Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Den nye maskina fryser i MSI bildet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Hadde samme problem med et P35-basert hovedkort fra MSI. Viste seg etter mye research at den nye revisjonen av intel E8400 som nå har vært uten en stund ikke var støttet av biosen som kom med MSI-kortet, og jeg måtte derfor få lånt en tidligere s.775-prosessor for å få flashet bios'en på MSI-kortet via minnepenn. Ta en titt på MSI sitt forum for fremgangsmåte for flashing og liste over støttede CPU'er. Har du noen bekjente du kan låne en eldre s.775-prosessor fra? Jeg fikk lånt meg en Intel P4 enkeltkjerne som fungerte.

mvh,

Caliber

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Fant en E2160. Fikk bootet, har aldri flashet bios før.

Må eg ha eit operativsystem innstalert først?

Du kan flashe fra Windows, men vil anbefale å ligge unna det. Husker ikke helt hvordan BIOS er på det kortet, men har den en flash funksjon innebygd i BIOS? Om den har det skal det være relativt selvforklarende. Om ikke må du brenne det ut på en bootbar CD eller minnepinne eller noe i den duren.

BIOS og flasheverktøy finner du her : http://global.msi.com.tw/index.php?func=se...;table=download

Lenke til kommentar

Bare hyggelig, flott at det funket!

Som flere jeg også ikke anbefaler er det relativt risikofyllt å oppdatere bios via OS'et.

MSI som flere har innebygget flash-prog i bios, så alt du trenger er å dra over bios-filen på en bootbar minnepenn/diskett og starte flashingen fra bios. Godt forklart fremgangsmåte finner man vanligvis på produsentens support-forum.

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...