Gjest mafister Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har to pc er den ene bruker jeg bare til stillbildelagring, med to 60gb disker. Må jeg kjøre Win. 2000 for at jeg kan opprette hovedfiler som er nestenlike store som disken etterhvert som den blir full? Akkurat kjøpt meg en 100gb 100 ata disk for videoredigering. i denne maskinen har jeg også en 45gb disk som går på 66 ata. Denne disken må jeg koble på en 33 ata kontroller. tenkte at jeg skulle ha operativsystem og forskjellige programmer på denne disken, og bare bruke den store til videoredigering og lignende. Vil dette fungere, eller må jeg ha en 100 ata disk til som jeg kan koble inn på ledningen til den store disken? Må jeg bruke win 2000 på denne maskinen også for å få videofilene samlet i en fil, eller kan dette også gjøres i det nye operativsystemet eks p. Eksen på den berbare jeg skriver på nå virker ikke. Bildemaskine min inneholder en AMD 550 prosessor, og den store maskinen har en 1,4 mhz AMD prosessor. Lurte også på hvor mye ram jeg burde ha i den store maskinen? Takk for svar. PU Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Still spørsmålet i forum for videokamera, der treffer du de som har mest greie på slikt. skarsk Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Skrev spørsmålet på videokamera.no, gikk inn på innlegg linken på forsiden. Innlegget ble av en eller annen grunn overført hit. Skal skrive innlegget om igjen med brukernavn og passord, så ordner det seg sikkert, men det virker som om jeg ikke er den første dette har skjedd med. PU Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei! Eg har hatt ein disk på 6,4 og ein på 20,4Gb (wester digital disker)Eg hadde operativsystemer + ein del programmer på 6,4Gb harddisken og brukte 20,4Gb disken til videoredigering (brukte mitt analoge videokamera) Det fungerer heilt fint. Windows 9x har ei sperre som gjær at du ikkje kan ta inn video enn 2Gb om gangen.Windows 2000 har ikkje denne sperra.Trur ikkje Windows XP har denne sperra heller,men det har eg ikkje testa ut. Du kan også bruke windows 3.11 til å ta inn video over 2Gb og eventuelt redigere videoen i windows 9x. Når det gjelder ram er det greit med 128 sd-ram eller meir (mulig å bruke ddr-ram/rambus ram,alt etter kva maskin du har) Om du bruker sd-ram vil eg anbefale 128mb til 256mb ram. Over 256mb ser det ut til at windows os ikkje greier å utnytte fullt ut endå.. ;( Håper dette gav svar på ein del av spørsmåla dine. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Ville jo brukt et STABILT OS til slike oppgaver, og da sier det seg selv at 9x IKKE er brukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå