Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i macen?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tror jeg har et litt lite common problem her. Jeg har kobla xboxen min til macen for å få nett til xboxen for å spille Live. Har nå fått til nett, men den stopper i nettverkstesten på NAT og får ut Strict. Dette er vel pga portene ikke er åpne. Jeg har åpnet portene 3074 udp/tcp og 88 udp til macen, og hadde håpet at det gikk rett igjennom, men slik var det altså ikke.

Noen som var hvordan jeg skal få åpnet portene slik at de får fri ferdsel igjennom hele rekka?

Bilde_1.png

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg holder på å hjelpe Tandberg med dette. Jeg kan mye om nettverk og ruterutstyr, men min kunnskap om Mac er midt på treet. Kan noen med mye Mac erfaring fortelle meg hvordan internet sharing funksjonen på Mac fungerer?

Dvs. er det snakk om at den setter opp et virtuellt ethernet kort, eller fungerer Macen som en ruter for det som kobles etterpå? I førstnevnte tilfelle skal jeg kunne se xboxern fra ruteren, så da skal det være enkelt nok, men I sistnevnte tilfelle, hvordan kan jeg i såfall NATe gjennom Macen?

Håper noen der ute har vært i same situasjon får og kan guide oss litt ;)

EDIT: vi har Xboxen på nett, men har testet at ruteren ikke da kan se den direkte. Det må da i mine yne bety at Macen fungerer som et ekstra ruterledd, og at vi da må få NATet gjennom Macen på en eler annen måte. Noen som har gjort det før?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...