stigv Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei! Vi har nettopp fått tilbud om hjemmePC ved min arbeidsplass. Har blinket meg ut to kandidater, begge med AMD-prosessor. Den ene har en Turion X2 RM-72 og den andre har en Turion X2 Ultra ZM-84. Har kikket litt på HP sine nettsider, og der er de to modellene priset akkurat likt. Jeg har lite peiling på AMDprosessorer, men trodde i min enfoldighet at X2 Ultra-prosessoren var av nyere dato og med nyere teknologi enn en vanlig X2-prosessor. Til overmål er det mer finesser på Ultra-maskinen (bluetooth, fingertrykksleser og 802.11n). Jeg blir litt forvirret egentlig. Noen med mer innsikt enn meg som kan forklare hvilken av disse prosessorene som er best og kanskje til og med si noe om disse to vs. Intelprosessorer? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Amd turion ultra zm-84 har dobbelt så mye L2 cache som rm-72, og kjører 2,3 ghz vs 2,1 ghz. DVS at zm-84 har jevnt over bedre ytelse og en god del bedre spill ytelse. zm-84 vil også ha litt bedre ytelse per watt som gir LITT lenger batterilevetid. Begge prosessorene er like nye men rm-72 er billigere å produsere pga mindre l2 cache. Når det gjelder spill ytelse vil du nok uansett være begrenset av skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå