Habitats Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei I sommer så skaffet jeg meg for første gang et ordentlig anlegg. Jeg startet med å kjøpe en Cambridge 340r før jeg en måned senere kjøpte et par Dali Concept 6 front høyttalere samt en center i samme serie. Senere gikk jeg også til anskaffelse av en XTZ 99 12" sub. Etter å ha hatt dette anlegget i et halvt års tid så er jeg veldig fornøyd, men jeg føler at receiveren min ikke helt holder mål til å dra subben. Jeg har også et par andre problemer rundt receiveren som jeg gjerne skulle ha løst. Først og fremst så kjøpte jeg receiveren for å ha alle spill konsollene mine, samt alle lydkildene og PCen koblet sammen. Saken er den at Xbox/Wii/PS2 er koblet til med analoge kabler, altså component/composite, så på av dette så trenger jeg en analog kabel fra receiver -> TV. Jeg har også 2 PCer jeg gjerne skulle ha koblet opp mot receiveren, men siden den bare har 3 kanaler så lar ikke dette seg gjøre. Og om det hadde gått så måtte jeg hatt både HDMI og component fra receiver til TV. Altså, mye kabler. Så måten jeg har løst dette på nå er å koble PCene direkte til TVen via HDMI. Så spørsmålene er som følger: Hva må til for at jeg kunne koble alt inn i en receiver, for så å få sendt alt av video (analoge OG digitale signaler/kilder) til TVen via ÉN HDMI kabel? Bør jeg skaffe en ny receiver for å få full utnyttelse av anlegget mitt? Mulig det er luksusproblemer jeg sliter med... men men //hab Lenke til kommentar
Spiritless Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg kan nok ikke svar deg på spørsmålet ditt helhetlig, men til informasjon kan jeg nevne at HDMI KUN tar seg av digitale signaler. Det finnes strengt tatt konvertere, men disse koster mer enn et nytt anlegg. Dette er også grunnen til at VGA-DVI-HDMI adapterløsninger ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Ja, jeg er klar over at HDMI kun tar digitale signer. Hadde bare håpet at det fantes en receiver som kunne konvertere dette. Men det virker lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg har en Denon AVR 2309 hvor jeg stapper alt av digitalt og analogt, og den sender ut bilde i en eneste HDMI kabel til TV'en. Dvs. den oppskalerer automatisk. Ble veldig usikker på om din Cambridge kunne det utifra det som sto på linken. Spørre HIFI klubben? Endret 24. november 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Jeg tror nok ikke den kan det. Jeg får ta en tur til Hi-Fi å forhøre meg litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå