A-Jay Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har et problem med at bittorent-programmer henger seg til stadig på Windows XP. Ihvertfall uTorrent og ABC har dette problemet. I uTorrent kræsjer programmet etter en stund, jeg får opp beskjed om at programmet må avsluttes og vil jeg sende feilrapport til Microsoft bla bla. I ABC skjer "ingenting", programmet kjører helt OK og kan tilsynelatende avsluttes OK. Men selve nedlastningene ser ut til å "stoppe opp" etter en stund. I begge tilfeller fortsetter prosessen å kjøre i bakgrunnen selv etter at programmene er avsluttet, og er helt umulig å avslutte. Internett henger seg helt opp, og det er umulig å gå inn på internettsider i Firefox. Prøver jeg å avslutte Windows, fortsetter den å kjøre som om ingenting var hendt (akkurat som om jeg aldri hadde trykket på Avslutt-knappen). Jeg kan velge "Avslutt" 1000 ganger uten at noen ting hender. Enden på visa er at jeg må dra ut strømmen for å få PCen av. Jeg har prøvd å begrense båndbredde og antallet tilkoblinger, noen ganger hjelper det litt, andre ganger kan jeg begrense så mye at jeg nesten kan se enkeltbitsene krype oppover nettledningen uten at det hjelper. Uansett er det kjipt å måtte begrense bitraten såpass. Er det noen som kan hjelpe? Maskinvare: Intel Core 2 Duo 6600, 2 GB RAM, ABIT AB9 PRO hovedkort. Jeg bruker forresten også Norman brannmur som er satt til å åpne på de spesielle portene for uTorrent og ABC. Endret 24. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ikke det at jeg tror det har noe å si, men du kan jo prøve å deaktivere brannmuren midlertidlig og se om det hjelper. (Om ikke annet får du ihvertfall ekskludert at det er Normans skyld ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Prøv bitcomet eller vuze kanskje det fungerer bedre for deg. Eller du kan sjekke windows sine logger for og se om det er noe feil eller lignende i windows sine logger rundt dette klokkeslettet. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Å ha brannmuren deaktivert over tid er ikke aktuelt for min del. Men jeg har prøvd å deaktivere brannmuren akkurat idet uTorrent starter for så å starte den opp igjen når uTorrent er "i gang", og det ser ut til å funke så langt. Så kanskje det er brannmuren sin feil. Treffene jeg får på Google ser ut til å bekrefte det. Men jeg tester dette litt til for å ligge på den sikre siden før jeg setter den som "løst". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Vis normann sperrer for utorrent og ABC. så må du sjekke hva som er godtatt og sperret i norman for disse programmene, for da er det oppsettet i brannmuren som har blitt satt feil så ikke utorrent og abc har blitt satt opp som de skal. Sjekk at porter og tilatelser for programmene er rett. Mvh donneakalefty Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har satt opp dette for lenge siden. Jeg vet det ikke er brannmurreglene som er problemet her. Det er antagelig noe annet med brannmuren som får ting til å kræsje her. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har du patchet xp, slik at du kan øke antall connections, noe som trengs hvis du bruker torrent. link: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads Denne fungerer til xp, ikke vista. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Norman er piece of shit.. Skift AV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå