Dead_Rabbit Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Mange av oss har det ganske travelt nå med prøver og eksamener før jul, så vi har bare såvidt startet med litt planlegging samt enkle OpenGL-programmer. Så vi har altså ihvertfall startet, og når juleferien kommer bør det kunne skje litt. Lenke til kommentar
aC Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Tenker jeg tar meg en tur innom kanalen i løpet av julen. God eksamenslesing Lenke til kommentar
krigun Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det varmer mitt hjerte å se at ikke alle faller for C# og Direct3D. Veldig hyggelig initiativ! Blir gjerne med hvis SSAO og Deferred Shading med GLSL står på agendaen Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Nå har i det minste en av oss fått seg ferie. Det vil si, skal jobbe litt frem til jul, men ferie fra skolen. Algoritmeeksamen i dag, som gikk strålende, så kan jeg få starta litt på dette i løpet av helga tenker jeg. Er bare å slenge seg på irc kanalen krigun. Jeg er hvertfall veldig med på litt GLSL jobbing etterhvert:D Lenke til kommentar
Raring Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Noen av oss har fortsatt en uke igjen, men skal nok få tid til komme innom litt. Må lese meg opp på matriser også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har en eksamen igjen, i elektronikk. Jeg skal konsentrer meg om GLSL, målet er å implementere skeletal animation i GLSL. Skygger er også noe jeg aldri har prøvd meg på. Jeg vil forøvrig først og fremst bruke dette i min C# opengl motor glorg, og deretter i C++ senere. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det varmer mitt hjerte å se at ikke alle faller for C# og Direct3D. Veldig hyggelig initiativ! Blir gjerne med hvis SSAO og Deferred Shading med GLSL står på agendaen Varmer mitt hjerte at andre har det samme synet SSAO og Deferred Shading ligger et stykke fra jeg-vil-lære-OGL da Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det gjør det, og derfor er det etterhvert. Kan basic glsl, og på sikt skal jeg lære meg masse glsl og lignende. Er for så vidt det jeg vil drive med, men ikke kun i grafikksammenheng. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har eksamen i dag 09.00 og på fredag. Matte og java som gjenstår før jul. Etter det er jeg sikkert med litt jeg og. Mest for å lære, har egentlig ikke noe å bidra med på grafikkfronten. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har drevet med 3D et par år, kanskje 3 år, hvis det er noe du trenger kan jeg sikkert forsøke ^^ Lenke til kommentar
krigun Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hyggelig, skal se om jeg får tatt turen innom irc kanalen her snart For de av dere som er interessert i GLSL, så kan dere sjekke ut Horde3D, denne motoren bruker så lite av fixed function pipeline i OGL som mulig, og gjør mesteparten i GLSL (deferred/forward shading, skinning, partikler, etc). Denne motoren er veldig fin å lære av, da det er lite annet "rusk" i koden, i motsetning til f.eks Ogre3D, og den er ganske pent skrevet. Forresten, noen her som har sett på Geometry shadere? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har implementert geometry shaders i Glorg, men jeg har ikke testet det, da jeg har GeForce 7800 Lenke til kommentar
krigun Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har implementert geometry shaders i Glorg, men jeg har ikke testet det, da jeg har GeForce 7800 Desverre har jeg heller ikke et frekt nok skjermkort til å kunne leke med dette Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 <snip>Mest for å lære, har egentlig ikke noe å bidra med på grafikkfronten. For at de grafikk folka skal kunne leke seg med noe annet enn bokser og kuler (og andre ting glu kan mekke) så trengs det folk med andre skillz Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ah Skulle ha vært bedre på programmering. Juleferie! Høres morsomt ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Menneh noen som har vært borti Cg her? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Har foreløpig ATI kort, så får ikke brukt Cg, men hva er det egentlig? Et språk eller et "drag-and-drop" type utviklingsverktøy? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Cg er "C for graphics", ikke noe "drag-and-drop" i det hele tatt... Tenk på det som en implementasjon av C som lar deg skrive shadere og grafikk-kode direkte. Har ikke jobbet noe særlig med det, leste denne boken i forfjor, men skulle bare skriver shadere ala CGFX/GLSL, så gikk ikke særlig i dybden... Men likte godt måten det er laget på, hvordan det er tilnærmet identisk med HLSL for shadere mm. Er dog litt skeptisk til det, siden det ikke vil være noen direkte støtte for ATI/AMD, noe jeg mener er ganske viktig for generelle grafikkprogrammer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ja men CG kan brukes på tvers av OpenGL eller Direct3D hvis jeg ikke tar feil. Det var (er kanskje også) et samarbeidsprosjekt mellom nVidia og Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå