Gå til innhold

Hvilke av disse mobilene bør jeg velge og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her prøver vi å hjelpe en stakkars forumbruker det beste vi kan, så kommer du og den stygge 3650-en din og blander seg inn!!! Hva F*en er vitsen? Han vil jo tydeligvis ikke ha den... Skjønner han godt egentlig. Dessuten har S55 Java, den har det!

 

Er det Xpress-on™-deksler på s55? NEI!  :oops:  

 

Noen som kan fortelle hvorfor? Jo det rett og slett TO grunner: Den ene er at når det ikke er mulig å bytte deksel, så er dekselet bedre skrudd sammen, og du slipper derfor de klassiske knirkelydene til Nokia. Den andre grunnen er at det er Nokia som har funnet på Xpress-on™. Derfor har Siemens aldri brukt det, de bruker det ike, og de komer i hvert fall ikke til å bruke det! Siemens sine heter uansett Clip-on eller noe sånt... Clip-it kanskje. I hvert fall ikke Xpress-on™

 

Edit: Det er fredag, og da er ikke den quotinga helt grei...

Lenke til kommentar

Nokia 3650 skal jeg IKKE ha...Den ser bra dum ut + at den er altfor stor.

 

T68i har jeg vel også lagt droppet da den mangler en del nye og "praktiske" ting.

 

Er ett par ting jeg lurer på når det gjelder S55:

 

Kan du skrive sms med over 150 tegn slik som på nokia?

Hvordan er den å skirve meldinger med? Like enkel som Nokia?

Hvor godt merkes det at skjermen er "dårlig"?

Hvor mange meldinger er der plass til?

Kan en motta bilde meldinger fra nokia tlf?

Hvor mange meldinger kan en lagre?

 

Noen som har lagt inn msn, icq på tlf og prøvd å¨chatte med andre på den måten?

Lenke til kommentar

Du kan sende SMS med opptil 760 tegn med S55.

'Like enkel som Nokia' - kommer an på åssen man ser det

Du ser ikke at skjermen er 'dårlig' om du bruker rett bildeformat - bmp

SMS - 100 SMS i innbox + SIM + flexi minne, med plass til mange, mange sms'er, men det kommer an på hvor mange spill, bilder etc du har på mobilen.

Du kan ikke motta bilde sms fra nokia, men MMS kan du såklart motta fra hvem som helst.

ICQ etc funker fett det.

 

Et sted å starte om du kjøper den er: http://www.club-siemens.com/

 

og norsk forum: http://www.club-siemens.net/forum/forumdis...play.php?fid=17

 

edit: skriveleif

juppedupp

Lenke til kommentar

1. Tror ikke det, det er sikkert nokia som har funnet på flere tegn!  

2. Ikke i det hele tatt, det er det ekleste tastaturet jeg har prøvd med 3*4!  

3. Liten skjerm, få farger, dårlig oppløsning!  

4. Sikkert bare 11, som er vanlig på et simkort!  

5. Tror ikke siemens har klart å lage det til san nei!

 

Gudbevare !

Når du er såpass uvitende bør du holde deg bort fra slike diskusjoner :grumpy:

Lenke til kommentar

1. Tror ikke det, det er sikkert nokia som har funnet på flere tegn!  

2. Ikke i det hele tatt, det er det ekleste tastaturet jeg har prøvd med 3*4!  

3. Liten skjerm, få farger, dårlig oppløsning!  

4. Sikkert bare 11, som er vanlig på et simkort!  

5. Tror ikke siemens har klart å lage det til san nei!

 

Gudbevare !

Når du er såpass uvitende bør du holde deg bort fra slike diskusjoner :grumpy:

Hvor var det JEG skrev det??? :shrug:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt erfaringer fra S55 på nett så virker det som at folk synes den har ett meget ubehagelig tastatur + de to øverste knappene er direkte vond å bruke.

 

Det som fortsatt får meg til å tvile på hvilken tlf jeg bør velge er at jeg alltid har hatt nokia (men ett untak) og jeg har forsåvidt alltid hvert fornøyd.

 

Den som trekker ned med nokia telefonene nå er mangel på blåtann, untatt på 3650 som jeg IKKE skal ha grunnet utseende og plasering av taster og mangel på mulighet for å synkronisere mot pc.

 

Det som trekker ned hos simens er tastaturet og skjerm + der ser ut til å være problemer med å koble den opp mot wap og GPRS.

 

Er det mulig med S55 og bruke den uten handsfree? At en kan legge tlf på bordet å ha på høytaler funksjon mener jeg....Husker ikke hva det heter.

 

Alle som ikke kan holde seg saklige i diskusjonene kan la være og svare....Hjelper meg veldig lite med useriøse og tåplige svar.

Lenke til kommentar

Er det mulig med S55 og bruke den uten handsfree? At en kan legge tlf på bordet å ha på høytaler funksjon mener jeg....Husker ikke hva det heter.

 

Ja, S55 har høyttalerfunksjon.

Tastene synes jeg er gode. De som mener noe annet bruker dem ikke på rette måten. De to øverste knappene du nevner (softkeys) er litt spisse, men trykker du dem på rette måten er ikke det noe problem. S55 fikk nettopp europas viktigste design-pris, der de flotte tastene ble trukket frem som hovedgrunnen.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt erfaringer fra S55 på nett så virker det som at folk synes den har ett meget ubehagelig tastatur + de to øverste knappene er direkte vond å bruke.

 

Det som fortsatt får meg til å tvile på hvilken tlf jeg bør velge er at jeg alltid har hatt nokia (men ett untak) og jeg har forsåvidt alltid hvert fornøyd.

 

Den som trekker ned med nokia telefonene nå er mangel på blåtann, untatt på 3650 som jeg IKKE skal ha grunnet utseende og plasering av taster og mangel på mulighet for å synkronisere mot pc.

 

Det som trekker ned hos simens er tastaturet og skjerm + der ser ut til å være problemer med å koble den opp mot wap og GPRS.

 

Er det mulig med S55 og bruke den uten handsfree? At en kan legge tlf på bordet å ha på høytaler funksjon mener jeg....Husker ikke hva det heter.

 

Alle som ikke kan holde seg saklige i diskusjonene kan la være og svare....Hjelper meg veldig lite med useriøse og tåplige svar.

 

Jeg har hatt s55 og et av de største problemene jeg hadde med den var tastene, det var ofte jeg trykket men ikke fikk noe respons.

Softkey'ene er rett og slett j*vlige.

 

Jeg opplevde mye problemer med telefonen, men funskjons messig så har den jo litt mer enn t68i.

Dessuten får du jo mye for pengene ved å kjøpe den, men vær obs på tastene.

Den slo seg av noen ganger også, f-eks. hvis jeg var på wap så pleide den ofte å bare slå seg selv av, uten at det var lite batteri tid igjen.. :roll:

Lenke til kommentar

tastaturet er det nok ikkje noke å gjere med, men at GPRS er problem med, det er nok oppsett, det er det som regel.

 

dessuten har firmware 11 komt ut til S55, det skal gjere den bedre, sånn at det er mindre problem med den, så det KAN hjelpe dei som har hatt problem med mobilen..

 

ellers er faktisk GPRS'en på S55 RASKERE enn 3650 (bare for å få med at s55 er bedre på i alle fall et område til dere nokia fans)

 

Skjermen fungerer heilt fint, til det kommer til bilde, du kan jo dessuten lese testen her på amobil.no, der står det en god del ting om den. (det er vell stor sannsynlighet for at du faktisk har lest den, men viss ikkje, gjør det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...