Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp, håret faller av!

Gjest Guest_haarek_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoffer finasterid hjelper deg å stoppe hårtapet, og recrea forte kan hjelpe deg å gro tilbake noe av det du har mistet.

Sikkert mange som er skeptisk, men de funker virkelig.

Prøvd noe av dette? Skeptisk til at et stoff kan få liv i døde hårsekker. Correct me if I'm wrong, men jeg trodde hårtransplantasjon var eneste muligheten når det har kommet til det stadiet.

B-vitamin skal styrke hårveksten, har jeg hørt. Så da er det bare å drikke masse øl :thumbs:

En spray som fås kjøpt reseptfritt på apoteket - Recrea Forte Luminent - skal visstnok også hindre hårtap. Denne må brukes sammen med en silikonfri shampo. Er det noen silikonfrie shampoer i dagligvarebutikkene mon tro? (Har forresten hørt at shampoer generelt bidrar til håravfall). Har du flas og tørr hodebunn, katalyserer dette håravfallet som faen, så da trenger du altså en flassjampo uten silikon, noe jeg tviler sterkt på at eksisterer.

http://www.recrea.no/default.asp

Har brukt finasterid i ca 1 år, og dette stoppet håravfallet, og begynte med recrea forte for noen måneder siden.

Men nå skal det sies at jeg bare hadde merkbare viker og begynte å få litt tynnere hår i luggen da jeg begynte, men nå har det faktisk begynt å vokse små hår igjen i vikene, og disse vokser ganske fort.

Håret føles også sterkere og er ikke lenger tørt slik det var før.

Det recrea forte gjør er at de små tynne hårene du er i ferd med å miste vokser fortere og sterkere, så du må ha noe hår å redde, hjelper hvis du er fullstendig skalla.

Lenke til kommentar

Propecia (finasteridpreparat) og Recrea forte er vel de beste alternativene. Tilskudd av B-vitaminer stopper ikke de godt dokumenterte mekanismene som forårsaker vanlig hårtap.

Hva damene synes om skallede menn varierer vel fra dame til dame, noen synes det er hot, andre ikke, noen bryr seg vel heller ikke så mye. Tviler på at særlig mange damer vil komme her og si at skallethet er lite deilig, selv om de så måtte mene det. Det kan jeg forsåvidt forstå, ettersom det kan bli oppfattet som om utseende er det eneste som teller.

Avgjørelsen burde du ta selv, noen synes håret er en viktig del av en selv, og vil fortsette å framstå slik en gjør. Ingen har sagt at en ikke kan skalle seg selv om en har god hårvekst. Aberet er at preparatene koster en del. Recrea forte må smøres på to ganger daglig, så det er jo noe å passe på. Propecia tas i tablettform.

Recrea forte får en vel uten resept, mens Propecia må du gå til lege for å få utskrevet. Nå som du har et par alternativer kan du jo gjøre litt research på egenhånd og tenke deg om to ganger.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Prøvd noe av dette? Skeptisk til at et stoff kan få liv i døde hårsekker. Correct me if I'm wrong, men jeg trodde hårtransplantasjon var eneste muligheten når det har kommet til det stadiet.

Håravfall er genetisk og hormonelt. Den eneste måten å stanse håravfall på måtte jo vært å sabotere konversjon av DHEA og andre slike hormoner til testosteron og dehydrogentestosteron, og JEG er hvertfall ikke villig til å ofre det dyrbare testosteronet mitt for å beholde noe ubetydelig hodehår som egentlig er kvinnenes domene uansett.

Lenke til kommentar

Håravfall er arvelig og hormonelt, ja, men resten er ikke helt korrekt.

[..]Testosterone is the most potent of the androgenic hormones. Its actions on hair follicles, skin and prostate tissue is not direct however; These tissues are responsive to a form of testosterone called dihydrotestosterone (DHT); testosterone is converted to DHT by the enzyme 5-alpha-reductase. Finasteride acts by inhibiting the action of 5-alpha-reductase and thus inhibiting the conversion of testosterone into DHT. [...]

Hentet fra:

http://www.ishrs.org/nonsurgical/options-propecia.htm

Forøvrig forklarer denne siden ganske godt hvordan det hele fungerer.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Så er spørsmålet hvorfor noen ønsker å forhindre produksjonen av DHT da. Så vidt jeg forstår er det fem ganger mer potent enn selve testosteron, selv om det fremtrer i mindre mengder.

Når en ser på potensielle bivirkninger og den lave andelen som får bivirkninger ved bruk av Propecia, burde det ikke være noen grunn til la seg skremme av at DHT-produksjonen blir litt redusert. Utsagnet om at det er fem ganger mer potent enn testosteron sier ikke så mye uten videre utdypning.

De androgene stoffene kroppen lager av DHT er i hovedsak Anadrol, Masteron, Winstrol, Primobolan. Etter hva jeg har lest meg til om disse stoffene, virker det ikke som om de har en så viktig funksjon at jeg ville fryktet for en liten reduksjon i produksjonen av de. Disse stoffene blir jo misbrukt av body buildere, men noen er vel mer et jalladop som bare øker vanninnholdet/vannspenningen i musklene. De har selvfølgelig også et utall av forskjellige bivirkninger. Om de f.eks hadde regulert graden av proteinsyntese hadde de hatt en viktig anabol funksjon.

Jeg trener selv en del med vekter, men har ikke merket generelt dårligere framgang eller at jeg mister muskelmasse eller styrke kjappere i pauseperioder etter jeg startet med Propecia, men må innrømmet at jeg var litt spent på om det innvirket på noe av dette før jeg startet. Om jeg skulle merke noe på potensen etter noen år, skal det gå tilbake til normalt om en slutter, så jeg uroer meg ikke veldig for det.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Guest_jalla_*

sjekk www.propeciahelp.com .... hårtap er det siste problemet til disse karene, selv om det var grunnen til at de begynte..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er 15 år og kjenner jeg begynner å miste litt og litt hår. Hver gang etter jeg har dursjet, og skal tørke håret, ser jeg det ryr hår ned på gulvet. Burde jeg begynne med recrea Dorte allerede nå?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett ned på skallede på noen måte, ikke en gang kvinner. Synes faktisk det er litt tøft.

Min personlige oppfatning av skallede er faktisk at de er litt hardcore :p I den betydning at de mest sannsynlig har gjort dette med vilje, og er litt "hardbarka". Ser jeg en skallet mann med tatovering er det bare å snu og gå andre veien, haha ^^

Men seriøst, å være skallet ser ikke jeg på som et problem egentlig. Ikke misforstå, jeg er ikke skallet selv, og det er jeg glad for, er bare 16 år. Men om jeg begynner å miste hår når jeg blir eldre tror jeg ikke det blir så ille. Tenk så befriende da. Slipper å bruke masse tid og penger på vasking og frisør blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...