Gå til innhold

danne c++ og opengl "utvikler gruppe" noen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kunne tenke seg å danne en liten utviklings gruppe, hvor hoved fokus er å lære seg c++ og opengl, ikke noe seriøse greier. Hvis, ja sier hvis, vi blir flinke nok til å lage 2d spill eller bra tekst baserte spill kunne dette være noe større projekt vi kunne prøvd på.

Helst folk som brenner for programmering og som har litt c++ og opengl kunnskap men ikke noe krav selvfølgelig :)

Er selv 18 år og meget interessert i programmering

MvH.

Kenneth Isaksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker interessant, men lurer litt på hva det er du faktisk mener. Tenker du på en gruppe som møtes en gang i uke og lærer seg mer C++ og OpenGL. Eller mener du en gruppe som jobber sammen og lager et spill, ikke nødvendigvis i samme rom, men i det minste på samme prosjekt? Hvis det er det siste virker det som det kan bli ganske spennende, og er noe jeg vil være med på.

Lenke til kommentar
Virker interessant, men lurer litt på hva det er du faktisk mener. Tenker du på en gruppe som møtes en gang i uke og lærer seg mer C++ og OpenGL. Eller mener du en gruppe som jobber sammen og lager et spill, ikke nødvendigvis i samme rom, men i det minste på samme prosjekt? Hvis det er det siste virker det som det kan bli ganske spennende, og er noe jeg vil være med på.

Tenkte mere på det siste, ettersom vi trolig vil befinne oss ganske langt fra hverandre. Jobbe sammen på samme projekt og lære underveis ettersom jeg tviler på at noen av oss er spesialister på spill utvikling.

Morro at det har kommet interesse for det, selv har jeg drevet med c++ i rundt et halt år bare og litt mindre i opengl. Så er på jakt etter mere lærdom.

Lenke til kommentar

Tenkte muligens vi burde lage et forum eller en irc kanal som vi kan møtes alle sammen på å diskutere, samt komme med forslag til oppgaver og selvsagt løsninger på disse spesifikt for denne gruppa? Med kun msn blir det jo litt så vi kun får kontaktet en og en om gangen, men hadde vel vært praktisk å vært felles et sted alle sammen.

Forøvrig er msn'n min gandalf65 snabela hotmail dot com den samme som jeg nå har hatt i ca. 10 år, hurra:D

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Er også interessert i å være med. Er relativt god i c++ og litt mer enn basic i OpenGL. Håper på å lære mye ved å være med på dette.

Støtter forslaget om irc eller forum. Foreløpig er jeg å nå på "hakbra krøllalfa gmail dot com".

Hva om vi f.eks. starter et prosjekt hvor oppgaver blir delt ut etter nivå? Så får man heller fylle ut litt mot slutten.

Lenke til kommentar
Er også interessert i å være med. Er relativt god i c++ og litt mer enn basic i OpenGL. Håper på å lære mye ved å være med på dette.

Støtter forslaget om irc eller forum. Foreløpig er jeg å nå på "hakbra krøllalfa gmail dot com".

Hva om vi f.eks. starter et prosjekt hvor oppgaver blir delt ut etter nivå? Så får man heller fylle ut litt mot slutten.

Veldig bra innlegg raringen, tenkte også slik. Bare at alle får prøvd seg på forskjellige ting, ikke nødvendigvis etter vansklighets grad.

Forslag til steder gruppa kunne hengt, uten forstyrrelser? mirc er jo selvfølgelig en måte, men ekke den beste når det gjelder lengre svar med koder osv. så måtte blitt ett sted for rask snakking, ett sted hvor alt av filer var på en server og kanskje ett forum?

Begynte å bli stor interesse for dette, tror kanskje vi må runde av å si at det forbli med oss 4 som har vist intereresse nå, med Meg, NevroMance, staalezh(forstod det sånn at du var med) og raringen som siste mann kan fort bli for mange kokker og for mye søl ;)

Så har vi alltids noen vi kan snakke med om vi trenger hjelp gjennom Geirgrusom og giddion.

Endret av kennethi
Lenke til kommentar

Dere trenger grafikere

prøvde noe sånt på blindern i høst (ved siden av fag osv) ble litt lite tid noen ganger, men var kjempeartig

Dere kunne jo kanskje spurt de folka i photoshop forumet om noen tegninger.

Pong

Endret av aC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...