Haugli Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hei Trenger litt hjelp til en fotoreportasje jeg skal lage som oppgave til tverrfaglig tentamen. Oppgaven: Fotoreportasje Du skal ved hjelp av seks bilder illustrere en fotoreportasje. Du skal: produsere tekst og bilder over et selvvalgt antall sider. Layout (farger, inndeling, elementer i layout) står du fritt til å løse selv. Du står fritt til å velge tema for fotoreportasjen. Husk at lesbarhet, grunnleggende ferdigheter innen komposisjon, samt forståelse for bildekomposisjon vil vektlegges her. Du bør også ha en oppfatning av målgruppe for reportasjen samt publiseringssted. Kildebruk er også en vesentlig faktor i oppgaven. Verktøy: kamera, stativ, Photoshop, Indesign, Acrobat Fikk oppgaven idag, og den skal være ferdig til onsdag morgen. Her hvor jeg bor er det egentlig ikke så mye spennende å ta bilder av, men jeg har tenkt meg ut en ting. Myrefjell. Dette er et forholdsvis nytt alpinanlegg en drøy mil fra hvor jeg bor. Oppgaven sier at jeg skal ta 6 bilder, så da tror jeg at jeg skal ta bilde av 6 attraksjoner som er der. Forslag: - Oversiktsbilde over Myrefjell - Blånisselandet - Barnebakken - Snowparken - Caféen med bar og artister - Overnattingstilbud - Ski/snowboard utleie Tjaa.. Skal til Myrefjell i ettermiddag for å ta bildene, og kanskje jeg drar dit i skoletia imorgen om det er noen bilder som ikke er brukbare. Hva tror dere? Er jeg helt på jordet? Takker for hjelp Endret 24. november 2008 av iPlex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå