Gå til innhold

Forandre default user (ved automatisk innlogging) ?

Okeblol

Anbefalte innlegg

Hei

For en tid tilbake formaterte jeg og la inn en ren utgave av XP

Kjørte det meste av windows update, og plutselig må jeg drive å logge inn manuelt, noe jeg aldri har måttet gjøre før på noen PCer og/eller windows installasjoner jeg har kjørt

Navnet mitt kom opp automatisk i innloggingsboksen og det var bare å trykke enter, men irriterende allikavel at man ikke kan skru på PC og komme tilbake senere med en helt ferdig oppstartet maskin.

Søkte litt rundt på nett og fant ut at jeg kunne gå i "run" og skrive

"control userpasswords2" for å få en meny for å håndtere dette. Gjorde det tipsene sa, og etter dette logget PCen inn automatisk på en konto, men feil konto. Den logger inn på "administrator" kontoen og ikke kontoen med mitt navn hvor jeg har alt av innstilliger o.l

Jeg gikk så tilbake i "control userpasswords2" og skrudde av alle andre kontoer enn min egen (disable), og nå når jeg starter PCen stopper den på login skjermen, det står det "administrator" og en feilmelding "Your account has been disabled"

Kan trykke vekk denne feilmld. og logge inn på min egen konto ved å manuelt skrive inn navnet, men jeg er da altså like langt, at jeg må gi input halvveis i PC oppstart for å få den til å gå hele veien inn i windows

Hvordan får jeg skiftet slik at det er jeg som er satt som default login ?

I users & accounts i control panel er det kun 1 konto nevnt, min konto

Alle kontoer untatt min er disabled i "control userpasswords2" kommandoen.

Alle googlinger av dette emnet gir kun det samme svaret (og tilogmed så og si identisk tekst, er vel mye ctrl+c og ctrl+v ute og går) og de sier alle det samme, gå på run og skriv control userpasswords2 og blablabla, men dette hjelper ikke, dette gjør ikke at jeg får forandra hvilken konto XP prøver å logge inn som.

Endret av Jokque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig at det ikke gikk via control userpasswords2.

Du burde kunne gjøre det via registeret. I kjør vinduet skriver du regedit.

Deretter går du til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Her skal det være en string som heter "AutoAdminLogon", hvis ikke så må du lage den. Verdien i den skal stå til 1.

Neste string heter "DefaultUserName", og i den skal brukernavnet ditt stå.

Til slutt er det "DefaultPassword", og der skal passordet ditt stå.

Jeg har bare prøvd dette med classic pålogging (siden jeg aldri bruker noe annet), men det burde virke med standard innstilling også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...