KrLx2 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Da mannen er i havet, måtte jeg "gi meg ut på de ville veier" alene. Har noe kunnskap innenbords, men denne konflikten klarte jeg ikke løse. Har nettopp tatt en full recovery på min PC,, og har møtt på en del problemer når det kommer til skjermdrivere... Litt fakta Vista H E AMD 64 Athlon x2 3800 prosessor ATI Radeon X1650 PRO (Sapphire) NVIDIA Hovedkort Enhetsbehandlig viste skjermdriver manglet, og jeg ble feilmeldt til denne beskjed Vidoecard Driver not found Se: Advanced Micro Devices, Ink For å vite hvilken skjermadapter jeg hadde, trykte jeg på vis meg og fikk ATI Radeon X1950 Series ....ok tenkte jeg, og lastet ned DD og CCC til X1950 Installerte disse og fikk bare trøbbel med at hele skjermbildet "fryste",, og jeg ble nødt å slå av 7sek-veien Etter jeg endelig fikk maskina opp å gå igjen etter masse disc check og bluescreen, fikk jeg feil driver installert. Gikk inn på enhetsbehandling, og der sto det, til min store forbauselse Radeon X1700 FSC !!! Jeg ble da nødt til å plukke ut skjerkortet mitt for å LESE AV det som stod der... og det hadde navnet ATI Radeon X1650 PRO (Sapphire) OG Det er vel egen skjermdriver på Hovedkortetogså, da jeg får feilmeld. om NVIDIA nForce ....Hyper Transport Bridge... Serial ATA Controller... mangler??? Multimediakontroller manglet i enhetsbehandlig... Da dette også er en Media center PC med Hauppauge WinTV HVR 1300,, har jeg plukket ut TV-kortet for å se om det var det som fåkka... Men nei... Hva i alle dager er det for Radeon Driver jeg skal installere for å få min kjære PC opp å gå igjen uten at bildet fryser og må tvangrebuttes? Og hvor finner jeg driver til Tv-kortet ? HUFF,, denne kunnskapen en må eie om en skal klare seg på egenhånd du !! Blir lykkelig for svar Hilsen Fru Gressenke av Bortreiste Sjømenn Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) . Endret 3. januar 2014 av genesis Lenke til kommentar
KrLx2 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Takker for hurtig svar... Da er det for meg å prøve meg videre. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har sett og hørt historier om feildetektering av komponenter på HKet ved manglende chipset drivere. BIOS skal egentlig ta seg av denne jobben men tydeligvis finnes det noen unntak. Begynn med hovedkortet ditt og jobb deg derifra driver messig, med AMD så har du nForce men du må prøve å finne ut hvilket brikkesett før du sjekker nvidia.com. Dette kan gjøres med enkelte verktøy, tror Everest kan gjøre dette for deg? Lenke til kommentar
KrLx2 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Har sett og hørt historier om feildetektering av komponenter på HKet ved manglende chipset drivere.BIOS skal egentlig ta seg av denne jobben men tydeligvis finnes det noen unntak. Begynn med hovedkortet ditt og jobb deg derifra driver messig, med AMD så har du nForce men du må prøve å finne ut hvilket brikkesett før du sjekker nvidia.com. Dette kan gjøres med enkelte verktøy, tror Everest kan gjøre dette for deg? Da har også BIOS startet og fryse seg - så her er det bare for meg og starte fra skretch. Takk for tips likevel. Vi høres vel igjen Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ved nyinstallasjon av xp eller vista for den saks skyld så anbefaler jeg å innstallere drivere for hovedkortet først, deretter driver for skjermkort. Trenger man drivere for andre ting(f.eks. printere o.l) tas dette til slutt. Lenke til kommentar
KrLx2 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Dataen er oppe og går igjen etter masse styr og en god porsjon forbandelse. Men problemet nå, er at jeg får ikke installert skjermkort... har prøvd 2 forskjellige da jeg tenkte det som sto i var deffekt. Men maskina fryser med èn gang jeg starter opp igjen etter insettelse.... Får kun brukt skjermkortet på hovedkortet da - klarer meg jo "fint" med det foreløpig, men dog veldig irritert over at de krasjer. Hva er årsaken tror dere ? Frustreted Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hovedkort med innebygd skjermkort skal ha en mulighet til å frakoble det innebygde skjermkortet hvis du ønsker å benytte et annet. Enten ved å sette en "jumper" på kortet eller i bios. Dette går jeg ut i fra er forklart i dokumentasjonen til hovedkortet. Lenke til kommentar
KrLx2 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Takk ! "Compaq" gir meg ikke alternativet i å deaktivere i BIOS. Kun PCI PCI-E eller Onboard er alternativene. Jumper har jeg ikke sjekket, men skal det nå Hittil - Takk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Oi, du har Comscrap, ja da er det som oftest litt tøffere med skjermkort og nyere skjermkort. Den i BIOS vil du da i allefall sette til PCI-E, da skal det kortet starte først og bildet vil bli prioritert der, om det fortsatt ikke funker så kan du ha PSU problemer, er ett kjent fenomen at den er er akkurat i grenseland på ferdigbygde maskiner, og strømforsyninger (PSU) mister effekt jo eldre de blir. Så den kan ha fallt under specsene, dog skal du da merke ustabilitet med maskinen ikke frysninger i BIOS? Det har jeg personlig ALDRI vært borti før, men dog styrer jeg unna Compscrap. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hvis du setter bios instillingen til PCI-E for skjermkort saa blir det innebygde automatisk slaatt av. Har ikke norsk tastatur oppsett akkurat naa. Endret 29. november 2008 av Wowaddict Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå