Gå til innhold

Er dette språkets fremtid?

Knofle

Anbefalte innlegg

Jeg så en videoreportasje idag fra VG-nett, og jeg må si at jeg er litt bekymret. Jeg har hele tiden visst at det kom til å ende opp slik til en viss grad, men jeg trodde ikke det kom til å skje så snart.

I denne reportasjen hører man både manglende "kj"-lyd og feiluttalt navn, og selv om dette ikke er en TV-reportasje, mener jeg det må fremstå som iallefall litt profesjonelt.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=544559

"Sjører nedover gata", "Metreor".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er helt for energiøkonomisering. Hvis vi klarer å ytre de samme meningene med færre stavelser er det helt ok for meg.

Samtidig synes jeg at hele verden kan gå over til ett eneste språk, så blir alle oversettere og tolker arbeidsledige. Den frigjorte arbeidskraften kan få jobb i helsesektoren, der arbeidskraft er mangelvare.

For at færrest mulig mennesker skal behøve å bruke tid på å lære seg et nytt språk, foreslår jeg at det språket som flest mennesker allerede kan, blir det dominerende språket i verden.

For øyeblikket er vel det kinesisk.

Dette tiltaket vil spare verden milliarder. Pluss vi slipper nynorsk, engelsk og tysk i skolen.

Lenke til kommentar
Samtidig synes jeg at hele verden kan gå over til ett eneste språk, så blir alle oversettere og tolker arbeidsledige.

Det syntes jeg aboslutt ikke. Da hadde verden blitt et mer ensformig og kjedlig sted å leve.

Det er så teit når alle fjortisene sier sjhino, sjhøttdeg og sånn, absolutt hele tiden.

Syntes heller at folk skal fokusere om å fjerne nynorsken. :tease: Noen kan lage en tidsmaskin, dra tilbake i tid og stoppe Ivar Aasen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...