Gå til innhold

Hjelp til Lightbox

Anbefalte innlegg

Hei!

Har publisert nettsiden min www.naturfotografene.no, dog uten gallleri, all den tid jeg trodde at Lightbox var en enkel sak å få til å fungere. Nå har hele helgen gått og campingsveisen er påtakelig. Jeg får det ikke til å funke. Jeg har limt inn i kodingen det som skal limes inn (tror jeg - noe er åpenbart galt, så jeg skal ikke skråsikre), men "lightbox effekten" uteblir totalt.

Er det noen som kan forbarme seg over en frustrert, sliten og deppa fotograf? Enten ved å hinte om en virkelig god tutorial (som er basal nok til at jeg får det til) eller som kan se på kodingen?

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen, spennende versjon av Lightbox, er forøvrig FancyZoom. Muligens off topic, men klarte ikke å dy meg, da jeg synes Lightbox begynner å bli temmelig overbrukt. FancyZoom tilpasser seg blant annet den besøkendes skjermstørrelse, og du slipper i tillegg den irriterende effekten av at visningsfeltet skal skalere seg til riktig størrelse.

Lenke til kommentar

Takk til begge to for svar. Skal sjekke ut tipset om FancyZoom. Men først og fremst må jeg forstå hvordan jeg får lightbox til å fungere. Jeg har lastet ned Lightbox2 og fulgt beskrivelsen, men det eneste som skjer er at jeg får thumbnailen inn på siden og når man trykker på den åpnes det store bildet - altså helt uten lightbox-effekten. Det er bare en link til et større bilde.

Jeg har forsøkt å legge dette inn i dwt filen, men også i en html (ikke samtidig) i editable del av header.

Takknemlig for hjelp

<html>
<head>
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Naturfotografene</title>
<!-- TemplateEndEditable -->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="../site_layout.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="../site_layout_content.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="lightbox/js/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="lightbox/js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript" src="lightbox/js/lightbox.js"></script>
<link rel="stylesheet" href="lightbox/css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />
<!-- TemplateBeginEditable name="head" -->
<!-- TemplateEndEditable -->
</head>

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...