Gå til innhold

Slik mishandler Nokia telefonene sine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette tåler altså ikke en telefon til rund 4000,00 og det dekkes ikke over garanti. Har tidligere hatt en Sony Ericcson 810 som vitterligen datt ned i toilettet. Denne tok jeg opp og vasket den med rent vann - fønet den. Telefonen virker fortsatt etter 2år. Den har også vært med på de samme turene som Nokiaen N82 ikke klarte.

Slutt å bare test ta også ansvar NOKIA!!!!!!!!

Med bakgrunn som forhandler kan jeg forsikre deg om at fuktskader er ca. hundre prosent tilfeldige i forhold til modell og merke, etter min erfaring med en liten overvekt mot Sony Ericsson. Nettopp derfor er det så gunstig å ha en forsikring som dekker fuktskader.

Lenke til kommentar

Sjkønner heller ikke helt den bøye-maskinen. Nokia-telefoner må jaggu meg være laget av myke materialer for å kunne bøyes så langt...eller muligens maskiner er beregnet for å simulere slike ultratrange og skitsmå designerbukselommer som egentlig er ment som pynt....

Når det gjelder fall, en telefon burde minst tåle 150cm. Alle mine telefoner har bare med småskrammer i lakken tålt fall fra komoden på rommet mitt, som må være en 140-150cm høy. Værste som har skjedd er at jeg har mumlet "faen".

Lenke til kommentar

Nokia telefoner varier sykt fra telefon til telefon. Den som produsert i Finland tåler 10 gang mer enn den som er produsert i Kina. Tror de testene er kun for å sjekke at det tekniske designet rundt telefonen holder mål - men er neppe noe testing av telefoner etter at de er kastet på samlebånd i utkant av Kina

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Min E51 har overlevd utallige fall fra toppen av pulten min (omkring 130 cm) uten å få en skrape og miste noen deler og i det hele tatt. Det er kvalitet, i tilegg føles mobilen utrolig robust og tåler tydeligvis det samme. Jeg er i allefall storfornøyd med E51.

Dog ble den forrige mobilen min fra Nokia slitt ut, bokstavelig talt. Tror det var 6280 jeg hadde (skyvetelefon) og for å si det slik. Jeg skrev så mange meldinger at man ikke kunne se hva som stod på tastene (de ble blanke), skyvemekanismen ble slitt ut så den bare gled opp og ned hele tiden og i det hele tatt var dårlig. Men jeg var storfornøyd, er bare meg som sendte omkring 4000 meldinger i måneden. :p

Lenke til kommentar
Dette er et rent reklamestønt fra Nokia. Biter meg spesielt merke i telefonen der de pent og tydelig har merket den ene telefonen med checkmark og OK...

FØR telefonen går gjennom testen.

Bare for å binde opp assosiasjonen om at joda, dette tåler telefonen.

Klart dette er et reklamestunt. Som amobil sier så offentliggjør man ikke slike bilder hvis det ikke er for å skryte. Det sagt, så er det selvfølgelig sant det som vises på bildene. De har ikke laget en fake testemaskin for å ta bilder av den for at folk skal tro det er god kvalitet... :)

Jeg er i allefall storfornøyd med E51.

E-serien er kvalitet, kvalitet, kvalitet. Som GSMarena sa om E71; "buildt like a tank!".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg er i allefall storfornøyd med E51.

E-serien er kvalitet, kvalitet, kvalitet. Som GSMarena sa om E71; "buildt like a tank!".

Akkurat derfor jeg liker min nåværende mobil bedre enn den forrige (som jeg som sagt brukte i filler) :p

Lenke til kommentar
Dette tåler altså ikke en telefon til rund 4000,00 og det dekkes ikke over garanti. Har tidligere hatt en Sony Ericcson 810 som vitterligen datt ned i toilettet. Denne tok jeg opp og vasket den med rent vann - fønet den. Telefonen virker fortsatt etter 2år. Den har også vært med på de samme turene som Nokiaen N82 ikke klarte.

Slutt å bare test ta også ansvar NOKIA!!!!!!!!

Med bakgrunn som forhandler kan jeg forsikre deg om at fuktskader er ca. hundre prosent tilfeldige i forhold til modell og merke, etter min erfaring med en liten overvekt mot Sony Ericsson. Nettopp derfor er det så gunstig å ha en forsikring som dekker fuktskader.

Det jeg egentlig savner mest fra leverandørene er en klar og tydelig opplysning, om begrensninger i hvilket miljø, den enkelte modell kan brukes i.

Det står "spaletmeter" om telefonenes egenskaper teknisk sett. Men lite eller ingenting om

hvor utsatte de er for støv, fukt osv.

Når så mange mennesker opplever at vanlig bruk (uten å ha mistet telefon ned i vann/brukt den uttildekekt i regnvær), medfører "vann/fuktskader" er det noe fundamentalt galt i holdning hos leverandører. Det er helt uakseptabelt med forsikring mot tap for denne type skader. Det vil jo si at forsikringstakere, som ikke får skader betaler for Nokia,Ericsson og de andre leverandørenes mangfulle produkter.

Skulle man bruke det samme prinsippet på biler? Elektronikk på biler som ikke tåler vanlig miljøbetingelser? Altså måtte man lage tilleggsforsikringer til fleretusen kroner pr. år for å sikre seg mot tap for leverandørenes manglende vilje til å ta ansvar for sine produkter?

Da får leverandørene heller la manglende komme til utrykk gjennom høyre pris, for å dekke opp for garanti og reklamasjonskostnader!

Lenke til kommentar
*

Det jeg egentlig savner mest fra leverandørene er en klar og tydelig opplysning, om begrensninger i hvilket miljø, den enkelte modell kan brukes i.

*

Dersom du savner dette regner jeg med at du har lest bruksanvisningen? :)

Utdrag fra bruksanvisningen til en tilfeldig Nokia telefon..

* Oppbevar telefonen og alle tilhørende deler og ekstrautstyr utilgjengelig for små barn.

* Oppbevar telefonen på et tørt sted. Nedbør, fuktighet og alle typer væsker inneholder mineraler som vil føre til rust på elektroniske kretser.

* Ikke bruk eller oppbevar telefonen i støvete og skitne omgivelser. De bevegelige delene kan bli ødelagt.

* Ikke oppbevar telefonen i varme omgivelser. Høye temperaturer kan redusere levetiden på elektronisk utstyr, ødelegge batterier og deformere eller smelte plastdeler.

* Ikke oppbevar telefonen i kalde omgivelser. Når den varmes opp (til normal temperatur), kan det dannes fuktighet inne i telefonen. Dette kan skade elektroniske kretskort.

* Ikke forsøk å åpne telefonen. Hvis den håndteres feil, kan den ødelegges.

* Du må ikke slippe, dunke eller riste telefonen. Røff håndtering kan ødelegge innvendige kretskort.

* Ikke bruk sterke kjemikalier eller vaskemidler til å rengjøre telefonen.

* Ikke mal telefonen. Maling kan tette de bevegelige delene og forhindre skikkelig drift.

* Bruk bare den leverte antennen eller en annen godkjent antenne. Ikke-godkjente antenner, modifiseringer eller annet ekstrautstyr kan ødelegge telefonen, og kan medføre brudd på lovbestemmelsene som styrer radioenheter.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...