Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte - Bluescreen under oppstart

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg har en nå 3 år gammel maskin som er innstalert med Windows XP.

Den har en intel pentium 4 prossesor 3ghz,

1 gb minne

og ett geforce 8600gt kort.

Nå vil den ikke lenger starte,

Jeg får opp en meldding og at de beklager det intrufne,men windows vil ikke starte uten feil. Der kan jeg velge mellom sikkerhetsmodus og slikt,

Hvis jeg velger start på¨vanelig måte

kommer det opp en slik liten grå loading bar nede av kanten av bildet ( ALDRI skjedd meg meg før, den har bare hoppet rett over til windows loading screen)

etter at denne grå baren fyller seg opp hopper den over til Windows loading screen, og er der noen sec. Så kommer det opp en bluescreen, men jeg har ikke sjans til å lese hva det står der. Den er der kun i noen sec.

Hvis jeg prver sikkerhetsmodus så har det før kommet masse tekst nedover sjermen, men dette skjer ikke nå, det kommer en linje, så forsvinner den, og så dukker det opp igjen.

Så hører jeg straks det pipet som kommer når maskinen starter opp igjen.

Og da starter den på nytt, det samme skjer om og om igjen...

Noen som veit hva dette kan skyldes?

(hvis det har noe å si så er det som sagt Windows XP, og det er en slik versjon som ligger lagret opå hardisken fra før av)

Og er det slik at jeg bare må prøve og kjøre den recovery cden og legge inn XP på nytt? Jeg håper det er en annen løsning da alle mine notat til eksamene som kommer fremover ligger lagret på det maskinen.

Takker for hjelpen på forhånd

Endret av marius16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...