Gå til innhold

[Løst]Jeg blir aldri større :/

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et uregelmessig kostold. Spiser når jeg er sulten og og dropper lønsj på skolen noen ganger. Men problemet er at uansett hvor mye jeg spiser blir jeg aldri større. Vil få litt større bryst og mage siden magen går innover fra brystet så jeg er ganske tynn for å si det mildt. hvis jeg spiser et skikkelig måltid blir magen litt større men blir like liten igjen etter anker dropping. Hva kan jeg gjøre for å få litt større mage og bryst? evt. andre deler av kroppen x) takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som ofte sier de spiser mye og aldri går opp fordi de har så "kraftig" forbrenning spiser i 100% av tilfellene ikke nok, de tror de spiser så sinnsykt mye selv, men det er altså ikke tilfellet, spis mer kcal enn du forbrenner, tren baseøvelser og ligg greit høyt på proteiner...

Lenke til kommentar
Folk som ofte sier de spiser mye og aldri går opp fordi de har så "kraftig" forbrenning spiser i 100% av tilfellene ikke nok, de tror de spiser så sinnsykt mye selv, men det er altså ikke tilfellet, spis mer kcal enn du forbrenner, tren baseøvelser og ligg greit høyt på proteiner...

Takk :) Jeg forbrenner jævlig masse på helgen når dama kommer over, hvis du skjønner :roll: . og jeg jobber fysisk hver mandag (Rimi)

Lenke til kommentar

haha, det der var vel rimelig latterlig... hvorfor spise hver tredje time? og hvorfor kun mørkt brød, og hvorfor i all verden skal man ligge på få reps når man skal bygge? latterlig

Takk :) Jeg forbrenner jævlig masse på helgen når dama kommer over, hvis du skjønner :roll: . og jeg jobber fysisk hver mandag (Rimi)

seriøst innlegg?

Lenke til kommentar

En slik dag som dette :

Frokost - skipp

Lunsj - Sjokolade

Middag - Random pizza

kveldsmat- hvitt brød.

Derfor spiser mann hver tredje time, bare som en tommelregel. Og passer på at man får i seg sikkelig mat. Hjelper bare det en hel del.

I begynnelsen er ikke så mye å bygge av. Derfor er det lurt å trene litt styrke før man begynner å bygge.

Lenke til kommentar

Spise mindre men oftere enn mye på en gang og sjeldnere. Dette er en grei regel pga når man spiser oftere holder man forbrenningen på et høyere nivå gjennom hele dagen i forhold til å spise mye på en gang og sjeldnere. Derfor er det å spise ca hver 3. time en grei regel, men ikke noe mer enn det.. Hvert måltid bør inneholde karbohydrater, protein og fett i fordeling sånn ca 40 40 20. Dette er bare generelt.

Få reps med tyngre vekter enn mange reps med lette vekter er vel en regel de fleste som trener kjenner igjen. Når man løfter tyngre aktiverer man flere muskelfibre enn hvis man trener med evig lett og mange reps.

Edit: Kcal OVERSKUDD + Trening = Du blir større :p

Endret av sull
Lenke til kommentar
Spise mindre men oftere enn mye på en gang og sjeldnere. Dette er en grei regel pga når man spiser oftere holder man forbrenningen på et høyere nivå gjennom hele dagen i forhold til å spise mye på en gang og sjeldnere. Derfor er det å spise ca hver 3. time en grei regel. Hvert måltid bør inneholde karbohydrater, protein og fett i fordeling sånn ca 40 40 20. Dette er bare generelt.

Få reps med tyngre vekter enn mange reps med lette vekter er vel en regel de fleste som trener kjenner igjen. Når man løfter tyngre aktiverer man flere muskelfibre enn hvis man trener med evig lett og mange reps.

ikke drit deg ut a, man øker ikke forbrenningen med å spise flere små måltider, det er barneskolelære og fungrer ikke i det praktiske liv.. få reps med tyngre vekter er ting som bygger på styrke, har du noen gang kjørt styrke og byggeprogrammer så hadde du skjønt det ikke og skrevet det innlegget over meg

Lenke til kommentar

Nå går jo ikke gutten for styrke da mann, han vil jo bli større, ergo builde og ikke styrkeløfte. Sier du dønn seriøst at hvis man løfter evig lett i 1 år blir man like stor/sterk som å løfte tungt i et år?

Spiser man oftere minsker man også sjansene for å overspise så det ligger jo noe i det.

Endret av sull
Lenke til kommentar

spiller ingen rolle det når man skal opp i vekt, nå spiser jeg aldri asfalt brød så jeg vet ikke hva næringsinnholdet er der, men veldig mye mer prottis og fett tviler jeg sterkt på¨at det er, kanskje litt redusert nivå av carbs og kcal, men det spiller ingen rolle for trådstarter..

Lenke til kommentar
Nå går jo ikke gutten for styrke da mann, han vil jo bli større, ergo builde og ikke styrkeløfte. Sier du dønn seriøst at hvis man løfter evig lett i 1 år blir man like stor/sterk som å løfte tungt i et år?

dette er basert på reps og vekt, ikke enten eller som du fremstiller det...

f.eks i tradisjonelle strykeprogrammer så bygger man seg ofte opp til ett toppsett som man bestå av 1-2 rm, på kanskje 80 % av max, når man trener sånn så bygger man så og si ikke no i det hele tatt.. når man f.eks ligger på 8-10 reps ligger man ikke på 10 % av max så løftet er kjempeenkelt, men kanskje fra 40-50 %

(alle tall er nøkterne og er bare tatt for å illustree)

Lenke til kommentar

Når vil jeg si at 5-10 reps er få reps. Så da tror jeg vi er enige. Jeg trodde du foreslå mange reps i rekkevidden 15-20 eller over. Det syns jeg blir for dumt hvis han skal trene basisøvelser og kjøre så mange reps. Greit nok i begynnelsen for å få inn teknikken, men etter hvert ville jeg gått ned til 5-10 som sagt.

Lenke til kommentar
spiller ingen rolle det når man skal opp i vekt, nå spiser jeg aldri asfalt brød så jeg vet ikke hva næringsinnholdet er der, men veldig mye mer prottis og fett tviler jeg sterkt på¨at det er, kanskje litt redusert nivå av carbs og kcal, men det spiller ingen rolle for trådstarter..

Jeg støtter det å spise ofte. Av den enkle grunn til at det da er lettere å få i seg mengder av mat. Jeg kan spise MYE, hver 3. time. Magesekken til denne fyren er ikke av største kaliber og han blir mett fort. Derfor er det ingen dum ide å ha et hyppig måltidsoppsett. Han kan i tillegg spise store porsjoner med havregryn og slike "esende" matvarer så magesekken faktisk utvider seg over tid.

Jeg er også enig i at det ikke har veldig mye å si NÅR man spiser maten på dagen, så lenge man ikke skal gå inn for å rette på blodsukker o.l. før/etter trening.

Lenke til kommentar

Haha, seriøst? =p

Da jeg for en periode over 6 måneder hadde dame og jobb på meny (woho..), så merka jeg ikke akkurat så jævlig forskjell på forbrenningen min! Men ja, løsningen er her allerede..

Lenke til kommentar

denne tråden her er litt gammel i know, men serr oz-racing du har enten ikke peil i det hele tatt, eller så har jeg mistolket innleggene dine. Du sier få reps bare bygger styrke? :p styrke og volum (muskelmasse) går hånd i hånd. Få reps er ikke 1-2 reps. 1-2 reps er for lite, det vil ikke fungere. tar du 1-2 reps tar du 95-100% av 1rm, IKKE 80%? :p Man trener kun med så få reps i én treningsmetode (såvidt jeg husker), og det er noe som heter myoreps. Her tar man først 12-15x1 reps, for så å ta 5x2 reps, for så å ta 2-3 reps med liten pause. 5-10 reps er FÅ reps som bygger styrke/volum. 5x5 og 3x8 er typiske nybegynnerprogrammer som bygger muskler. Etter litt tid går man kanskje over til dc, hit, myo eller no.

En ting du har rett på er at man skal ha kalorioverskudd. DET ER VIKTIG. Musklene kommer fra dette, har du ikke et slikt overskudd, kommer du ingen vei. Man kan ikke spise hva man vil og bygge muskler like effektivt som om man spiser sunt, dette gjelder bare hvis du får i deg nok proteiner. Tar man proteintilskudd + vitaminer og mineraler vil jeg si at man kan spise hva man vil og få maks ut av treningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...