Gjest Bekymretvenn Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei, jeg er en gutt på 15 år og er litt i villrede. På fredag kveld ble en god vennine av meg overfalt, banket opp og etterlatt i veikanten av noen gutter på 18-19år. Etter politiavhør, telefoner fra venner og familie kan alle forstå at hun er trøtt og lei av dette her, men på skolen idag oppførte hun seg som om hun ikke brydde seg om det, selv om jeg kan se at hun er redd (trekker seg inn i seg selv, deltar ikke i samtaler som vanlig etc.). Nå som hun (tilsynelatende) har lagt det bak seg kødder folk litt med henne, griper henne bakfra, "liksom slår" mot ansiktet og diverse andre ting. Jeg sitter da igjen her og ser på at hun er redd, og er selv redd for at hun skal få varige mén av dette. Jeg lurte da på om noen her har noen tips til hva jeg kan si/gjøre for å få henne til å føle seg bedre. Er liksom ikke bare å gå bort til en person som benekter at hun er redd og si at hun ikke må være redd, trenger hun noen å snakke til kan hun komme til meg osv. Så, alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan hvertfall be de som driver å kødder med henne om å gi faen i det. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Om du snakker med en lærer/sosialrådgiver eller lignende vil jeg tro denne personen vil vite hvordan en bør gå frem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du kan ikke tvinge henne til å snakke med deg om det heller. Da støter du henne bare lengre bort. Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_* Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan hvertfall be de som driver å kødder med henne om å gi faen i det. Sa ifra da det helt klart gikk over streken, og litt under;) men hva skal jeg gjøre når det er "mindre farlig" som når folk kommer med tips om hvordan hun skulle ha reagert? "herregud, skulle knea'an i ballene, selge deg dyrt!" (selvfølgelig godt ment, men jeg ser at det sårer når folk sier slikt) Utrolig hvor blinde vi kan være Bytex Lagt til I dag, 19:20 Du kan ikke tvinge henne til å snakke med deg om det heller. Da støter du henne bare lengre bort. Jeg vet, men kommer ikke til å sitte stille mens hun har det jævlig. Har selv vært utsatt for noe av det samme, gikk med det i mange måneder og prøvde å ikke tenke på det, var helt jævlig. Jeg vil ikke at hun skal gå gjennom det samme... Hun er så snill og livsglad... Jeg klarer ikke la henne ta den smellen som kommer til å komme Bushmann : skal snakke med rådgiveren på skolen, takk Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Be henne snakke med helsesøster på skolen. Denne episoden som hun ble utsatt for høres veldig angstskapende ut på meg, så tror hun har godt av litt profesjonell hjelp. Kjempebra at du bryr deg! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 I alle fall gi melding til dem som kødder om at de kanskje bør tenke seg om to eg fem ganger til. Dernest må du se til at du ikke gjør venninna di til et offer. Gjør henne til et sterkt individ som ikke finner seg i faen fra folk. Mao, se til at episoden ikke fører til at hun mister troen på seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan hvertfall be de som driver å kødder med henne om å gi faen i det. Enig. Har desverre ikke noen gode tips på lager til trådstarter, men synes det er idiotisk av de som "liksom" slår henne osv. Fordiom hun ser ut til å ha kommet over det så er det ikke sikkert hun er det, kan være hun bare later som.. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Sinnsykt dårlig gjort av de som kødder med henne!! Det er helt tydelig at hun ikke er komfortabel med det, og det er selvfølgelig fullt forståelig! Tror jeg hadde klikket i vinkel om det hadde vært min venninne og noen hadde kødda med henne på den måten. Prøv å snakk med dem, at de bør gi en god faen i å kødde med det? Jeg regner med at det ikke er hele skolen som gjør det, men bare et par stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå