BrokenTomato Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hei! Har kikket igjennom diverse forsikringsvilkår o.l. men ikke funnet noe. Hadde en skade hvor bildøren min kom borti en annens bil. Dato var 22.07.07. Det ble fra dag en tvist om dette var noe som måtte lakkeres eller ikke, og jeg sendte et detaljert brev til forsikringsselskapet hvor jeg krevde og få dokumentasjon dersom noe var galt. (Grunnet useriøs motpart.) Nå den 20.11.08 får jeg krav fra forsikringsselskapet på 6700 kr. Jeg kan ikke fatte at han så lenge etterpå kan taksere skaden sin å få utbetalt en skadesum. Vi har ikke hørt NOENTING i mellomtiden og det foreligger heller ingen dokumentasjon på taksering som vi bad om. Finnes det virkelig ingenting som regulerer tidspunkt for taksering? Hvis han har hatt en liten ripe i bilen sin, og deretter brukt nesten 1.5 år for å få reparert/taksert skaden så kan den meget mulig ha utviklet seg til noe verre over denne tiden. Takker for alle tilbakemeldinger. EDIT: Til info så sitter jeg i telefonkø og venter på svar hos forsikringsselskapet. Kan gi info når jeg får svar der. Endret 24. november 2008 av -JørgenG- Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 OPPDATERING: Snakket med forsikringsselskapet nå, og de hadde ikke engang fått oversendt takstpapirer fra det andre forsikringsselskapet før de betalte. De skulle nå kreve dette og oversende det videre til meg når de fikk det. Jeg kommer i hvertfall ikke til å slå meg til ro med så treg saksbehandling. Hvis noen har noe juridisk å komme med så er det bare fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå