Gå til innhold

Hvordan enable PhysX på separat Nvidia kort?

KimmiK

Anbefalte innlegg

Gjorde et søk på dette i forumet og kan ikke si jeg fant noe bra svar. Mener jeg leste noe om på en av mine mange tech sider, at det går å benytte 8, 9, 260/280 series til dedikerte PhysX GPU'er, men husker ikke hvor! :(

Har kjøpt meg nytt X58 system med 280 kort, og sitter og vurderer om jeg skal benytte gamle 8800 Ultra kortet mitt som dedikert PhysX-kort; vil ikke at "stakkarn" skal helt utelates, siden det fremdeles er krefter i kortet.

Noen som har erfaringer med dette? Kan jeg bare sette 8800 Ultra kortet i en PCI-E slot, installere 170.XX el. 180.XX driver, og drivern automatisk vil detektere at det er et PhysX kort? Jeg mener siden jeg ikke kjører SLI bridge, vil den ikke enable SLI - men kan jeg da se i PhysX config, at det er et dedikert kort til dette? :dontgetit:

Takker for den hjelp jeg kan få av erfaringer, så

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke med den nye driveren, men med 178.xx driveren og physX som eget program kunne man lett gjøre det. Jeg kjørte det ene 8800gt kortet med physX og det andre som grafikk bare for å teste. men eller kjører jeg SLi og physX på begge korta.. tror ikke det gir noen særlig nytte effekt å kjøre et ekstra kort for physX i spill, dersom det andre kortet du har er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...