Ascubal Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 På EOS 450D (Gjelder sikkert andre Canon også) kan du gå inn i menyen og velge AEB, sette hvor mye den skal under og overeksponere og så setter du den til fjernkontroll modus om du har fjernkontroll og så knipser den tre bilder for deg Hvis du ikke har fjernkontroll må du vel trykke for hver gang, har ikke testet dette enda. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Får nok kjøpe meg en sånn,jule gave til meg selv...Litt OT men har du noen idee om en trådutløser til D700? Du kan vel benytte Nikons MC30 og MC36. Jeg benytter meg av MC30 på D700, denne er noe enklere og rimeligere enn MC36. Tredjepartsutløsere er antakelig en god del billigere. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 d80n min har en kjekk bracketing funksjon, har aldri fått det til helt men har alt som trengs, fjernutløser er cluet Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har tittet litt på den MC36,den ser jo veldig bra ut.. Men tenkte jo litt på trådløs kontra tråd..kunne jo vært greit med trådløs?? Forslag?pris rundt Det MC36 ligger på er vel noe rundt 1500-1700 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 På EOS 450D (Gjelder sikkert andre Canon også) kan du gå inn i menyen og velge AEB, sette hvor mye den skal under og overeksponere og så setter du den til fjernkontroll modus om du har fjernkontroll og så knipser den tre bilder for deg Hvis du ikke har fjernkontroll må du vel trykke for hver gang, har ikke testet dette enda. Du kan jo sette på selvutløseren og da tar den 3 bilder på kjappen. Nedteller bare fra 2sek om den er stilt til AEB mot 10sek ellers. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvilket hus har du? Om du føler det er verdt å betale 5 ganger så mye som det du kunne fått en trådutløser for, be my guest. Selv har jeg denne, som du får hos JP for 399. Feil bilde på siden, ser sånn ut. Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei er ikke nødvendig at det er så dyrt..Skal brukes sammen med D700.. Hvordan funker den?starte eksponering med et trykk og stopper med neste?? Det er evt det eneste jeg ønsker meg?? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Trykk for å ta ett bilde, og holder inne på flere. Hvis du vil bruke Bulb, kan du bare trykk den ned og skyve den fremover. Da låser den seg. Så gjør det det samme baklengs når du vil avslutte eksponeringen. Slitsomt å holde nede når du har eksponeringer på 2 min. Lenke til kommentar
Stian84 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ja det er nettopp det jeg tenker på..men da virker jo den ganske så grei.. Og hvis den funker med D700 så kjøper jeg meg en sånn..hvor lang kabel er det på den?? Takk for svar Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 50cm kanskje. Nei, sikkert litt lengre. Såpass lang at jeg aldri har irritert meg over den i hvertfall. Funker fett med D700 også ja. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Funker greit med +- 1EV. Må HDR se unaturlig ut? Så 3 bilder,altså et -1 EV, et normalt eksponert og et + 1 EV vill være nok for å utnytte HDR effekten, altså til å få frem mer detaljer i skygger osv? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ja. Benyttet meg av det flere ganger. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Nei er ikke nødvendig at det er så dyrt..Skal brukes sammen med D700..Hvordan funker den?starte eksponering med et trykk og stopper med neste?? Det er evt det eneste jeg ønsker meg?? Du kan kjøpe en billig radioutløser til D700 på ebay. Trådløst, god rekkevidde, ligger vel på mellom 100 og 200kr. F.eks her, free shipping også: http://cgi.ebay.com/Phottix-Wireless-Remot...2|39:1|240:1318 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå