Gå til innhold

Ønsker tips på tvkort, kabinett og støydempning av PVR

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bygge en PVR (Personal Video Recorder) basert på det jeg har av gamle deler. Det jeg mangler er kassa og et bra digitalt TV-kort, tenkte jeg skulle spørre litt rundt her etter tips.

I utgangspunktet er utfordringen å bygge systemet slik at det produserer minst mulig støy og varme (håper på å få plassert den i TV-racket etterhvert) men samtidig beholde ytelse bra nok til å ta opp og spille av MPEG2 samtidig.

Jeg må altså for det første ha en PC-kasse som er liten nok til å passe i et standard stereo-rack, men stor nok til vanlig form factor hovedkort med stående PCI-slot'er. Dette skal helst også være støydempet på en eller annen måte, og bør ha en meget stillegående strømforsyning. Faktisk så er jeg ikke fornøyd med støynivået på enermax whisper-serien som jeg bruker i den "egentlige" PC'en min, det støyer for mye for bruk på stua i min mening, så her er jeg veldig spent på hva folk har å foreslå :)

For det andre så trenger jeg å mekke en løsning for TV inn og ut; jeg kommer nok til å kjøpe et av de digitale TV-korta som f.eks komplett selger relativt billig for tiden, men TV ut er et lite problem; jeg hadde tenkt å bruke min gamle Voodoo3-3500TV som grafikkort men TV-chip'en på dette kortet er temmelig råtten så jeg har en mistanke om at dette ikke blir bra nok til å se på TV, og dermed trenger jeg ssv. å finne et billig kort som har bra TV ut, helst med støtte for PAL+ altså widescreen visning.

Noen som har et par tips å gi meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...