Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Error ved flytting av mysql-database mellom to phpbb2-forum

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite forum av samme type som her i HWN-nettverket. Kjører phpBB 2.0.4..

Har gjort dette;

fra det gamle forumet:

Gå inn i kontroll panelet, og ta en full backup.

På den nye serveren:

Last opp en clean kopi av phpBB, av samme versjon som det gamle forumet ditt var.

Installer dette.

Når installasjonen er ferdig, gå inn i kontrollpanelet, og bruk gjenopprett database funksjonen.

Du vil da få alle poster, medlemmer og slikt.

Skins og modz, må du eventuelt kopiere opp på nytt.

Når jeg gjør dette får jeg en errormelding.

General Error

Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1050 Table 'phpbb_auth_access' already exists

CREATE TABLE phpbb_auth_access( group_id mediumint(8) NOT NULL, forum_id smallint(5) unsigned NOT NULL, auth_view tinyint(1) NOT NULL, auth_read tinyint(1) NOT NULL, auth_post tinyint(1) NOT NULL, auth_reply tinyint(1) NOT NULL, auth_edit tinyint(1) NOT NULL, auth_delete tinyint(1) NOT NULL, auth_sticky tinyint(1) NOT NULL, auth_announce tinyint(1) NOT NULL, auth_vote tinyint(1) NOT NULL, auth_pollcreate tinyint(1) NOT NULL, auth_attachments tinyint(1) NOT NULL, auth_mod tinyint(1) NOT NULL, KEY group_id (group_id), KEY forum_id (forum_id) )

Line : 978

File : /home/virtual/site219/fst/var/www/html/forum/admin/admin_db_utilities.php

Noen som vet hva som er galt? Det gamle forumet kjørte jeg fra min egen PC. Det nye ligger på et webhotell hos http://www.numberonehost.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tilgang til phpmyadmin? Hvis ikke kan du laste ned det og laste det opp på serveren.

Kom deg inn i phpmyadmin, og ta en full backup av databasen du har hos den nye hosten din. (export tables - structure and data). Du får da en .sql fil, som er backup i tilfelle dette ikke fungerer.

Deretter tar du å sletter alle tabbelene som er i databasen din, slik at den blir helt tom (Drop tables).

Så laster du opp backup filen du laget i det gamle forumet ditt, gjennom phpmyadmin.

Når den er ferdig opplastet og spørringen er ferdigkjørt, skal forumet ditt fungere...

Hvis backup filen fra det gamle forumet ditt er over 3 MB eller noe slikt, er du nødt å splitte denne i biter på under 3 MB og laste disse opp hver for seg...

Jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette, så det kan være det finnes enklere metoder også...

Lenke til kommentar

Takk for svar. Men jeg er ikke helt med.. hvor er denne linja som jeg skal putte inn denne koden i? Jeg må ha det inn med teskje, så vennligst gi meg en nøye forklaring.. :)

Sitter i skrivende stund på Torp flyplass. Har ikke tilgang til min egen PC før på mandag kveld.. :cry:

Lenke til kommentar

Arg..

Fjernet manuelt én og én table ettersom feilmeldinga kom opp for hver av dem..

phpbb_auth_access

phpbb_banlist

phpbb_categories

og phpbb_config måtte også ut. Men da fikk jeg denne;

phpBB : Critical Error 

Could not query config information

DEBUG MODE

SQL Error : 1146 Table mittdomene_net.phpbb_config' doesn't exist

SELECT * FROM phpbb_config

Line : 176

File : /home/virtual/site219/fst/var/www/html/forum/common.php

*host* jeg skjønner lite.. får kanskje spørre naboen..

Lenke til kommentar

Heh. Nå funker det. Har prøvd mye rart.. Anyways, måtte sette DROP TABLE IF EXISTS foran hver CREATE TABLE. Deretter gjenopprettet jeg via phpMyAdmin.

Vet ikke hva som egentlig var galt. Mulig det er jeg som har tullet - dog er jeg litt usikker på det.

Det kan forøvrig være det samme. Det fungerer nå. Takk for hjelpa alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...