Willy_Wanker Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har diskanter fra Mohawk, det er sikkert en enkel ting å montere for de fleste men jeg står helt bom fast da dette er første gang jeg monterer diskanter. Har kontaktet selger og de skulle kontakte produsenten for å få tak i koblingskjema da dette ikke fulgte med. Her er bilde. http://img140.imageshack.us/my.php?image=crim0001gv9.jpg Skal ledningen fra diskanten tvinnes rundt disse motstandene? Eller rett i baksiden på spilleren eller, forstår ikke det her da dette er første gang jeg noensinne har diskant. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det skal kobles en kondensator i serie med diskant-elementet. Motstandene er antakelig ment enten for å dempe effekten, eller en kombinasjon av dette og å utjevne ressonans-kurven til høytaler (spole) og kondensatoren. Har du delefilter i tillegg? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kondensatoren utgjør et svært enkelt 6/dB/oktav delefilter som "kutter bort" lavere frekvenser. Motstanden demper effekten diskanten får, ettersom diskantelementer som oftest har høyere følsomhet enn mellomtone/bass-elementer. Både kondensatoren og motstanden skal kobles i serie på diskantens plussledning fra spilleren eller forsterkeren, slik: [ spiller/forsterker ] + ---- [ kondensator ] ---- [ motstand ] ---- + [ diskant ] Diskantens minuskabel trekkes direkte fra spiller/forsterker til diskantens minus. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Blir som epifant sier.... Men det der er en talentløs løsning hvis det er eneste delefilteret du har fått med... men igjen, du får det du betaler for Lenke til kommentar
Willy_Wanker Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Magien funket! Hjertelig takk til dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå