stkongsv Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Heisan, Er i ferd med å bestille nytt skjermkort og lurer på om noen her har erfaringer med bruk av 4870x2 (og 4870 for den del) i 3D Studio Max? Eller burde jeg heller satse på Nvidia GTX280? (Quadro kort er ikke tema) PC'en kjører Vista x64 og vil bli brukt til alt fra spill til hd-video/grafikk/3dstudio. Hovedfokus er stabilitet og at greiene funker i max. Har søkt litt rundt på diverse forum uten å finne noe konsist, men ser at noen klager på dårlig ATI-performance i 3dsMax..? Noen ATI-folk som har erfaringer på desse områdene? Eller bør jeg holde meg til Nvidia? -Stian Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg vet ikke med ytelsen på ATi kortene i 3DS MAX altså Radeon men det jeg VET er at driverne til ATi kan faktisk softmoddes til FireGL (Eller har de ett annet navn nå? I allefall proff serien) om du titter på forumet til RivaTuner hos Guru3D, tror de har skripts liggende der som lar deg jukse deg til litt ekstra ytelse, så at 3850 fikk i allefall en skikkelig boost i 3D Studio Max. Lenke til kommentar
stkongsv Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Jeg vet ikke med ytelsen på ATi kortene i 3DS MAX altså Radeon men det jeg VET er at driverne til ATi kan faktisk softmoddes til FireGL (Eller har de ett annet navn nå? I allefall proff serien) om du titter på forumet til RivaTuner hos Guru3D, tror de har skripts liggende der som lar deg jukse deg til litt ekstra ytelse, så at 3850 fikk i allefall en skikkelig boost i 3D Studio Max. Det hadde selvsagt vært flott, men såvidt jeg kan se fra trådene på Guru3D så er det ingen som har fått til dette med 4xxx kortene til ATI. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg vet ikke med ytelsen på ATi kortene i 3DS MAX altså Radeon men det jeg VET er at driverne til ATi kan faktisk softmoddes til FireGL (Eller har de ett annet navn nå? I allefall proff serien) om du titter på forumet til RivaTuner hos Guru3D, tror de har skripts liggende der som lar deg jukse deg til litt ekstra ytelse, så at 3850 fikk i allefall en skikkelig boost i 3D Studio Max. Det hadde selvsagt vært flott, men såvidt jeg kan se fra trådene på Guru3D så er det ingen som har fått til dette med 4xxx kortene til ATI. Har ikke sjekket opp 4xxx serien enda, men så vidt jeg vet så har ikke ATi låst driverne... Nvidia har også blitt hacket av gutta på Guru3D men den får du ikke vite sånn rett ut, du må lete selv og trekke egne konklusjoner for å finne ut hvordan den funker. Lenke til kommentar
stkongsv Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Har ikke sjekket opp 4xxx serien enda, men så vidt jeg vet så har ikke ATi låst driverne... Mulig - men har som sagt ikke funnet noen som faktisk har fått dette til. Dette blir isåfall en fremtidig bonus... Hadde derimot vært meget interessant å høre om noen som har 4870/4870x2 har hatt gode/dårlige erfaringer i 3DS Max. Maya/Lightwave kan også være interessant for sammenligningens skyld. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kommer jo an på hva du skal gjøre. Husk at de aller fleste rendere kun bruker CPU-kraft, så du vil bare få god ytelse i viewport med et godt skjermkort. I tillegg mangler "gaming"-kort en del instruksjoner som kan være kjekke. Kjøper du et nVidia-kort kan du i det minste bruke Gelato om du vil. Lenke til kommentar
stkongsv Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Kommer jo an på hva du skal gjøre.Husk at de aller fleste rendere kun bruker CPU-kraft, så du vil bare få god ytelse i viewport med et godt skjermkort. Vi snakker selvsagt om viewport-performance i dette tilfellet ja. Men siden max er veldig sært bygd opp i så måte, og Discreet mildt sagt ikke bryr seg så veldig mye om de uten quadro/firegl er det greit å høre litt faktiske erfaringer før man kjøper. Vil jo helst kjøpe det som gir meg minste problemer og best mulig ytelse. Lenke til kommentar
adonay Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Well jeg brukte ett 3870x2 kort i min maskin som en kamerat som driver med 3ds max lånte av meg og han synes kortet gjorde det meget bra og så ingen stor forskjell fra sitt 8800Gtx selv med extreme modeller med flere milioner polydrones "hakket uansett" . Jeg vet at for øyeblikket har han suget grepet om nvidia siden det er lagt en expansjon som rendrer partikkler og kalkulerer fysikk gjennom CUDA for han. om de lager noe lignende for openCl til ATI vil vise seg... Uansett tror jeg ikke noen av kortene har problemer i viewport og de er nokk dønn stabile der som de fleste andre plasser.. Vell jeg få sjekke mitt 4870x2 når jeg kommer hjem igjen til norge før jula... Lenke til kommentar
larsere Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så kan jo nVidia kort også softmoddes til og bli Quadro, husker jeg gjorde det på et 8800gts... Sjekk på guru3d forumet;) Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Uansett rendrer 3ds max kun med cpu, så du får egentlig ikke noe særlig kortere rendertider uansett... Og det drar nok viewportene meget lett rundt og, noe de fleste gjør. Endret 14. desember 2008 av Revolution Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Viewportytelse er viktig, og det er langt fra noen selvfølge! Selv har jeg GTX280, og er ikke særlig fornøyd med bruken av dette sammen med Max. med vanlige nVidia-drivere, så blir det dårlig viewport ytelse når du kommer opp på en viss polycount. Det er visst et eller annet med kombinasjonen av GT200 og Max2009 som ikke funker optimalt, for å si det mildt. Å kjøre Vista med denne kombinasjonen kan du bare glemme, vi snakker viewport-ytelse som er helt begrederlig! Jeg sjekka ut problemet og det viser seg at jeg ikke er den eneste som sliter med dette. Merk at jeg nå snakker om relativt høy polycount på ETT objekt. Du vil altså nødvendigvis ikke få disse problemene om du kopierer en haug med separate kuler. Jeg vet ikke om dette er et problem på tidligere versjoner av Max though ... Ytelsen er i tillegg generelt dårlig når man velger å vise wire (noe jeg tror de fleste som lager noe mer enn en kube er interessert i), jeg har fått flere irriterende småproblemer jeg ikke hadde med 8800gt-kortet mitt, og hadde det ikke vært for at jeg også er interessert i å spille, så hadde jeg kvitta meg med GTX280-kortet for lenge sia. Bråker mye gjør det også ... Endret 14. desember 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå