Tåkelys Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Er det så stor ytelsesforskjell på DDR i forhold til SD-ram? Jeg har 512 md sd-ram og lurer på om jeg skal kjøpe et socket 478 som støtter sd-ram. Skal bruke en p4"northwood" 1.8 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg driver nettopp å bytter min 1.7 med sdram til DDR nuh, northwood er på planen i februar. DDR er verd det (idag er jo også SDRAM hyggelig å selge). Kommer en test av sdr vs ddr på hardware.no snart Lenke til kommentar
pskard Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 13:42, engen skrev:Er det så stor ytelsesforskjell på DDR i forhold til SD-ram? Jeg har 512 md sd-ram og lurer på om jeg skal kjøpe et socket 478 som støtter sd-ram. Skal bruke en p4"northwood" 1.8 Ja... Det er stor forskjell. P4 med SDR er ikke noe poeng å satse på om valuta for pengene er et relevant tema... SDR og DDR prisene er så like at du burde satse på DDR. Jeg ville nok ha gått for en Athlon XP og SIS 745 eller VIA K7T266A eller 333 utgaven som kommer snart. Mye mer for pengene... (mener jeg da...) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Takk for svarene. Det blir nok ddr ja. Men jeg tror jeg holder meg til Intel. Har hatt det i flere år og fornøyd med det. Virker som om mange med AMD skrur mye+ en del bugs av forskjellig slag. er mange som skriver om mange plager her i forum, i forbindelse med amd og via. Kanskje bare jeg som henger meg opp i det da. Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei Tviler på at Intel er særlig bedre enn AMD for hjemmebruk. De som "skrur mest" er vel de (vi) som klokker, tweaker og presser systemet til bristepunktet og ofte (oftest) over:-) Holdt også en knapp på Intel tidligere da AMD hadde K6 men må innrømme at AMD yter mest idag. Et AMD system satt opp uten for mye klokking er stabilt og fint, har selv redusert mine tidligere aggresive innstillinger og nå fått en pålitelig PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå