isaac elric Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hei, et raskt spørsmål. har nylig fått red ring of death på min 2 år gamle xbox, noe som suger. har hørt at jeg må regne med å sende den inn og ut av reperasjon så vurderer egentlig bare å kjøpe en ny en i samme slengen. de nyeste modellene, pakkene eller whatever, kan de få red ring of death? problemet har vel blitt fikset? vurderer å kjøpe xbox elite, men da vil jeg være fullstendig sikret mot red ring og death. møkka feil. Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Siden den utvida garantien også gjelder dei nye boksane så rekner eg ikkje med at problemet er vekke. Dog genererer vel dei nye boksane mindre varme, og berre det hjelper jo på om eg har forstått det rett. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Absolutt ikke umulig med de nye modellene, nei. Men mye mindre sannsynlig (den nye hardwaren tåler varmen bedre). Lenke til kommentar
Imbakenneth Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvor lenge har man xbox garantiet? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det vil være helt umulig å garantere mot RROD. Husk at RROD ikke er en spesifikk feil, men en generell feilmelding når det oppstår kritiske feil. MS har gjort mye for å redusere RROD de siste årene så du behøver ikke å kjøpe en ny maskin. Mest sannsynlig vil du få en ny maskin hvis RROD skyldes feil på hovedkortet. Er det feil på HDD eller DVD-drevet blir dette byttet. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Alle feil på en 360 vil være dekket i 5 år. 3 år gjennom MS sin utvidete garanti, de 2 siste årene gjennom forbrukerkjøpsloven sin reklamasjonsrett. Dette gjelder selvfølgelig kun feil som oppstår når produktet blir brukt som det er ment å brukes (les: ikke moddet eller brukt som discos) Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 aye. takker for svar. har forresten prøvd håndkle trikset et par ganger og det har funket i en liten periode. nå funker det ikke lenger... greia er vel helt kjørt. kan de buste meg på dette og nekte meg reperasjon hvis de finner ut dette? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Håndkle-trikset innebærer vel såvidt jeg vet ikke noe annet enn å pakke inn boksen i håndklær og la den kjøre seg altfor varm. De kan ikke nekte å reparere produktet siden de ikke kan bevise at du har foretatt "håndkletrikset". Men det er helt klart et eksempel på hva som ligger utenfor "normal bruk" Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 ålreit. forresten, noen som har noen lure triks eller forhåndsregler man kan ta for å unngå eller minke sjansen for å få RRoD? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ingenting er umulig, men om det skulle skje så har du uansett 5 års reklamasjon i Norge. Så IkkE VæR RedD! o_0 Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hvordan er det forresten med å få xboxen reparert etter at garantien er utløpt? Microsofts utvidede garanti gjelder ikke denne. Går det an i det hele tatt, ev. hvor dyrt? Og duger den noe særlig etter reparasjonen(e)? Eller er det bare samma røde ringen etter noen få timers spilling? Noen som vet? Jeg kommer til å kjøpe meg ny uansett. Lurer likevel å sende den gamle til reperasjon, om jeg gidder bryet, da... Bygges noe i det hele tatt for å vare lenger? Endret 12. desember 2008 av LostinSpace Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Har hørt at på den nye er red ring buggen fjernet =) Lenke til kommentar
Jext Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Etter det jeg har lest, så er hovedårsaken for RROD loddepunktene til GPU'en. Disse blir for varme og koblingen svekkes over tid. De har visst designet det på en litt annen måte på Jasper modellen, så det skal være veldig redusert fare for at noe sånt skal skje. Umulig er det sikkert ikke, siden som tidligere nevnt kan det være andre feil som gir RROD. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvordan er det forresten med å få xboxen reparert etter at garantien er utløpt? Microsofts utvidede garanti gjelder ikke denne. Går det an i det hele tatt, ev. hvor dyrt? Og duger den noe særlig etter reparasjonen(e)? Eller er det bare samma røde ringen etter noen få timers spilling? Noen som vet? Jeg kommer til å kjøpe meg ny uansett. Lurer likevel å sende den gamle til reperasjon, om jeg gidder bryet, da... Bygges noe i det hele tatt for å vare lenger? Hvorfor gjelder ikke garantien din maskin, hva er spes med den?? Hvis du IKKE kan sende den til MS, så glem hele greia. De som "fikser" dette, tar rundt 800kr for det, og det er blodpris!! spes når ny maskin koster 1000,- Da er det bedre å prøve å selge den for noen få hundrelapper... Jeg kjøper defekte bokser, som jeg PRØVER å fikse, men jeg vil ikke fikse bokser for folk, da jeg ikke kan gi noen garanti for hvor lenge den virker etterpå Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Finnes fleire metodar å fikse ein Xbox med RROD på. X-clamp er vel den mest populære, men då må du åpne boksen og miste garantien. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 ålreit. forresten, noen som har noen lure triks eller forhåndsregler man kan ta for å unngå eller minke sjansen for å få RRoD? Plasser boksen/og PSU på steder med mye luft rundt konsollen, unngå å plasser den direkte på golvet da. Hybelkaninene liker jo å samle seg i dette området Du unngår å utsette konsollen for vinrasjoner også, kan fort gå utover spillene inni konsollen dersom noen skulle komme til å sparke borti den/tråkke på golvet forran konsollen. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 cossiemk1: Garantien var bare 2 år, og er utløpt. Maskinen ble kjøpt før Microsoft kom med sin utvidede 3 års garanti, etter den greia med RRoD på helt nye maskiner (som var i nyhetene i fjor høst). Jeg gidder ikke å bruke reklamasjonsretten heller, det er vel neppe verdt bryet? Men nå har jeg kjøpt ny uansett, så da er alt bare vel igjen Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den utvidede garantien gjelder forøvrig for de som kjøpte før de gikk ut med den og. Og reklamasjon = Pengene tilbake, så det er opp til deg å bestemme om det er "verdt det". Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den utvidede garantien gjelder forøvrig for de som kjøpte før de gikk ut med den og. Og reklamasjon = Pengene tilbake, så det er opp til deg å bestemme om det er "verdt det". Ja, ja, huff da, det visste jeg ikke (om garantien)... Ang. reklamasjonsretten: Å ha rett på pengene tilbake og det å faktisk få det, er to forskellige ting. Alle vet jo hvor mye man må krangle med el-sjappa for å skvise ut noen kroner (rettsak? ) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det er jo en grunn til at de faktisk fikk den utvidete garantien, dermed er det bare logisk at den gjelder de som ble kjøpt før den dukket opp. En sak om reklamasjon vil i verste fall ende i forbrukerretten. Eller enda bedre, så kan man sende mail til TV2 hjelper deg. De aller fleste el-kjeder setter ikke pris på den PR-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå