Gå til innhold

Gitarlærer på si - må jeg starte enkeltmannsforetak?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber til daglig som ungdomsleder, i 50 prosent. For å få inn litt ekstra i lommeboka har jeg tenkt å starte en liten gitarskole.

Jeg kommer til å ha mellom fire og fem elever i uka.

Ettersom jeg tar 200,- i timen, vil jeg tjene opptil 4000,- i måneden.

Min makslønn vil bli på 48000,- i året, i tillegg til ungdomsarbeiderlønnen på ca. 130000,-

Jeg lurer på om det finnes en legitim måte for meg å drive gitarundervisningen på, uten å måtte starte et eget firma/enkeltmannsforetak?

Setter pris på svar, tips og hjelp generelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok ikke unna å starte et enkelmannsforetak. Det er derimot veldig enkelt! Registreringen kan du gjøre på internett og du må sende inn et signert eksemplar i posten. Så er grunnarbeidet gjort.

Grunnen til at du ikke slipper unna er fordi du tjener opptil 48 000 i året. Det er langt over grensa for arbeid som ikke trenger å registreres(10 000).

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar
Du kommer nok ikke unna å starte et enkelmannsforetak. Det er derimot veldig enkelt! Registreringen kan du gjøre på internett og du må sende inn et signert eksemplar i posten. Så er grunnarbeidet gjort.

Grunnen til at du ikke slipper unna er fordi du tjener opptil 48 000 i året. Det er langt over grensa for arbeid som ikke trenger å registreres(10 000).

Takk skal du ha:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...