Arcel1t Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 har nettop bygd ny maskin. Når den jeg skal boote fryser maskina i MSI bildet. Det skjer ikkje noko når eg trykker: <del> to enter bios setup eller <tab> switch to post. Opsett: MSI P31 Core 2 Duo e8400 Kingstone value ram 4GB Club3d HD4670 512mb Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Prøvd å resette biosen ved å bruke cmosjumperen på hovedkortet? Lenke til kommentar
Arcel1t Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Prøvd å resette biosen ved å bruke cmosjumperen på hovedkortet? Har gjort dette fleire gongar, men det skjer ingen endring. Kan hovudkortet være defekt :S ? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ikke godt å si, prøv først å ta ut den ene rambrikken og start opp da; hvis det samme skjer igjen, tar du inn den andre og ut med den som står i. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hei. Hadde samme problem med et P35-basert hovedkort fra MSI. Viste seg etter mye research at den nye revisjonen av intel E8400 som nå har vært uten en stund ikke var støttet av biosen som kom med MSI-kortet, og jeg måtte derfor få lånt en tidligere s.775-prosessor for å få flashet bios'en på MSI-kortet via minnepenn. Ta en titt på MSI sitt forum for fremgangsmåte for flashing og liste over støttede CPU'er. Har du noen bekjente du kan låne en eldre s.775-prosessor fra? Jeg fikk lånt meg en Intel P4 enkeltkjerne som fungerte. mvh, Caliber Endret 24. november 2008 av Caliber Lenke til kommentar
Arcel1t Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Takk skal prøve i morgen har en E4600. Lenke til kommentar
Arcel1t Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Fant en E2160. Fikk bootet, har aldri flashet bios før. Må eg ha eit operativsystem innstalert først? Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Fant en E2160. Fikk bootet, har aldri flashet bios før. Må eg ha eit operativsystem innstalert først? Du kan flashe fra Windows, men vil anbefale å ligge unna det. Husker ikke helt hvordan BIOS er på det kortet, men har den en flash funksjon innebygd i BIOS? Om den har det skal det være relativt selvforklarende. Om ikke må du brenne det ut på en bootbar CD eller minnepinne eller noe i den duren. BIOS og flasheverktøy finner du her : http://global.msi.com.tw/index.php?func=se...;table=download Lenke til kommentar
Arcel1t Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 DET FUNKA. . Eg installerte vista og flashet bios ved hjelp av msi online update. Satte i E8400 og den boota:). Tusen takk Caliber Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 sånn lite tips til andre som skal flashe bios for første gang ikke gjør det i windows, jeg gjorde det med mitt maximus ii forumla og den bricket seg og jeg måtte sende det tilbake. Viste seg at programmet fra Asus er laget for 32bit ikke for 64 bit Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Bare hyggelig, flott at det funket! Som flere jeg også ikke anbefaler er det relativt risikofyllt å oppdatere bios via OS'et. MSI som flere har innebygget flash-prog i bios, så alt du trenger er å dra over bios-filen på en bootbar minnepenn/diskett og starte flashingen fra bios. Godt forklart fremgangsmåte finner man vanligvis på produsentens support-forum. Mvh, Caliber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå