Gå til innhold

BK: Kogg i høstsol

Corlan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er pent, men litt pregløst. Effekten av tonemapping er som kjent ikke min smak, så egentlig hadde jeg ikke tenkt å kommentere bildet. Men det er på sin plass å informere deg om at jeg ikke synes du presenterer bildet ditt skikkelig i teksten. Når du har brukt en så radikal teknikk som HDR/Tonemapping må du opplyse om det i teksten. Bruk av spesielle teknikker er essensielt å vite om hvis man skal kommentere teknikk, og det er noe som er viktig for de fleste på BK. Personlig synes jeg ikke det er så viktig å diskutere teknikk, men mange finner det viktig. Og det er naturlig på et forum som Akam, i og med at vi har alle nivåer representert. Du trenger ikke (i likhet med meg) å like det, men jeg opplyser også om slik siden andre mener det er viktig.

Lenke til kommentar
Det er manipulert i så måte at det er en HDR, altså sammensetning av 3 bilder med ulik eksponering. Bortsett fra det er det lite jeg har gjort annet enn å justere kontrast.

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging</a>

Ja, HDR var vell det første som poppet opp i hodet mitt...men syntes effekten var såpass sterk her at jeg tenkte at du også måtte ha gjort noe ekstra

Uansett så har jeg lite peil på HDR, men har selv planer om å prøve dette i den nærmere fremtid :)

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke så mye peil på HDR bilder, men er veldig fan av de som klarer å utnytte effekten fullt.

Det første jeg la merke til når jeg forstørret bildet, var den høyre fortøyninga. Det er så klart et resusltat av HDR'en, men du kunne prøvd manipulere vekk "Vibrasjonene" i tauen der. Synes jeg.

Ellers likte jeg bildet veldig godt, ganske fint gjenskin på båten fra sola.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...