Gå til innhold

Kjøp av ny stasjonær PC til spilling - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lenge lengtet etter ny PC til å spille på og har funnet ut at det absolutt er verdt pengene.

Desverre er jeg ikke mester på området, men har brukbart med erfaring som pc-bygger.

Budjsettet mitt er dårlig, for har masse annet som foregår som også drar penger (mc-prosjekt).

 

Derfor spør jeg dere der ute om hjelp til å hjelpe meg med og velge riktig, aller helst ser jeg også at dere gir meg linker, konfigurer PC på komplett/netshop, eller hjelper med hva som helst egentlig.

Overklokking er noe som vurderes, for da kan jeg vel gå litt ned i pris?

 

Spillene jeg spiller er bare LFS og CS:S, men det skader absolutt ikke om den klarer andre, litt nyere spill, som f.eks Left 4 dead og lignende.

 

Prisen kan IKKE være over 5000, beklageligvis. Er fullt klar over at jeg ikke får det beste til den prisen der, men det får så være.

 

Setter pris på all hjelp dere kommer med! :)

 

edit:

Og ja, skjerm er noe som ikke trenger å følge med.

Og det kan forsåvidt bare være komponenter dere kommer med, altså en handleliste med div. komponenter og ikke en hel PC. Men aller helst vil jeg ha en hel PC, grunnet garanti.

Endret av Eivdjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da hadde jeg kjøpt meg en brutk pc(finn.no) hvis du det er kun sliek enkel spill. Mye å spare der, jeg kjøpte en brukt pc i sommmer, som koster 29000 for 11 mnd siden, fikk den til 12000, og den inkluderte ALT!

Vurderer det STERKT ja.

 

Hva med denne.? kan eventuelt gå noe opp på skjermkort, hovedkort eller cpu ;)

Joda, men har ikke bruk for 4gb ram. Kommer ikke til å kjøpe meg 64bit OS.

 

Har en XP cd liggende hjemme, og en produktnøkkel som ikke er i bruk, så kjøper ikke OS i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å bumpe her. Regner med det er like ulovlig her som på alle forum.

 

Jeg har laget en liten handlevogn med 2 skjermkort, 2 hovudkort og to strømforsyninger og lurer på hvilke dere ville ha valgt, og hvilke som passer overens?

 

Fint om noen kunne ha fortsatt på den handlevognen der ved å legge til det som mangler.

Prossessoren bør helst være en to-kjerners på absolutt maks 3ghz, selv om det ikke trengs så mye en gang.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87818

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt denne til en kompis. Har ikke så verst specs til den prisen og flere anbefalinger.

Ok, men den der blir litt for mye for meg. Både med tanke på pris og spesifikasjoner. Er ikke av typen som spiller MYE, men en fin runde CSS blir det en gang i blandt :)

 

 

Er det noen som har noe å si på den PCen jeg linka til fra finn.no 2 innlegg over?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Har nettopp bestilt denne til en kompis. Har ikke så verst specs til den prisen og flere anbefalinger.

Ok, men den der blir litt for mye for meg. Både med tanke på pris og spesifikasjoner. Er ikke av typen som spiller MYE, men en fin runde CSS blir det en gang i blandt :)

 

 

Er det noen som har noe å si på den PCen jeg linka til fra finn.no 2 innlegg over?

vil absolutt funke til CS:S og er et relativt bra tilbud, men det er brukt og gammele deler, jeg ville personlig ikke godt for en brukt maskin, ettersom at den ofte selges siden eieren trenger noe nytt til dagens bruk.

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt denne til en kompis. Har ikke så verst specs til den prisen og flere anbefalinger.

Ok, men den der blir litt for mye for meg. Både med tanke på pris og spesifikasjoner. Er ikke av typen som spiller MYE, men en fin runde CSS blir det en gang i blandt :)

 

 

Er det noen som har noe å si på den PCen jeg linka til fra finn.no 2 innlegg over?

vil absolutt funke til CS:S og er et relativt bra tilbud, men det er brukt og gammele deler, jeg ville personlig ikke godt for en brukt maskin, ettersom at den ofte selges siden eieren trenger noe nytt til dagens bruk.

 

Ja, skjønner. Men tror jeg ender opp med den faktisk. :)

Lenke til kommentar

Nå blei den PCen solgt i ettermiddag, selv om jeg sa jeg ville ha den.

Så er da på utkikk etter noe annet.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...03&pos=null

 

Er den der et greit kjøp hvis jeg får prutet den ned et par hundre kroner?

 

Edit: Å herregud, denne her ble også solgt i dag. Går ikke an å være så uheldig!

Endret av Eivdjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

den siste der var ikke noe bra tilbud uansett, Xeon cpu ikke særlig bra til spilling (mye brukt i servere) samt kun 1 gb minne. føler du har en annen interesse for hva du vil egentlig kjøpe i starten, endrer du første post? så er det lettere for folk å hjelpe

Lenke til kommentar
den siste der var ikke noe bra tilbud uansett, Xeon cpu ikke særlig bra til spilling (mye brukt i servere) samt kun 1 gb minne. føler du har en annen interesse for hva du vil egentlig kjøpe i starten, endrer du første post? så er det lettere for folk å hjelpe

 

Hva er det som gjør en Xeon basert på Core 2 dårlig til spilling? Nå tenker jeg Xeon med 775 sokkel. Intet så vidt jeg vet, det er nøyaktig samme CPU-en, bare med et annet navn.

 

Problemet med den siste var spesifikasjonene, X2 er ikke Intel CPU, så hva som egentlig var i den lurer jeg på.

 

Synes heller ikke trådstarter har endret seg så mye, ha vil ha en OK PC til under 5 000 kr.

 

Og her er mine anbefalinger.

Selvbygg: Agentspoon sin kontorist. For bedre ytelse kan du eventuelt oppgradere CPU til E7200 og/eller skjermkort til HD 4830/4850. E5200 er ellers en kald og klokkbar CPU.

 

Ellers er det vanskelig å komme under 5 000 uten å velge enten relativt svakt skjermkort (men til trådstarters bruk holder HD 4670 eller 9600GT) og relativt svak CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
den siste der var ikke noe bra tilbud uansett, Xeon cpu ikke særlig bra til spilling (mye brukt i servere) samt kun 1 gb minne. føler du har en annen interesse for hva du vil egentlig kjøpe i starten, endrer du første post? så er det lettere for folk å hjelpe

 

Hva er det som gjør en Xeon basert på Core 2 dårlig til spilling? Nå tenker jeg Xeon med 775 sokkel. Intet så vidt jeg vet, det er nøyaktig samme CPU-en, bare med et annet navn.

 

Problemet med den siste var spesifikasjonene, X2 er ikke Intel CPU, så hva som egentlig var i den lurer jeg på.

 

Synes heller ikke trådstarter har endret seg så mye, ha vil ha en OK PC til under 5 000 kr.

 

Og her er mine anbefalinger.

Selvbygg: Agentspoon sin kontorist. For bedre ytelse kan du eventuelt oppgradere CPU til E7200 og/eller skjermkort til HD 4830/4850. E5200 er ellers en kald og klokkbar CPU.

 

Ellers er det vanskelig å komme under 5 000 uten å velge enten relativt svakt skjermkort (men til trådstarters bruk holder HD 4670 eller 9600GT) og relativt svak CPU.

 

Intel Xeon er laget spesielt for serverbruk med mer cache osv. Er en grunn til at det finnes veldig få Xeon i gaming maskiner per dags dato.

 

Har også postet lignende oppsett tidligere, uten for stor interesse fra trådstarter.

Lenke til kommentar
Intel Xeon er laget spesielt for serverbruk med mer cache osv. Er en grunn til at det finnes veldig få Xeon i gaming maskiner per dags dato.

 

Har også postet lignende oppsett tidligere, uten for stor interesse fra trådstarter.

 

Tullpreik, en Xeon med 775 sokkel er helt identisk med Core 2 Duo/Quad med samme klokkefrekvens. Den er muligens noe bedre kvalitetskontroll på de. F. eks. er:

Xeon E3110 identisk med C2D E8400

Xeon X3220 identisk med C2Q Q6600

Xeon X3320 identisk med C2Q Q9300

Xeon X3360 identisk med C2Q Q9550

 

Samme cache og samme klokkefrekvens. Sokkel 771 Xeon CPU-er kan avvike. Men også disse er med unntak av sokkel bygd på mer eller mindre identisk arkitektur (Core 2), og yter således mer eller mindre identisk i spill.

Lenke til kommentar
Intel Xeon er laget spesielt for serverbruk med mer cache osv. Er en grunn til at det finnes veldig få Xeon i gaming maskiner per dags dato.

 

Stemmer det Bolson sier, Xeon for socket 775 er like som tilsvarende Core 2 for samme socket. Faktisk er Xeon for socket 771 også egnet for spilling, de yter ikke dårligere i spill selv om de markedføres for serverbruk, det er bare plattformen de brukes på som kan sette begrensninger.

 

Ellers synes jeg mange av forslagene trådstarter har fått, er ganske gode. Selv om man ikke spiller mye, så er det jo greit å ha noe som holder når man først skal spille.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ser dere har svart litt her ja. Føler ikke at jeg har endret meningen min ang. noe, men jeg har nok gått litt lenger ned i stigen med tanke på pris og ytelse.

 

Har sett en på Finn nå, som ligger ute til 3k, men den er absolutt ikke verdt så mye. I alle fall ikke uten skjerm, som er mest aktuelt for meg da jeg allerede har skjerm.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

Greit nok at den bare har en-kjerners prossessor, og ikke det nyeste skjermkortet, men den funker da absolutt. Er den verdt 2 000 kroner uten skjerm? Eller skal jeg spørre om å få pruta den ned til 17-1800?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...