Kent -amdme- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei. Har nettopp kjøpt 2 Samsung F1 500gb disker. En til mediapc´en og en til gaming pc´en. Trodde dette var bra disker (5 dager gamle), men nå har det skjedd disk kræsj 2-3 ganger på begge pc´ene. Det som skjer er at jeg legger inn vista 64bit, og alt funker bra en stund... så etter x dager/reboots vil ikke windows boote!!!??? Her er feilmeldingen som kommer: Windows failed to start. File: \boot\bcd Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data Hva betyr dette?? Jeg kan ikke gjøre noenting på pc´en før jeg legger inn vista på nytt. Etter OS er lagt inn kjører jeg chkdsk i safemode, da får jeg bla beskjed at: the bitmap is incorrect. Får beskjed om å kjøre chkdsk/f (fix), dette gjør jeg, men når jeg kjører chkdsk igjen er feilen fortsatt der Er det noen som vet hva det er?? er det feil i vista eller er det diskene?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
halling43 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei. Har nettopp kjøpt 2 Samsung F1 500gb disker. En til mediapc´en og en til gaming pc´en. Trodde dette var bra disker (5 dager gamle), men nå har det skjedd disk kræsj 2-3 ganger på begge pc´ene. Det som skjer er at jeg legger inn vista 64bit, og alt funker bra en stund... så etter x dager/reboots vil ikke windows boote!!!??? Her er feilmeldingen som kommer: Windows failed to start. File: \boot\bcd Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data Hva betyr dette?? Jeg kan ikke gjøre noenting på pc´en før jeg legger inn vista på nytt. Etter OS er lagt inn kjører jeg chkdsk i safemode, da får jeg bla beskjed at: the bitmap is incorrect. Får beskjed om å kjøre chkdsk/f (fix), dette gjør jeg, men når jeg kjører chkdsk igjen er feilen fortsatt der Er det noen som vet hva det er?? er det feil i vista eller er det diskene?? Takker for alle svar Hei. Har nettopp kjøpt 2 Samsung F1 500gb disker. En til mediapc´en og en til gaming pc´en. Trodde dette var bra disker (5 dager gamle), men nå har det skjedd disk kræsj 2-3 ganger på begge pc´ene. Det som skjer er at jeg legger inn vista 64bit, og alt funker bra en stund... så etter x dager/reboots vil ikke windows boote!!!??? Her er feilmeldingen som kommer: Windows failed to start. File: \boot\bcd Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data Hva betyr dette?? Jeg kan ikke gjøre noenting på pc´en før jeg legger inn vista på nytt. Etter OS er lagt inn kjører jeg chkdsk i safemode, da får jeg bla beskjed at: the bitmap is incorrect. Får beskjed om å kjøre chkdsk/f (fix), dette gjør jeg, men når jeg kjører chkdsk igjen er feilen fortsatt der Er det noen som vet hva det er?? er det feil i vista eller er det diskene?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
halling43 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hei. Har nettopp kjøpt 2 Samsung F1 500gb disker. En til mediapc´en og en til gaming pc´en. Trodde dette var bra disker (5 dager gamle), men nå har det skjedd disk kræsj 2-3 ganger på begge pc´ene. Det som skjer er at jeg legger inn vista 64bit, og alt funker bra en stund... så etter x dager/reboots vil ikke windows boote!!!??? Her er feilmeldingen som kommer: Windows failed to start. File: \boot\bcd Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data Hva betyr dette?? Jeg kan ikke gjøre noenting på pc´en før jeg legger inn vista på nytt. Etter OS er lagt inn kjører jeg chkdsk i safemode, da får jeg bla beskjed at: the bitmap is incorrect. Får beskjed om å kjøre chkdsk/f (fix), dette gjør jeg, men når jeg kjører chkdsk igjen er feilen fortsatt der Er det noen som vet hva det er?? er det feil i vista eller er det diskene?? Takker for alle svar Hei. Har nettopp kjøpt 2 Samsung F1 500gb disker. En til mediapc´en og en til gaming pc´en. Trodde dette var bra disker (5 dager gamle), men nå har det skjedd disk kræsj 2-3 ganger på begge pc´ene. Det som skjer er at jeg legger inn vista 64bit, og alt funker bra en stund... så etter x dager/reboots vil ikke windows boote!!!??? Her er feilmeldingen som kommer: Windows failed to start. File: \boot\bcd Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data Hva betyr dette?? Jeg kan ikke gjøre noenting på pc´en før jeg legger inn vista på nytt. Etter OS er lagt inn kjører jeg chkdsk i safemode, da får jeg bla beskjed at: the bitmap is incorrect. Får beskjed om å kjøre chkdsk/f (fix), dette gjør jeg, men når jeg kjører chkdsk igjen er feilen fortsatt der Er det noen som vet hva det er?? er det feil i vista eller er det diskene?? Takker for alle svar Hei, jeg satt her tidligere ikveld med akkurat det samme problemet og akkurat lik feilmelding. Jeg kjørte en Samsung spinpoint 166 Gb. Den kræsja helt i win vista 64. Jeg tror definitivt at det er diskene og ikke OSet eller HK. Jeg kjører q6600 på Asus P5E WS PRO. Etter min mening så er greia det, at diskene sannsynlig har svakheter. Styr unna dem. Seagate og WD og SAS disker er nok et langt bedre valg. Samsungdiskene er nok billige, men jeg personlig kommer til å styre unna de diskene Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Takk for svaret. Jeg skal ringe og prate med komplett straks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå