VikingNor Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Heisann, kjerringa sin bil går meg nervene. det er en opel astra 94 1.6. Problemet med den maijnnskjit bilen er at høyre bakdekk fryser bare det begynner og nærme seg minus grader ute.. hva kan jeg gjøre for at det ikke skal fryse. og hva kan grunnen være? er ett sant mareritt om morgenen og etter jobb, funker ikke og smekke til muttrene med hammer, + at muttrene har jo ikke direkte bra av at jeg slår på de, i rent gærnsinne i dag tok jeg øksa og smekka til felgene, de løsnet sånn smått etter det. men det er da fryktelig plagsomt og måtte gjøre det hver eneste gang felgen fryser? noen fler i samme situasjon?? tips takkes med stoooort TAKK Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 jeg er ingen mekaniker, men høres ut som om du ikke har noe fett\olje eller liknende igjeni drivaksel\aksel... stikk innom ett verksted og hør med dem. tipper det er en kjapp sak å fikse.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Først må du finne ut hva som fryser fast. Står håndbrekket på når dette skjer? Da kan det være at håndbrekkwire eller løpehullene for wiren må smøres. Lenke til kommentar
VikingNor Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 nå som du sier det, det tar 3 klikk i håndbrekke før det gir noe motstand.. sprang akkurat ut for og sjekke, og det hadde fryst seg igjen, men håndbrekke sto på. det står alltid på, kanskje bare ska droppe håndbrekk og bare la den stå i 1. gir? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 La bilen stå uten håndbrekk (dersom dette er trygt) til det blir mildt, og smør opp wirene og føringer for disse. Det KAN også være noe i selve trommelen som fryser, men der skal det ikke være fukt. Er det alltid på samme siden? Lenke til kommentar