Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsterke trådløst signal inn på laptop...?

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk!

Dette er saken: Jeg har nylig vært med min snart 90 år gamle farfar og anskaffet ham en laptop. I den står det et trådløst nettverkskort av type Atheros AR5007EG. Tanken var at han skulle surfe på nettet til barnebarnet og ektemannen som bor i en ny enebolig (med tykke vegger av isolasjon, treverk og betong i en salig blanding...) ca 20 m unna hans enebolig. De har et ukryptert trådløst nettverk som de selv surfer på, og de har selv vært oppe i huset til farfar med sin egen laptop og surfet på sitt eget trådløse nett, og dette har de gjort fra både stue og kjøkken. Dette kan vel tyde på at den innebygde antennen i nettverkskortet i deres laptop er bedre enn den i Atheros-kortet... Så, farfar får kun såvidt kontakt med dette nettet dersom han setter PC'en i stuevinduet, dere vet, der det normalt står blomsterpotter og lignende. Ergo, en ikke spesielt egnet plass. Frågan er derfor, finnes det noen måte å forsterke opp signalet på, enten på routersida til søskenbarnet mitt eller på PC'en til farfar?

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...