Gå til innhold

red ring of death umulig på de nye xbox'ene?

isaac elric

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Selger de brukte xboxer som nye produkt? Nå klikker jeg snart! Får bare håpe den er god som ny... Jeg kjøpte også Arcade nå nettopp- fordi den var den billigtse utgaven med minst mulig ting jeg allerede hadde fra før. Det er allerede en ting jeg misliker med denne- lyset er på selv om den er slått av...

Det er nettopp dette som er sakens kjerne: Jeg kjøper en spillkonsoll. Jeg får en garanti/reklamasjonsrett på denne som jeg mot formodning kommer til å få bruk for. Da forventer jeg faktisk null problemer. Faktisk at jeg er lut lei av denne konsollen lenge før den slutter å virke. SLIK BURDE DET VÆRE. Ikke å måtte sende denne fram og tilbake til reperasjon, eller krangel om pengene tilbake fra selger; dette er nemlig til bry og irritasjon.

Microsoft skal ha skryt for at de tok affære etter den massive RRoD - saken som plaget mange. Misforstå meg ikke, MEN, jeg er enig med deg, morningstar665. Kvaliteten på XBox 360 er tvilsom. Dessverre. Forventet levetid på ett slikt produkt er 5 år. Da burde det vare minst såpass lenge. Gjerne lenger. Uten en eneste reperasjon.

Mykje som hadde vore fint i ein perfekt verden.

Lenke til kommentar
Det at du faktisk trodde at de solgte brukte Xbox 360 maskiner på nytt, maskert som Arcade maskiner sier vel litt om nivået du er på ang. villighet til å stole på Microsoft. Eller hva noen som helst sier om Microsft for den saks skyld.

Du kan spørre de som modder og reparerer X360 i bøtter og spann. Særlig Arcade maskiner, som hadde gamle DVD-drev og tidligere hovedkort som tilhørte de eldre produksjonsrekkene. Det er også RROD fix som MS har påført Arcade maskinen. Det som skjer når en kunde får en ny X360 pga RROD, så blir ikke den innleverte maskinen destruert. Skal man kaste hele kroppen når man vet hvor man er skadet? Så den innleverte maskinen blir reparert, polert så den ser ut som ny og selges ut igjen. Go ahead, spør erfarne Xbox moddere hvilke produksjonslinje innmaten til en Arcade er fra. Og MS er IKKE alene om dette. Apple gjør det i like stor grad med Iphone. Det er naivt å tro at med så stor feil-grad i Xbox maskiner at MS ville destruert hver og en med RROD. Det gjør de ikke. Kostnadsmessig er det mye mer lønnsomt å reparere skadde maskiner og selge dem ut igjen til rimeligere pris.

Jeg kan kanskje ikke like mye om teknikk, men jeg kan i det minste om bedriftsøkonomi og lønnsomhet. Og jeg kan si deg at i en bedrift så er lønnsomhet alfa og omega. Når MS kan selge deg _refurbished_ 20 GB HDD til 150 kr, hvorfor ville de ikke gjort det med konsollene sine? Verden vil bedras.

Og jeg misliker ikke MS i det hele egentlig, jeg er bare misfornøyd med deres kvalitet i avdeling Xbox. Angående software er jeg mye mer fornøyd. Særlig Office 2007 har blitt veldig brukervennlig på matematiske formler og det er veldig bra.

På en annen side, er ikke det litt tankevekkende at en Arcade koster noen få hundrelapper mer enn en X360 120 GB HDD? En konsoll skal være fin elektronikk, som skal behandle en herskare med signaler. Mens en HDD er mer simpel i form av at den bare skriver og leser. Hva er billigst av å selge en splitter ny konsoll til nesten samme pris som en 120 GB HDD - med tanke på produksjonskostnader vs. en med RROD fix/reparasjon?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Det er allerede en ting jeg misliker med denne- lyset er på selv om den er slått av...

Hva mener du? Hva lyser når den er slått av?

Nå lyser det ikke i det hele tatt. Merkelig, for å være en helt "ny" maskin. Men, dette blir for flisespikkerier å regne. Den fungerer ihvertfall- enn så lenge.

Det jeg mener når jeg sier at om man er tekniker eller ikke, er: Du hører sjelden om at f.eks. grafikkortet på PC'en streiker etter 2 knappe år. Når PC'en din er 5 år gammel bruker du den sannsynligvis ikke lenger, ikke pga. diverse maskinvarefeil, men at den er utdatert. Men den virker fortsatt som en klokke. Samme om du har brukt den en time i uka, eller flere timer daglig. Harddisken er kanksje full av overflødig software, PC'en går noe tregere, harddisken trenger en opprydning/defragmentering/formattering, men det er alt.

XBox 360 er i prinsippet det samme. Noe mer kompakt enn en PC, krever mer kjøling, men den er likevel det samme.

Med dette i mente, burde Microsoft kunne produsere en skuddsikker konsoll- om de ville :D

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Så din erfaring er at tekniske feil med elektriske komponenter er noko som tilhøyrer sjeldenheten?

Nei, det er den ikke, men så har du forventet og reell kvalitet/levetid, og her har kanskje folk en ulik oppfatning. Noen synes kanskje at en slik konsoll ikke burde vare mer enn toppen 2 - 3 år, kanskje et par år til med reperasjoner/service. That's it. Ja, ja... :)

Nå må ikke alle her på forumet tro at jeg er tilbøyelig til å tro på hva som helst, heller. Men det overrasker meg ikke om det som morningstar665 sier, faktisk er tilfelle. Jeg har ikke noe personlig imot MS, men jeg vet at de ikke eier moralske skrupler heller. Business er business. Penger er alt som gjelder.

Lenke til kommentar

Vel, etter at RROD-problemet vart oppdaga og reparert av MS har det vel ikkje vore liknande problemer? Kva tilseier at konsollen ikkje kjem til å vare i mange år framover?

Moralske skrupler meg her og der, prøv å finn ei bedrift, gjerne i verdstoppen når det gjeld størrelse, der penger ikkje betyr alt. Ikkje at det blir fronta utad, men ingen veit kva som skjer i kulissane.

Lenke til kommentar
Det jeg mener når jeg sier at om man er tekniker eller ikke, er: Du hører sjelden om at f.eks. grafikkortet på PC'en streiker etter 2 knappe år. Når PC'en din er 5 år gammel bruker du den sannsynligvis ikke lenger, ikke pga. diverse maskinvarefeil, men at den er utdatert. Men den virker fortsatt som en klokke. Samme om du har brukt den en time i uka, eller flere timer daglig. Harddisken er kanksje full av overflødig software, PC'en går noe tregere, harddisken trenger en opprydning/defragmentering/formattering, men det er alt.

XBox 360 er i prinsippet det samme. Noe mer kompakt enn en PC, krever mer kjøling, men den er likevel det samme.

En pc blir jo slitt etter flere års bruk jo, kulelager i vifter. Strømforsyvning etc. Mine gamle pcer virker ikke som klokker, og det er ikke pga software forstoppelse :) De blir slitt de også.

Lenke til kommentar

En pc blir jo slitt etter flere års bruk jo, kulelager i vifter. Strømforsyvning etc. Mine gamle pcer virker ikke som klokker, og det er ikke pga software forstoppelse :) De blir slitt de også.

Min 6 år gamle PC har jeg måttet bytte strømforsyning på 2 ganger. Dette regner jeg som uflaks, siden jeg aldri har måttet bytte strømforsyning på noen PC noen gang tidligere. Dette er også alt. Den er ikke noe verre/tregere enn den var når den var ny. Jeg har aldri hatt noen problemer med denne. Kulelager i vifter får nå så være, dette er mekanisk slitasje. Jeg har aldri måttet bytte vifte.

Skikkelig pålitelig elektronikk streiker ikke etter 2 - 3 år. Ikke 5 år heller for den saks skyld. Den varer 4 eva. :)

Lenke til kommentar

vel, microsoft kunne sikkert laget en maskin som "garantert" ikke fikk rrod og som ikke bråket osv osv.. Men da ville prisen vært en helt annen..

Nå snakker jeg generelt her, men du folk skal alltid ha den billigste dritten ( nå snakker jeg ikke om xbox her, men mp3spillere, kamera osv osv), og forventer at de skal holde like høy kvalitet som de merkevarene..

Lenke til kommentar

Skikkelig eketronikk har som regel ikke masse bevegelige deler, som feks en harddisk, strømforsyvnig eller en vifte har. De varer lenge. Feks forsterkere etc. De varer jo til støvet tar de eller loddene går opp.

Personlig tror jeg i falcon eller jasper kommer til å vare så lenge man forventer de skal, til det kommer en ny konsoll. Hvis ikke tar jo MS seg av det og gir deg en ny type.

Tror MS har tapt vanvittige summer på de dårlige konsollene sine, og sansynligvis vil de lage en mer stabil utgave til lauch av neste konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...