Gå til innhold

Mobiltelefon/smarttelefon for røff bruk - forslag?

Anbefalte innlegg

Neste år skal jeg ut på reise. Jeg kommer til å besøke en del mildt sagt grisgrendte strøk, og det vil tidvis være langt til nærmeste stikkontakt. I den forbindelse trenger jeg en ny og pålitelig mobiltelefon som kan holde meg i kontakt med omverdenen. Det som fremfor alt er viktig, er derfor:

Byggekvalitet: Svært god. Mobilen bør altså tåle en trøkk, slik de gjorde på 90-tallet, og ellers ikke ha noen kjente "issues" som kan forårsake problemer i det lange løp.

Batterilevetid: Standbytiden må være minimum 200 timer, helst mer.

Telefonen bør ha

• kamera (alt over 2 megapiksler er akseptabelt)
  • generalt god signalstyrke/antenne
  • støtte for Vyke og/eller Skype
  • støtte for GSM, 3G og WiFi/WiMax. Edge er ikke viktig
  • støtte for push-mail
  • støtte for blåtann
  • muligheter for opplading via USB
  • rikelig med internminne, evt mulighet for utvidelse
  • diktafon/mulighet for lydopptak

Dette blir min første smarttelefon, så jeg har ingen preferanser når det gjelder operativsystem. Pris er mindre viktig, så lenge jeg får kvalitet. Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja, slå av funksjoner som wlan, blåtann, osv når du ikke bruker de så sparer du en del strøm. Kan også være en ide og stille inn telefonen til å bruke bare gsm istedet for 3G nett, sparer strøm der å. I tillegg kan du jo sett den lysstyrken på skjermen, der sparer du en del strøm.

Men hvorfor ikke kjøpe to telefoner, en smart telefon du bruker til underholdning og lignende og ha en billig telefon til å ringe med, billige telefoner har ofte bedre batterilevetid

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...