Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp, håret faller av!

Gjest Guest_haarek_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_haarek_*

Jeg er 24, og har begynt å merke at håret begynner å bli tynnere. Er langt ifra skallet, men det begynner å bli litt viker og slikt. Har jo lyst å få dame en gang i fremtiden, så hva kan jeg gjøre for å beholde håret? Er det noen piller som ikke gir uheldige bieffekter? Bør jeg starte behandlingen nå, eller er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å bli tynnere i håret når jeg var ca 25 år. Litt kjipt i begynnelsen, men fant raskt ut at det bare var å kjøpe seg en hårklippemaskin.

Nå er jeg noen år eldre og har spart tusenvis av kroner på å ikke gå til frisøren på mange år :yes:

Jeg tror ikke det er så mye man kan gjøre med begynnende håravfall, bare aksepter tingenes tilstand og vær tilfreds, da bryr du deg ikke så mye om håret.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_haarek_*
Men damene bryr seg?

Hvis en dame bryr seg mer om det som er oppå hodet ditt enn det som er inni det og under det, da har hun et problem.

Seff, men det er ikke til å komme bort fra at førsteinntrykk er meget viktig. Du blir sikkert ikke umiddelbart interessert i en dame som har trynet fullt av kviser. Nå bryr sikkert menn seg langt mer om utseende enn damer, men jeg kan se for meg at håret er noe av det de er mest opptatt av. Hårindustrien lever fett av å få menn til å tro at uten hår, har de ikke sjangs, så kanskje er jeg bare hjernevasket?

Hva sier dere damer her på forumet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje dette kan hjelpe http://www.gents.no/products/revivogen-scalp-therapy.htm

Dessverre ingen so har lagt inn anmeldelse.

Det er sikkert noen som synes skallede menn er tøft, men de fleste tror jeg synes det er turn off. I hvert fall om man ennå ikke har passert 40. Skallede menn har rykte på seg å være bedre i senga enn menn med hår på hodet, så de skallede kan i hvert fall trøste seg med at denne myten fortsatt lever.

Noen kler faktisk det å være skallet, mens andre ser helt jævlige ut. Passer nok best på negere.

Endret av Europa
Lenke til kommentar
Jeg er 24, og har begynt å merke at håret begynner å bli tynnere. Er langt ifra skallet, men det begynner å bli litt viker og slikt. Har jo lyst å få dame en gang i fremtiden, så hva kan jeg gjøre for å beholde håret? Er det noen piller som ikke gir uheldige bieffekter? Bør jeg starte behandlingen nå, eller er det for tidlig?

Ta det rolig. Dette er genetisk og hormonelt. Og ikke i nærheten av like dramatisk som du tror.

Jeg fikk høye viker når jeg var 19. Begynte å miste håret i en alder av 20, men stort sett bare foran. Jeg er nå 28 og håret er blitt litt tynnere, men ikke noe særlig. I løpet av denne tiden har jeg nedlagt både katolske skolejenter, bikinimodeller, vanlige modeller osv... jeg er i dag lykkelig gift med en fantastisk kvinne, som er både vakker, intelligent, og hundre prosent kompatibel med meg selv.

Håret mitt har ALDRI plaget henne. Kanskje først og fremst fordi det aldri har plaget MEG. Jeg tok det hele med knusende ro - og selvtilliten har aldri lidd under det.

Med andre ord... ta det som en mann! Hadde du vært kvinne og mistet håret kunne du godt ta deg en tur til legen, men dette er udramatisk. Voks frem litt skjegg og bart som han andre sier, eller skin deg totalt, så er du "instantly cool" igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest skalla faen

Jeg har vært skallet på toppen siden jeg var 19 år. Det har aldri stoppa meg i å få det kvinnfolket jeg har hatt lyst på.

Så lenge du har selvtillit og er kul på din måte er vel ikke hår noe problem, dumbass ^^

Lenke til kommentar
Seff, men det er ikke til å komme bort fra at førsteinntrykk er meget viktig. Du blir sikkert ikke umiddelbart interessert i en dame som har trynet fullt av kviser.

Kviser er også i stor grad genetisk og hormonelt, men har en helt annen status enn det å bli skalla. "Ille kviser" i voksen alder er svært sjeldent.

Jeg opplever hvertfall ikke at noen tar seg særlig merke av at jeg er skalla. Faktisk har jeg møtt mange jenter som synes det er sexy, og at det er noe destinkt "macho" over det ;) Men det er litt sånn 50/50. Håret er hvertfall noe jeg tror de fleste jenter ser på omtrent sist.

Lenke til kommentar
Stoffer finasterid hjelper deg å stoppe hårtapet, og recrea forte kan hjelpe deg å gro tilbake noe av det du har mistet.

Sikkert mange som er skeptisk, men de funker virkelig.

Prøvd noe av dette? Skeptisk til at et stoff kan få liv i døde hårsekker. Correct me if I'm wrong, men jeg trodde hårtransplantasjon var eneste muligheten når det har kommet til det stadiet.

B-vitamin skal styrke hårveksten, har jeg hørt. Så da er det bare å drikke masse øl :thumbs:

En spray som fås kjøpt reseptfritt på apoteket - Recrea Forte Luminent - skal visstnok også hindre hårtap. Denne må brukes sammen med en silikonfri shampo. Er det noen silikonfrie shampoer i dagligvarebutikkene mon tro? (Har forresten hørt at shampoer generelt bidrar til håravfall). Har du flas og tørr hodebunn, katalyserer dette håravfallet som faen, så da trenger du altså en flassjampo uten silikon, noe jeg tviler sterkt på at eksisterer.

http://www.recrea.no/default.asp

Endret av Europa
Lenke til kommentar

Dette ser VELDIG imponerende ut! http://www.youtube.com/watch?v=e7wCWWamE5U

Det er klart det kan være kjipt å miste håret, men tenk over hvilken bagatell det egentlig er! Du kunne blitt blind, havnet i rullestol, you name it. Forsøk å se det i perspektiv. Til syvende og sist er det bare en bagatell sammenlignet med hvilke problemer veldig mange sliter med.

De fleste menn hater å miste håret sitt, men vet ikke at damene ikke bryr seg. Menn bryr seg, ikke damer. Ekte mannfolk med mye testosteoe mister håret, og kanskje er det derfor damer liker det? Sånn sett er det ganske homo å knaske piller, smøre inn hodet to ganger daglig osv. for sex-appealens skyld.

Endret av Europa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...