mcgroven Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Richard Garriots hjertebarn, Tabula Rasa, er snart historie. Les mer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nok et MMORPG som bukker under for kjempen WoW Har aldri spilt det men leste mye om det i PC Gamer UK et par år før det kom. Endret 24. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det bukker vel heller under for sitt eget utviklerteams udugelighet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Nå har HGL noen å gråte sammen med. Lenke til kommentar
Tomas SG Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det bukker vel heller under for sitt eget utviklerteams udugelighet. Hva baserer du dette på? Utviklerne har jobbet rimelig hardt det siste året, og det er et helt annerledes og mye bedre spill nå enn det var ved lanseringen. Tabula Rasa er et av de få (hvis ikke det eneste) mmo'sene hvor selve kampsystemet er morsomt i seg selv. Det føltes mer som et actionspill enn et tradisjonelt mmo, og alle jeg kjenner som har prøvd det likte det. Dumt at det skal være så vanskelig for scifi/fps-inspirerte mmo's å gjøre det bra. Skjønner ikke hvorfor alver og magi skal være så mye mer populært. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Tja si ikke det, EVE Online står fremdeles svært sterkt, selv om det er nærmest vertikal lærekurve for en helt ny spiller. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 ...akkurat nå som det kom på tilbud Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det bukker vel heller under for sitt eget utviklerteams udugelighet. Hva baserer du dette på? At spillet ikke klare å trekke og beholde spillere, og dermed legges ned. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Markedsføringen og PR aktiviteter har vært tilnærmet ikke-eksisterende... det er avgjørende for MMOs i dag. Tja si ikke det, EVE Online står fremdeles svært sterkt, selv om det er nærmest vertikal lærekurve for en helt ny spiller.Det man med rette kan kalle et hardcore mmo. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 EVE Online er ganske hardcore, ja. Det er ikke alt for mange casual gamere som setter seg ned for å spille det, men tror det er mer spesielt interesserte. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jau, har prøvd å engasjere meg i EVE 2 ganger med flere års mellomrom, men datt bare av igjen etter en ukes tid med uendelig lesing på forumer og FAQs om hvordan jeg faktisk skulle spille spillet enn å spille det. Lenke til kommentar
Ravenslock Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Finn heller et EVE-corp til å lære deg opp enn å lese på forum. For Tabula Rasa spillerne er dette leit, har hatt lyst å teste det, men aldri hatt tid. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Synd dette her egentlig. Spilte TR en liten periode, og spillet i seg selv er ganske gøy. Det som tok livet av spillet var i stor grad at de aldri fikk laget noe endgame innhold. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 EVE er sikkert et bra spill når man først kommer seg inn i det hele, men det er så lite brukervennlig at det er latterlig. Hadde det bare vært på et enklere nivå, som Freelancer. PS: Need Freelancer 2 nao! Lenke til kommentar
v_vader Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har prøvd TR men var ikke noe for meg og gik tilbake til EVE. Det at EVE ikke er lett og at det tar tid å bygge seg opp uten å må spille 23/7 som gjør det bra. Men begyner du alene og ikke finner deg et bra corp som kan hjelpe så er det veldig vanskerlig der ja. Har spilt freelancer men etter litt tid har du det meste og hva da. I EVE kan du gjøre det du vil da du vil. Vi lagde en corp med både nye og gamle spillere som sammen lærte spillet og fremdeles recruterer folk. Da er spillet noe helt for seg selv uten tvil. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har spilt EVE i 3 år, jeg fant et norsk corp men jeg fikk i grunn ingenting av dem så jeg har gjort alt selv. Ting tar tid i EVE og det er uendelig mange elementer å sette seg inn i, det er det fine med det. Man føler alltid at det er noe nytt å prøve seg på. Er man uerfaren og ikke kjenner noen andre som spiller EVE burde man finne seg et corp, men først og fremst for den sosiale biten det gir. Endret 24. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Synes ikke det er rart at Tabula Rasa stenges ned. Spillet var jo møkkakjedelig. For øvrig så kan man ikke legge skylda på andre produsenter (f.ek.s Blizzard som noen nevner her). Greit nok, lista har blitt lagt av de som kom før de andre, men hvem gidder vel å bruke penger på en uferdig spill (her kommer tiraden fra de som mener et mmo aldri er ferdig.. /ignore ). Dess mer finpuss -> nærmere 'ferdig' stand. Spill som WoW har vært 'pusset' på i 4 år etter release. Da er det vel ikke så rart at få spillere gidder å spille Tabula Rasa som kun har blitt finpusset i 1 år - hvis vi svelger en kamel og sier at alle mmo'er er omtrent like shabby/fine når de blir lansert (da tenker jeg ikke på kun grafikk, men alt av spillbarhet, grafikk, features osv under ett). Så hvis de hadde pusset videre på TR i 3 år til kanskje det hadde begynt å ligne på noe. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Tabula Rasa legges ned fordi utgiver har satset på helt feil strategi i forhold til reklame/PR. Virker som at de satset alt på at folk skulle kjøpe spillet fordi Richard Garriot hadde laget det. Newsflash, det er faktisk ikke veldig mange som vet hvem Richard Garriot er. Greit nok at han har laget noen bra spill, men hans navn alene kan ikke stå for hele salget. Folk er faktisk veldig lite "merkebeviste" på dette området, og det gjelder ikke bare spill. Folk løper ikke til kinoen bare fordi de viser en film som har Ben Stiller i hovedrollen heller. Man trenger litt reklame i tillegg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Min generasjon (25-35 åringer) kjenner til Garriott som Lord British fra alle Ultima-spillene. Men det er nok mange som aldri har hørt om noen av dem, siden det siste kom på slutten av 90-tallet, og det siste som var virkelig bra er fra 1992 (Ultima VII) ellernoe. Syns det er trist at mannen som har betydd så mye for eventyrgenren gjennom 2 tiår ikke klarer å stable noe bra på beina på 2000-tallet. Han var en av de virkelig store pionerene på grafiske eventyrspill med fullstendig åpen verden. Endret 24. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg