Gå til innhold

Sitter med 800 VHS filmer, what to do?

Tå.

Anbefalte innlegg

Har et lite problem. Sitter med rundt 800 VHS filmer som stammer fra en nedlagt videokiosk. Det er snakk om leiefilmer fra midten av 80tallet og til slutten av 90 tallet. I tillegg så har VHS spilleren forlengst havnet i en kasse på loftet så filmene tar bare opp en MASSE plass.

De store spørsmålene er:

Finnes det personer som fremdeles samler på VHS filmer? Altså er det verdt trøbbelet med å prøve å selge dem på finn.no/QXL?

Er det bare å fylle hengeren og kjøre på søppelfyllinga?

Eller bør jeg sitte og ruge på dem og håpe at noen særinger vil betale "store" summer for dem om en 20-30år? Vil de i det hele tatt funke om 20-30år?

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solgte nylig ca 1200 vhs selv på qxl, jeg delte de opp i sjanger og solgte de slik. F.eks alle horror i en auksjon osv, det er alltids noen som fortsatt synes vhs er helt greit, i alle fall hvis de får det til en billig penge.

Jeg fikk ca en 1000 lapp for hver auksjon, noe som ikke tilsa mange kronene pr film, men jeg fikk nå igjen noen 1000 lapper for samlinga. Det var en del sært og sjeldent der så det trakk kanskje noen ekstra folk, jeg listet opp også alle titlene i hver auksjon, så folk viste hva de fikk.

Lenke til kommentar
Har et lite problem. Sitter med rundt 800 VHS filmer som stammer fra en nedlagt videokiosk. Det er snakk om leiefilmer fra midten av 80tallet og til slutten av 90 tallet.

De filmene du liker best ville jeg anbefalt og kopiere over til DVD. Dette kan gjøres med en VHS spiller og en DVD spiller som støtter dette. Resten av filmene som eventuelt ikke er noe og samle på kan du prøve og selge, de du ikke får solgt kan du gi bort, eller kaste. Hvis du bestemmer deg for og kaste de, gjør de på riktig måte og ikke dump de i skogen eller lignende, disse inneholder en del miljøfarlig avfall.

Lenke til kommentar
De filmene du liker best ville jeg anbefalt og kopiere over til DVD. Dette kan gjøres med en VHS spiller og en DVD spiller som støtter dette. Resten av filmene som eventuelt ikke er noe og samle på kan du prøve og selge, de du ikke får solgt kan du gi bort, eller kaste. Hvis du bestemmer deg for og kaste de, gjør de på riktig måte og ikke dump de i skogen eller lignende, disse inneholder en del miljøfarlig avfall.

Har tilgang på gratis resirkulering eller hva jeg skal kalle det så de havner nok neppe uti skogen. Går de under kategorien "plastikk avfall"?

Ellers så blir det vel ikke noe forbedring av kvalitet når de overføres til DVD. Siste filmen jeg såg på VHS tror jeg var "LoTR: To tårn", det er ikke en opplevelse jeg vil gjenta for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv å legg de ut for salg på Finn eller noe sånn. For 1000-1500kr. Folk samler på alt mulig rart. Du har ingenting å tape på det utenom en lang jobb med å ramse opp alle titlene.

Siden det er fra en videosjappe, er det mange av hver tittel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...