Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Mitt for j***** liv...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om trådstarter tror han har et for j...... liv så har han litt av vært å forvente seg i løpet av livet. Etter trådstarters inlegg vil jeg ved å lese begynnelsen anta at trådstarter har hatt lite motgang i livet hittil, "mest populær, mange jente og guttevenner, alle vil ha en bit av han. osv" Høres ut som en som har fått det som han vil, men alle får motgang før eller siden. Tingene trådstarter beskiver er vanlige hverdagslige problemer som generelt alle tennåringer må gjennom.

 

 

men nok pep-talk, det hjelper ingen å sitte å si hvor bra du egentlig har det og hvor "små" problemene dine er

 

Mitt råd er:

Inse at motgang er naturlig, og at du blir sterkere av det til å takle fremtidige problemer (som jeg kan love deg at er adskillig mer alvorlig en det du har opplevd til nå)

 

Mister du en jente /potensiell kjæreste, da har du større sannsynlighet for å ikke gjøre samme tabben neste gang. Har selv og vil anta at de aller fleste andre her har havnet i "friend zone" før, ikke syt over det, lær av det. kan si at jeg selv har havnet i friend zone med en jente der det virkelig kunne skjedd mer hadde jeg bare tatt mer inniativ, men det er ikke noe mer å gjøre med det i dag enn å lære av det.

 

Å komme i krangel med venner er også en naturlig del av et sosialt liv, lær av det ! Enten ved å tilpasse seg for å forebygge krangel eller å bli mer kritisk til valg av nære venner. Her avhenger det av den induviduelle situasjonen

 

Neganger i skole/jobb har jeg og alle andre hatt. gjør noe med det selv. Prioriter skole etter ønsket nivå.

 

For meg er det en vertfall en positiv tanke at når jeg møter motgang blir jeg sterkere til å takle det. Det er som med alt annet, erfaring!

 

Jeg kan avslutte med å si at jeg tror jeg hadde vært en mindre suksesfull / "dårligere" person i dag om jeg ikke hadde møtt noe motgang i løpet av hele mitt liv.

 

Edit:

 

Og skaff deg et sett baller, gutt. Christ, livet er mer enn bare flyt.

I mine 17 år, har livet vært bare en flyt, dette er den første motgangen jeg har fått! Jeg har levd på pappas penger, og vært en bortskjemt bærumsgutt...

 

Tror motgang bare er sundt for deg min venn. Jeg var vernepliktig i millitære og der blir et mangforld av forskjellige mennesker kjent med hverandre og samlet. Vi så fort at noen der tydeligvis har hatt det for godt her i livet. Det var noen som slettest ikke taklet det bra. Der kunne noen bli deprimert/klage på noe så elementert som i å måtte adlyde uten spørsmål, dele rom med andre (i begynnelsen ukjente) gutter, at maten ikke var mammas kjøttkaker osv.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Wow! Jeg trodde helt ærlig at fordommene mine mot bærumsgutter var en smule overdrevet jeg. Så feil kan man ta...

 

Var da like greit at besteforeldra dine busta deg. Synd at de skal gå rundt og tro at du er noe du ikke er. Når det gjelder kompisen din så var det jo jævlig dumt å tyste på han, men du kan alltids kjøpe noen nye venner. :p \o/

 

Men helt ærlig, get real! Det finnes folk med ordentlige problemer der ute, tenk på de neste gang du syter på forumet over problemene dine. (Og tenk så jævlig irriterende det må være for dem å lese posten din.)

 

:)

Endret av staalezh
Lenke til kommentar

Haha, bortskjemte Bærum soss x)

 

1. Du havner i vennesonen med ei jente, consider yourself as lucky. Mange som nesten ikke har draget, og jeg synes ærligtalt mer synd på dem enn deg.

2. At du ditcher på en kompis i fylla kunne like godt skjedd med en annen en enn deg, dessverre ble det deg denne gangen, get over it!

3. Buhu, fattern tok deg for å ta snus. Tenker at han egentlig gir faen jeg, for han vet sikkert at du og resten av vennekretsen din stapper det i dere uansett, sikkert bare gøy for han å sperre kortet dit.

4. Vis disse problemene har fått deg ned i karakterer, da tåler du særdeles lite.

5. Skulle likkt å sett deg i militæret, ender sikkert med depresjonsanfall eller noe sånt vis du har det jævlig nå ;)

 

Neste gang, klag når du virkelig har det ille ;)

Lenke til kommentar
5. Skulle likkt å sett deg i militæret, ender sikkert med depresjonsanfall eller noe sånt vis du har det jævlig nå ;)

 

Som jeg skrev så har jeg selv sett den typen i millitære. Det får en til å tenke hvor godt noen har det når du ser hva en kan prestere å bli depremert eller syte for.

 

De fleste som ikke klarer det blir bare sendt hjem i dag. Store antall rekrutter blir dimitert iløpet av første uken.

 

Noen eksempler fra min tropp:

 

Vi hadde en som ikke fikk sove fordi han hadde angst/frykt for å dele rom med andre gutter (som han ikke kjente i begynnelsen)

 

Vi hadde en som ble dimitert fordi han ikke greide å "leve i frykt" for hva befalene "kunne finne på å tvinge han til å gjøre"

 

En som mente at han ikke tålte variasjon i kostholdet fra sånn som mamma lagde mat. (Han hadde ingen medisinske observasjoner som tydet på at det var kostholds problemer, han hadde med andre ord bare fått spise det han ville hele livet)

 

Millitære er ikke "jævlig" på noen som helst måte for gjenomsnitllige norske ungdom i dag. Men det er tydeligvis ikke bare bare for folk som har hatt "et perfekt " liv i sus og dus som er vant til å få viljen sin i en hver situasjon.

 

Tror ikke det er sunt i det hele tatt å leve et liv totalt uten motgang.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Mente å huske at jeg leste for lenge sida, om en rik mann i Singapore (eller i nærheten i Asia) sendte dattera si på McDonald's for å jobbe som vaskehjelp osv. Han ville ikke at dattera skulle bli bortskjemt, og han ville at ho skulle forstå meningen med hardt arbeid - på lik linje med hvor hardt han måtte jobbe for å få den rikdommen han har i dag.

 

Har egentlig lurt litt på det selv, hva kan rike foreldre gjøre i oppdragelsen for å unngå at ungene blir udugelige blærer som ikke ville greid én dag alene som selvstendig menneske?

Lenke til kommentar

En kanskje hard, men sikkert fungerende løsning kan være å begynne å prate med ungen fra hun/han er 14-15 om at det snart er på tide å få seg jobb så man er klar til man blir voksen. Alt for mange foreldre som heller holder på ungene og tror at å "kjøpe" barna sine minsker risikoen for at de flyr fra redet.

Lenke til kommentar
Noen eksempler fra min tropp:

 

Vi hadde en som ikke fikk sove fordi han hadde angst/frykt for å dele rom med andre gutter (som han ikke kjente i begynnelsen)

 

Vi hadde en som ble dimitert fordi han ikke greide å "leve i frykt" for hva befalene "kunne finne på å tvinge han til å gjøre"

 

En som mente at han ikke tålte variasjon i kostholdet fra sånn som mamma lagde mat. (Han hadde ingen medisinske observasjoner som tydet på at det var kostholds problemer, han hadde med andre ord bare fått spise det han ville hele livet)

 

Husk at det er en del som har psykiske eller skjulte fysiske problemer. Det er ikke sikkert at medsoldatene får vite den egentlige grunnen til at de blir sendt hjem.

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
Noen eksempler fra min tropp:

 

Vi hadde en som ikke fikk sove fordi han hadde angst/frykt for å dele rom med andre gutter (som han ikke kjente i begynnelsen)

 

Vi hadde en som ble dimitert fordi han ikke greide å "leve i frykt" for hva befalene "kunne finne på å tvinge han til å gjøre"

 

En som mente at han ikke tålte variasjon i kostholdet fra sånn som mamma lagde mat. (Han hadde ingen medisinske observasjoner som tydet på at det var kostholds problemer, han hadde med andre ord bare fått spise det han ville hele livet)

 

Husk at det er en del som har psykiske eller skjulte fysiske problemer. Det er ikke sikkert at medsoldatene får vite den egentlige grunnen til at de blir sendt hjem.

 

Inser at jeg "spekulerer" i noe jeg ikke har noe med. Hvem som har psykiske lidelser og hvem som ikke har skal jeg ikke utale meg om. Prøver bare å illustrere et bilde av hvordan mange er vant til å få det som de vil, og at det slettest ikke er sunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...