-sealiNe- Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Heisann! Fortiden har jeg prøvd å formatere laptopen min, men får det ikke til. Jeg har aldri formatert vista før så jeg aner ikke hvordan dette fungerer. Fikk med 2 CD-er for backup osv når jeg kjøpte pcen min. Den ene heter: Recovery DVD og Support CD ver 2.0. Jeg tror den support cden er for drivere etc. Ok her er problemet, jeg setter i recovery cden restarter pcen og ingenting skjer, det er helt vanlig startup. Har heller aldri vært i vista sin bios så jeg aner ikke hva jeg trykker for å komme inn der. Eneste jeg kan trykke er vel DELETE, som da gir meg 2 valg: minnegreier eller bare starte vista. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Mvh. Sealine Lenke til kommentar
Pezking Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvilket OS du kjører påvirker ikke Bios. Det står ikke noe sted når du restarter pcen "press del to enter setup" eller noe lignende? evt om det er en egen knapp for å åpne boot meny (f12 feks) Har du sjekket usermanual til pcen.. det bruker som oftest å stå der hvordan man gjør det... Men bare følg godt med når pcen starter opp.. så bør du få muligheten til å gå inn i bios ved å trykke på riktig knapp Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Har sjekket om det står noe, men det gjør det ikke. Lurer på om det stod noe før når jeg fikk pcen, er ikke helt sikker. Men det står ihvertfall ikke noe nå lenger. Er ikke 100% sikker på hvor user manualen er, men jeg skal prøve å trykke F12 for å se om noe skjer da. Edit: Prøvde å trykke F12 men ingenting skjedde, aner ikke hvilke andre knapper det kan være, det eneste som skjer er at jeg får ASUS logon fram så loader vista. Det er liksom alt. Endret 25. november 2008 av -sealiNe- Lenke til kommentar
Pezking Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 hva slags laptop er det? evt prøv "del" Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Det er vel en notebook, er ikke helt sikker. Hvis jeg trykker DEL så får jeg frem 2 valg: Enten starte windows på vanlig måte eller gjøre noe minnegreier. EDIT: Det er av typen ASUS g2s gaming pc med andre ord. Endret 26. november 2008 av -sealiNe- Lenke til kommentar
Pezking Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 hehe, jeg som er dum og ikke ser det navnet står som topic men prøv f2.. google tipsa meg om det.. så får jeg håpe det funker:) Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 For å starte recovery på Asus er knappen "F9",da kan du kjøre recovery fra harddisken. Dersom du skal bruke medfølgende CD'r ,må du først sjekke at Cd-rom står satt som første oppstarts-enhet. Dette gjøres i BIOS,og da må man trykke "F2" . Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Tusen takk for svar, har prøvd å trykke F2 og kom inn i bios, tok cd-rommen som første oppstarts enhet. Skal prøve å formatere så fort jeg kommer meg hjem. Mvh Sealine Endret 27. november 2008 av -sealiNe- Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Yepp, det fungerte... Takk for hjelpen begge to:D Setter pris på det. Mvh. Sealine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå