Gå til innhold

Forby signaturer i selve postene?


Anbefalte innlegg

Det kan se ut som om stadig flere brukere velger å poste en signatur i underkant av et skrevet innlegg isteden for å bruke signaturfunksjonen på forumet. Et eksempel er om jeg postet brukernavnet mitt et par linjer under dette innlegget. Jeg foreslår at det innføres et forbud mot dette og at det forankres i retningslinjene, da man har en velegnet signaturfunksjon integrert i forumet som heller kan brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør jeg spørre hvorfor i alle dager dette skal forbys?

Det blir jaggu toppen av sensur. "Nei, du får IKKE lov å skrive brukernavnet ditt i bunnen av hver eneste post du lager, om du har lyst til det. Du får vær så god å bruke signaturfeltet ditt, for det er Internet-loven!"

 

Høres ut som et flisespikkende forslag.

 

Fisk1 :)

Lenke til kommentar
Det burde være unødvendig å forby dette. Men det er også tilsvarende unødvendig å sette navnet sitt/nicket sitt i slutten av hver eneste post

 

 

 

-mvh Lars

 

Jeg ser egentlig ikke problemet. Det er vel ikke slik at forumet er så mettet at vi må spare kilobytes i innleggene våre?

Folk har for lite å bekymre seg over...

 

 

Fisk1 :)

Lenke til kommentar

Jeg synes å signere postene på den måten er en uting fordi det gir utsagn en aura av seriøsitet og troverdighet de ofte ikke fortjener. Diskusjonstråder på et forum er som muntlig tale mer spontant enn brevveksling hvor signaturer hører hjemme, men man kan ikke av den grunn bare forby det. Ikke er det realistisk at regelen ville blitt håndhevet heller.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Eg hadde stemt for å fjerne dei, men av det eg har høyrt er det nok lite gehør for akkurat det.

 

Signatur kan stå i signaturen. Det blir berre endå eit forstyrrande og unødig element på forumet. I signaturen er det maks 4 linjer og det er avdelt med ein strek, ganske greit å forholde seg til.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er jo nevnt her i tråden at man må se an hensikten; og at hvis det er for å kverulere vil den bli fjernet. Da kvalifiserer vel de fleste "signaturene" i denne tråden til sletting.

 

EDIT: Jeg tenkte selvfølgelig på det Dotten sa i tråden det ble linket til lenger opp; ikke denne tråden.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Jeg sier som jeg sa forrige gang emnet var oppe:

 

Når jeg skriver "Geir" på slutten av mine innlegg så er det i utgangspunktet fordi jeg har lært (for en drøy mannsalder siden når høflighet var en dyd) at det er alminnelig høflighet å skrive under på det man forfatter. Smilefjeset er riktignok av nyere opprinnelse, men selv det har jeg brukt i en årrekke på ulike forum. Jeg ville aldri sendt et brev eller en epost uten å undertegne, selv om navnet mitt også står i mailheadingen eller annet steds hen på brevarket. Det er rett og slett min måte å si at dette er min mening og den står jeg for. Siden brukernavnet mitt ikke er mitt egentlige navn er det enda mer naturlig å gjøre det også her på forumet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...