Penneknekt Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Neste år skal jeg ut på reise. Jeg kommer til å besøke en del mildt sagt grisgrendte strøk, og det vil tidvis være langt til nærmeste stikkontakt. I den forbindelse trenger jeg en ny og pålitelig mobiltelefon som kan holde meg i kontakt med omverdenen. Det som fremfor alt er viktig, er derfor: Byggekvalitet: Svært god. Mobilen bør altså tåle en trøkk, slik de gjorde på 90-tallet, og ellers ikke ha noen kjente "issues" som kan forårsake problemer i det lange løp. Batterilevetid: Standbytiden må være minimum 200 timer, helst mer. Telefonen bør ha kamera (alt over 2 megapiksler er akseptabelt) generalt god signalstyrke/antenne støtte for Vyke og/eller Skype støtte for GSM, 3G og WiFi/WiMax. Edge er ikke viktig støtte for push-mail støtte for blåtann muligheter for opplading via USB rikelig med internminne, evt mulighet for utvidelse diktafon/mulighet for lydopptak Dette blir min første smarttelefon, så jeg har ingen preferanser når det gjelder operativsystem. Pris er mindre viktig, så lenge jeg får kvalitet. Noen forslag? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Telefoner som har alt har oftest dårlig batteritid, telefoner som ikke har all verdens med funksjoner har oftest bedre batteritid. Eneste tipset jeg kan gi deg er å kjøpe flere batterier som du lader hver gang du får sjansen. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Du har vel et poeng der. Men jeg antar at batteritiden kan forbedres ved å slå av enkelte funksjoner når de ikke er i bruk. Finnes det ikke smarttelefoner som kan gå fire, fem dager uten opplading? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ja, slå av funksjoner som wlan, blåtann, osv når du ikke bruker de så sparer du en del strøm. Kan også være en ide og stille inn telefonen til å bruke bare gsm istedet for 3G nett, sparer strøm der å. I tillegg kan du jo sett den lysstyrken på skjermen, der sparer du en del strøm. Men hvorfor ikke kjøpe to telefoner, en smart telefon du bruker til underholdning og lignende og ha en billig telefon til å ringe med, billige telefoner har ofte bedre batterilevetid Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Nokia E71 har alt du trenger, utenom USB-lading. Men det kan likevel være langt mellom stikkontaktene uten at du går tom for strøm, ettersom den har over 10 timer taletid og nesten 500 timer standby. Kvalitetsfølelsen er herlig, den er virkelig solid skrudd sammen. http://www.amobil.no/artikler/nokia_e71/53566 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Vil allikevel anbefale å gå til innkjøp av et ekstra batteri, sånn just in case. Men det avhebger naturligvis av hvor lenge du skal være borte fra stikkontakten da. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hva er det som gjelder innenfor denne sjangeren om dagen? Kunne lagd et nytt innlegg, men OP beskriver mine behov ganske greit. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=222212&model=&salg= Lenke til kommentar
Samara Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=222212&model=&salg= Siterer denne, og legger til at du evt kan sjekke ut en av de andre brukstelefonene på markedet. Det finnes ingen Smarttelefon som tåler litt knuff OG innehar alle de funksjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå