll må du vel trykke for hver gang, har ikke testet dette enda.

Du kan jo sette på selvutløseren og da tar den 3 bilder på kjappen. Nedteller bare fra 2sek om den er stilt til AEB mot 10sek ellers.

Lenke til kommentar

Trykk for å ta ett bilde, og holder inne på flere. Hvis du vil bruke Bulb, kan du bare trykk den ned og skyve den fremover. Da låser den seg. Så gjør det det samme baklengs når du vil avslutte eksponeringen. Slitsomt å holde nede når du har eksponeringer på 2 min. :p

Lenke til kommentar
Nei er ikke nødvendig at det er så dyrt..Skal brukes sammen med D700..

Hvordan funker den?starte eksponering med et trykk og stopper med neste??

Det er evt det eneste jeg ønsker meg??

Du kan kjøpe en billig radioutløser til D700 på ebay. Trådløst, god rekkevidde, ligger vel på mellom 100 og 200kr.

F.eks her, free shipping også:

http://cgi.ebay.com/Phottix-Wireless-Remot...2|39:1|240:1318

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...