Gå til innhold

Overvektig 16 åring trenger hjelp til trenings program!


Anbefalte innlegg

hør på meg nå for dette er det viktigste svaret du kan få

 

snakk med mordi, be henne hjelpe deg. Be henne lage mer forskjellige kyllingretter, mer grønsaker og salater. Kutt ut nugatti på skolematen.

ta tran før du spiser om morgen

spis 2 knekkebrød med evt. prim eller lettost på før du skal på skolen

Be henne lage 2 og 2 brødskiver i forskjellige matpakkpapir gjerne med spesialsalami, skinke, karbonade. Hva som helst bare det inneholder ikke helt uten fett, men mindre fett enn vanlig. Vita produkter er viktig! prøv også å kutt ut smør mann!

 

begynn på basket,fotball alle aktiviteter du kan tenke deg og gi f*** i hvordan folk ser på deg!

kjøp termometer sykkel og bli varm så begynner du med 5 pushups hver kveld, husk å ha øya rettet mot veggen og ikke gjør damepushups.

 

gi alt i gymtimer! drit i alle andre og hvis de ler av deg bare prøv å ta igjen med noen syke punchlines

 

jeg lover deg jeg er 17 veier 101,9 veide 117 i 2007.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør på meg nå for dette er det viktigste svaret jeg har hørt? Dette må være tidenes mest latterlige utsagn. Å utnevne seg selv som fasiten hører ikke hjemme noen plass. Rådet om kosthold var i og for seg greit, men hvorfor skal ha ta bare 5 push-ups hver kveld, attpåtil med suspekt teknikk? Han må i såfall ta flere og flere, slik at han i det minste får fremgang.

 

Ah, forresten, gratulerer med å ha gått ned 15 kg på 2 år. Det er virkelig en bragd :roll:

Lenke til kommentar
gi alt i gymtimer! drit i alle andre og hvis de ler av deg bare prøv å ta igjen med noen syke punchlines

jeg lover deg jeg er 17 veier 101,9 veide 117 i 2007.

 

En av de beste svarene hittil, tro det eller ei. Skal passe ordbruken i dette innlegget, etter som det er mitt første. Men BMI tall og DMFI-tull syns jeg du skal gi blanke faen i. Det er ikke det handler om, det handler om at du skal føle deg vel. Og for at du skal føle deg vel må du høre hvordan det skal gjøres med noen som har erfaring. Lytt til Linnerwiener, ikke treningsfantikere på God Morgen Norge.

 

Ah, forresten, gratulerer med å ha gått ned 15 kg på 2 år. Det er virkelig en bragd :roll:

Bedre enn hva du kunne fått til, det kan jeg garantere deg.

Endret av Appelsinmakt
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at han på ingen måte kan signere innlegget sitt med at han har brukt så lang tid på å gå ned 15 kg og forvente å fremstå som troverdig, samtidig som han utnevner seg selv som fasiten. For å bruke et ord fra retorikken, så er hans etos veldig svak. Jeg er på ingen måte ute etter å starte en krangel med personangrep. For all del, å gå ned 15 kg er en flott prestasjon, men å bruke 2 år på det, og gå ned 600 g i måneden er ikke så veldig raskt. Med bra kosthold og trening kan man godt gå ned 600 g i uken.

 

Forøvrig har jeg har ikke behov for å gå ned i vekt, men opp. Fysisk sett er det vanskeligere for kroppen å legge på seg muskelmasse og fett enn å tape det, og fra juni til november i fjor la jeg på meg 9 kg. Så ja, sett på min vektoppgang og hvor lang tid jeg har brukt på den, så tror jeg faktisk at jeg kunne ha gjort det bedre ;)

Endret av awkward
Lenke til kommentar
For all del, å gå ned 15 kg er en flott prestasjon, men å bruke 2 år på det, og gå ned 600 g i måneden er ikke så veldig raskt. Med bra kosthold og trening kan man godt gå ned 600 g i uken.

 

Du er klar over at det ikke er bra å gå ned for mye på kort tid? 600 g i mnd var kanskje ikke MYE, men det er da bedre enn å legge på seg 600 g i mnd eller i uken.

 

Viss du mener at å gå ned nesten 1Kg i uken er bra for kroppen så tror eg ikke du vet hva du prater om.

Og å komme å rakke ned på noen som har gått ned 15Kg på 2 år blir bare ufattelig teit og useriøst av deg. Du vet at selvtillit og komplimenter fra andre er en VIKTIG faktor for folk som skal gå ned i vekt?

 

Og å si at du kunne gjort det bedre en Linnerwiener her blir bare latterlig sagt av deg, hva vet vel du om denne personen, om hans kropp, hans naturlige forbrenning osv? Og å si at siden du gikk OPP 9 Kg på 5mnd så kunne du gått ned mer enn Linnerwiener har gjort på to år blir veldig veldig tåpelig sagt av deg.

 

Du KAN ikke sammenligne vektnedgang og vektoppgang...men at du faktiskt gjør det og samtidig klager på at Linnerwiener har hatt den fremgangen han har hatt viser bare din IQ rundt dette emnet.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar
Hør på meg nå for dette er det viktigste svaret jeg har hørt? Dette må være tidenes mest latterlige utsagn. Å utnevne seg selv som fasiten hører ikke hjemme noen plass. Rådet om kosthold var i og for seg greit, men hvorfor skal ha ta bare 5 push-ups hver kveld, attpåtil med suspekt teknikk? Han må i såfall ta flere og flere, slik at han i det minste får fremgang.

 

Ah, forresten, gratulerer med å ha gått ned 15 kg på 2 år. Det er virkelig en bragd :roll:

 

sånn for å ha sagt det så gikk jeg ned 20 kilo i løpet av de 5 mnd jeg gjorde det jeg fortalte.. jeg slutta å trene frem til faktisk denne mnd. så vær så snill ikke motsi noe som helst som jeg sier. hvorfor han skal ta 5 push-ups er fordi han kanskje ikke er en liten beinrangel som deg. man starter gjerne ikke med 40 pushups når jeg kan si jeg veit han har lav sjanse for å klare det, begynn lavt og øk sakte men sikkert. kanskje du skal lese hvilken situasjon han er i før du angriper meg på den måten.

 

PS: det er fasiten. finn meg en artikkel med noen som har brukt slankemidler og ikke trent og spist riktig som IKKE har gått rett opp igjen idet dem slutter med dem, så skal jeg tro deg :)

Endret av Linnerwiener
Lenke til kommentar
Du er klar over at det ikke er bra å gå ned for mye på kort tid? 600 g i mnd var kanskje ikke MYE, men det er da bedre enn å legge på seg 600 g i mnd eller i uken.

Alle kilder jeg har sjekket sier at maksimal forsvarlig vektnedgang i uken er opp mot 1 kg. Hvorfor du polariserer totalt og drar inn en relativt ekstrem vektoppgang når det er snakk om vektnedgang skjønner jeg ikke. Å unngå å gå opp 600 g i uken bør ikke være noe problem for noen ;)

 

Viss du mener at å gå ned nesten 1Kg i uken er bra for kroppen så tror eg ikke du vet hva du prater om.

Vet du?

 

Og å komme å rakke ned på noen som har gått ned 15Kg på 2 år blir bare ufattelig teit og useriøst av deg. Du vet at selvtillit og komplimenter fra andre er en VIKTIG faktor for folk som skal gå ned i vekt?

Jeg har ikke rakket ned på noen. Jeg var kanskje krass i mitt første innlegg, men jeg står fremdeles på det jeg sa om at å bruke 2 år på en vektnedgang på 15 kg er lang tid. Jeg skjønner ikke hva som er useriøst med det utsagnet.

 

Det jeg skrev var min mening om saken, og hvis du ikke fikk med deg poenget mitt så var det at han på ingen måte kan erklære sitt innlegg som det viktigste i en tråd som er 6 sider lang basert på sin vektnedgang. Slik jeg ser det må ekspertråd betraktes etter progresjonen vedkommende har hatt ift. til tiden brukt. Det er nettopp derfor jeg stort sett ignorerer råd om styrketrening fra kroppsbyggere på 120 kg. Deres resultater er imponerende, men de har mest sannsynlig holdt seg på 120 kg i en god stund. Derfor velger jeg heller å lytte på de som kanskje er på et lavere nivå, men som har hatt stor og målbar progresjon over kort tid.

 

Komplimenter og motivasjon er viktig uansett hvilken kroppstransformasjon man har tenkt å gi seg ut på, men hvis man ikke tåler negativ kritikk, og blir såret av hva andre sier, så bør man virkelig ikke skrive så personlig om seg selv på et diskusjonsforum. Jeg er en person med ikke så alt for høy selvtillit, men jeg har lært meg å gi faen. Jeg får stadig vekk kommentarer om fiskeboller uten kraft, og at jeg er tynn tross all vektløftingen, men jeg tar meg da ikke nær av slikt. Det eneste jeg gjør er at jeg innser at jeg må jobbe enda hardere for å nå mine mål, uansett hva andre måtte synes om saken.

 

Uansett, godt mulig det bare er jeg som ikke er snillist. Folk flest er for redde for å være politisk ukorrekte og gi negativ kritikk i frykt for å fornærmne noen, og det blir bare feil fordi utelukkende positive tilbakemeldinger leder ingen vei. Hvordan skal man kunne vite hva man gjør feil hvis ingen påpeker feilene? Jeg skjønner bare ikke hva som er så frekt med å si at 2 år på 15 kgs nedgang er lang tid. Erklærer man sitt innlegg som det viktigste i en tråd kan man forvente krass tilbakemelding.

 

Selv så har jeg har en overvektig stefar, og en mor som stadig vitser om vekten hans. Jeg har klassekamerater som er overvektige, og de spøker ofte om størrelsen på magen sin. Alle ler med dem, og ingen tar saken høytidelig. Så, når jeg skriver at han har brukt lang tid på sin vektnedgang forventer jeg at han ikke får noen form for psykisk knekk av det. I mitt miljø har mine kjenninger et totalt avslappet forhold til sin overvekt, og jeg forventer at andre også har det.

 

Dette er som om når en hvit amerikansk komiker kommer med en vits om afroamerikanere. Afroamerikanerne ler, mens de hvite i salen buer fordi de føler seg skyldige og er redde for å være politisk ukorrekte. Han kom selv med oppfordringen om å drite i hva andre sier, og jeg er sikker på at han ikke bryr seg en dritt om min kommentar :) Innlegget mitt var ikke en gang myntet mot deg, men det virker som at det er du som tar deg mest nær av det.

 

Og å si at du kunne gjort det bedre en Linnerwiener her blir bare latterlig sagt av deg, hva vet vel du om denne personen, om hans kropp, hans naturlige forbrenning osv? Og å si at siden du gikk OPP 9 Kg på 5mnd så kunne du gått ned mer enn Linnerwiener har gjort på to år blir veldig veldig tåpelig sagt av deg.

Jeg håpet virkelig at sarkasmen min om at jeg kunne ha gjort det bedre var godt synlig, men den gang ei. Nei, du har rett, jeg vet ingenting om hans kropp og hans naturlige forbrenning. Det jeg likevel vet er at hans forbrenning fungerer på samme måte som alle andres, og at prinsippet om energibalanse gjelder for ham og alle andre.

 

Du KAN ikke sammenligne vektnedgang og vektoppgang...men at du faktiskt gjør det og samtidig klager på at Linnerwiener har hatt den fremgangen han har hatt viser bare din IQ rundt dette emnet.

Ja, greit nok. Jeg er dum i hodet (bare for å bruke et annet utrykk fra barnehagen) :fun:

 

Dårlig stemning på forumet er alltid morsomt, men nå blir det til og med for mye for meg. Jeg trenger ikke å være mer keyboard jockey enn jeg allerede er, så dette blir siste ord fra min side :)

sånn for å ha sagt det så gikk jeg ned 20 kilo i løpet av de 5 mnd jeg gjorde det jeg fortalte.. jeg slutta å trene frem til faktisk denne mnd. så vær så snill ikke motsi noe som helst som jeg sier. hvorfor han skal ta 5 push-ups er fordi han kanskje ikke er en liten beinrangel som deg. man starter gjerne ikke med 40 pushups når jeg kan si jeg veit han har lav sjanse for å klare det, begynn lavt og øk sakte men sikkert. kanskje du skal lese hvilken situasjon han er i før du angriper meg på den måten.

 

PS: det er fasiten. finn meg en artikkel med noen som har brukt slankemidler og ikke trent og spist riktig som IKKE har gått rett opp igjen idet dem slutter med dem, så skal jeg tro deg :)

20 kg på 5 måneder endrer jo saken totalt, det er jo rundt 1 kg i uka, noe som er fenomenalt :yes: Dog, hvorfor skrev du at du gikk ned 15 kg på 2 år da?

 

Angående push-upsen så har du helt rett at man bør starte lett. Det jeg påpekte var aspektet med progresjon. Han må ta flere og flere push-ups for å få fremgang. Erfaringsmessig tror mange nye på forumet at de kan trene med samme mengde vekt hver gang og få fremgang. Tar du 5 push-ups hver kveld øker du ikke i noe. Hvis du derimot tar 6, så 7, osv vil du etter en tid se fremgang ;)

 

Jeg har ikke nevnt slankemidler i noen av innleggene så hvorfor drar du det inn? Ja, kosthold og trening er veien å gå, og på mange måter er det jo fasiten, men ikke så vagt som du fremstiller det. Kosthold og trening har blitt nevnt tidligere i tråden, med alternativer til hvordan han kan tilpasse det til seg selv. Det som fungerte for deg trenger ikke nødvendigvis å fungere for ham ;)

Erfaringsmessig så ser man først tydelige endringer i fysikken når man kontrollerer kostholdet systematisk. Å endre matpakke o.l er en god start, men å gjøre nøyaktig det du gjorde kan godt vise seg å ikke være tilpasset til trådstarter. Det er nettopp derfor folk har svart hvordan han skal legge om kostholdet sitt, trene systematisk og telle kalorier. Det er ikke alltid den mest avanserte metoden viser seg å være mest effektiv, men å kjøre seriøst på fra begynnelsen øker sjansene for suksess.

 

Beinrangel sier du? *finner fram den strammeste t-skjorten og spiser tunfisk* :fun:

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at han på ingen måte kan signere innlegget sitt med at han har brukt så lang tid på å gå ned 15 kg og forvente å fremstå som troverdig, samtidig som han utnevner seg selv som fasiten. For å bruke et ord fra retorikken, så er hans etos veldig svak. Jeg er på ingen måte ute etter å starte en krangel med personangrep. For all del, å gå ned 15 kg er en flott prestasjon, men å bruke 2 år på det, og gå ned 600 g i måneden er ikke så veldig raskt. Med bra kosthold og trening kan man godt gå ned 600 g i uken.

 

Forøvrig har jeg har ikke behov for å gå ned i vekt, men opp. Fysisk sett er det vanskeligere for kroppen å legge på seg muskelmasse og fett enn å tape det, og fra juni til november i fjor la jeg på meg 9 kg. Så ja, sett på min vektoppgang og hvor lang tid jeg har brukt på den, så tror jeg faktisk at jeg kunne ha gjort det bedre ;)

 

dette er ikke tv 2 kari trenings ekspert. dette er et råd fra en som har vært i samme situasjonen til en annen

kan du si meg hvordan vil huden din se ut om du går ned 600 g på 1 uke?

 

jeg skulle egentlig gjerne sett deg med mine egne øyne hvordan kosthold og treningsrutiner du ville forholdt deg til om du skulle gå ned 600 g per uke

 

at du gikk opp 9 kg på noen få mnd kan fortelle meg at du mangler sosial atferd. Du sitter mest sannsynlig å spiller wow, svarer andre med uformelle utsagn på diskusjonsforumer og dytter i deg alt som de seller i godis avdelingen på rimi.

 

jeg syns du blir altfor irrelevant i dine svar og råder deg til å ikke debatere i tråder hvor du ikke har noe erfaring selv

Lenke til kommentar
Du er klar over at det ikke er bra å gå ned for mye på kort tid? 600 g i mnd var kanskje ikke MYE, men det er da bedre enn å legge på seg 600 g i mnd eller i uken.

Alle kilder jeg har sjekket sier at maksimal forsvarlig vektnedgang i uken er opp mot 1 kg. Hvorfor du polariserer totalt og drar inn en relativt ekstrem vektoppgang når det er snakk om vektnedgang skjønner jeg ikke. Å unngå å gå opp 600 g i uken bør ikke være noe problem for noen ;)

 

Viss du mener at å gå ned nesten 1Kg i uken er bra for kroppen så tror eg ikke du vet hva du prater om.

Vet du?

 

Og å komme å rakke ned på noen som har gått ned 15Kg på 2 år blir bare ufattelig teit og useriøst av deg. Du vet at selvtillit og komplimenter fra andre er en VIKTIG faktor for folk som skal gå ned i vekt?

Jeg har ikke rakket ned på noen. Jeg var kanskje krass i mitt første innlegg, men jeg står fremdeles på det jeg sa om at å bruke 2 år på en vektnedgang på 15 kg er lang tid. Jeg skjønner ikke hva som er useriøst med det utsagnet.

 

Det jeg skrev var min mening om saken, og hvis du ikke fikk med deg poenget mitt så var det at han på ingen måte kan erklære sitt innlegg som det viktigste i en tråd som er 6 sider lang basert på sin vektnedgang. Slik jeg ser det må ekspertråd betraktes etter progresjonen vedkommende har hatt ift. til tiden brukt. Det er nettopp derfor jeg stort sett ignorerer råd om styrketrening fra kroppsbyggere på 120 kg. Deres resultater er imponerende, men de har mest sannsynlig holdt seg på 120 kg i en god stund. Derfor velger jeg heller å lytte på de som kanskje er på et lavere nivå, men som har hatt stor og målbar progresjon over kort tid.

 

Komplimenter og motivasjon er viktig uansett hvilken kroppstransformasjon man har tenkt å gi seg ut på, men hvis man ikke tåler negativ kritikk, og blir såret av hva andre sier, så bør man virkelig ikke skrive så personlig om seg selv på et diskusjonsforum. Jeg er en person med ikke så alt for høy selvtillit, men jeg har lært meg å gi faen. Jeg får stadig vekk kommentarer om fiskeboller uten kraft, og at jeg er tynn tross all vektløftingen, men jeg tar meg da ikke nær av slikt. Det eneste jeg gjør er at jeg innser at jeg må jobbe enda hardere for å nå mine mål, uansett hva andre måtte synes om saken.

 

Uansett, godt mulig det bare er jeg som ikke er snillist. Folk flest er for redde for å være politisk ukorrekte og gi negativ kritikk i frykt for å fornærmne noen, og det blir bare feil fordi utelukkende positive tilbakemeldinger leder ingen vei. Hvordan skal man kunne vite hva man gjør feil hvis ingen påpeker feilene? Jeg skjønner bare ikke hva som er så frekt med å si at 2 år på 15 kgs nedgang er lang tid. Erklærer man sitt innlegg som det viktigste i en tråd kan man forvente krass tilbakemelding.

 

Selv så har jeg har en overvektig stefar, og en mor som stadig vitser om vekten hans. Jeg har klassekamerater som er overvektige, og de spøker ofte om størrelsen på magen sin. Alle ler med dem, og ingen tar saken høytidelig. Så, når jeg skriver at han har brukt lang tid på sin vektnedgang forventer jeg at han ikke får noen form for psykisk knekk av det. I mitt miljø har mine kjenninger et totalt avslappet forhold til sin overvekt, og jeg forventer at andre også har det.

 

Dette er som om når en hvit amerikansk komiker kommer med en vits om afroamerikanere. Afroamerikanerne ler, mens de hvite i salen buer fordi de føler seg skyldige og er redde for å være politisk ukorrekte. Han kom selv med oppfordringen om å drite i hva andre sier, og jeg er sikker på at han ikke bryr seg en dritt om min kommentar :) Innlegget mitt var ikke en gang myntet mot deg, men det virker som at det er du som tar deg mest nær av det.

 

Og å si at du kunne gjort det bedre en Linnerwiener her blir bare latterlig sagt av deg, hva vet vel du om denne personen, om hans kropp, hans naturlige forbrenning osv? Og å si at siden du gikk OPP 9 Kg på 5mnd så kunne du gått ned mer enn Linnerwiener har gjort på to år blir veldig veldig tåpelig sagt av deg.

Jeg håpet virkelig at sarkasmen min om at jeg kunne ha gjort det bedre var godt synlig, men den gang ei. Nei, du har rett, jeg vet ingenting om hans kropp og hans naturlige forbrenning. Det jeg likevel vet er at hans forbrenning fungerer på samme måte som alle andres, og at prinsippet om energibalanse gjelder for ham og alle andre.

 

Du KAN ikke sammenligne vektnedgang og vektoppgang...men at du faktiskt gjør det og samtidig klager på at Linnerwiener har hatt den fremgangen han har hatt viser bare din IQ rundt dette emnet.

Ja, greit nok. Jeg er dum i hodet (bare for å bruke et annet utrykk fra barnehagen) :fun:

 

Dårlig stemning på forumet er alltid morsomt, men nå blir det til og med for mye for meg. Jeg trenger ikke å være mer keyboard jockey enn jeg allerede er, så dette blir siste ord fra min side :)

 

Det du ikke skjønner er at du lever i en mainstream verden. Du følger kanskje alle tipsene etter boka og"veltrente" tvshop kjerringer.

 

Kan du vennligst fortelle av din egen erfaring som overvektig - normalvekter og hvordan du kom deg igjennom det?

Lenke til kommentar

Jeg tror dette bildet illustrerer min situasjon best :fun:

 

dette er ikke tv 2 kari trenings ekspert. dette er et råd fra en som har vært i samme situasjonen til en annen

kan du si meg hvordan vil huden din se ut om du går ned 600 g på 1 uke?

Først skrev du at du gikk ned 15 kg på 2 år. Så skrev du at du gikk ned 20 kg på 5 månender. Hva gjorde du da virkelig? I det siste tilfellet vil jeg estimere at du hadde en vektnedgang på ca. 1 kg i uken. Så, bør ikke du selv kunne vite hvordan huden vil se ut med en vektnedgang på 600 g i uken? I den grad jeg har vært useriøs og ironisert andre i innleggene mine, er ikke du selv noe bedre. Først oppgir du et tall, og så et annet, og det gir ikke mye troverdighet.

 

jeg syns du blir altfor irrelevant i dine svar og råder deg til å ikke debatere i tråder hvor du ikke har noe erfaring selv

 

Hvis du orker å bla gjennom mine innlegg så vil du selv se at jeg har skrevet og postet at jeg unngår å debattere i temaer jeg ikke har peiling på. Det jeg gjorde i dette tilfellet var å leke Politi og påpeke at du ikke kan utnevne deg selv som fasit. Utnevner du seg selv som fasit, så implementerer det at du mener at alle andre i tråden har feil :) Og alle de ytterligere 5 sider med svar er ikke feil. Jeg har lest gjennom dem, og flere av dem er genuint gode råd, ikke helt ulike dine faktisk. Det som skiller de andre debattantene i tråden fra ditt råd er at de på ingen måte hevder at de har rett og at andre har feil.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei.

Er desverre som mange andre, overvektig.

Kan begynne med litt basic info om meg selv:

Høyde: 180-185

Vekt: 97Kg

Har kraftig beinbygning. Fette har lagt seg spessielt rundt låra ogg magen. Det er dette jeg vil ha vekk. (helst bytta med muskler).

 

Jeg trenger da hjelp med kosthold og et trenings program. :)

Jeg har 5*45min "trening" på skolen + 2 timer med trening på tirsdager (innebandy).

 

Jeg er ikke så veldig lysten på å ut å jogge. Det er dessidert det værst som finnes for min del.

Jeg håper på MANGE svar med tips og råd.

Jeg vil ikke ha noen innlegg som dette: "du må bare ta deg i nakken og begynne å jogge og spise mindre godteri"

 

Trenger motivasjon. Gruer meg veldig til vi skal ha bading på skolen i mars en gang.

 

Oppsumering:

Overvektig 16 åring 1klasse VGS trenger motivasjon og tips/råd til hvordan trene mest mulig efektivt + gode råd ang. mat (Spiser en god del godteri).

Ser også gjerne at dere forklarer hva øvelsene dere poster går ut på og hvordan man gjennomfører dem.

 

Mål: Bli slank, og bytte fettet ut med muskler.

 

Har ikke tilgang på treningssenter e.l. Har manualer jeg kan bruke.

Mat jeg spiser i løp av en dag, kan variere litt (Frokost og lunsj er konstant):

Dette pleier det å gå i:

Frokost: To kneip brødskiver med nugatti

Lunsj: 4 kneip med smelta ost, grillkrydder og ketshup pluss at jeg ofte kjøper meg et horn eller en tebriks i kantina

Er egentlig ikke sulten, men føler et slags indre press på at jeg må ha det. (hørtes dumt ut)

Middag: Masse forskjellig. Mamma mat. Oftest poteter, gulerøtter div. kjøtt. Mye rart og varier.

Ofte godteri om jeg får tak i. Føler meg avhengig av det rett og slett. Får svekka dømme kraft, og etter jeg har spist (ofte 2-300 gram) får jeg dårlig samvittighet og blir deppa og spiser litt til.

 

Har greid å kutte ned litt på godteriet, spiser bare når jeg "får tak i" (bor på landet, 5km til butikk). Ofte stjeler jeg fra mamma og pappa, noe som fører til fryktelig konflikter mellom oss.

 

Jeg får si: Tusen takk til de som vil hjelpe meg :cry:

 

 

SLutt å ha nugatti på brødskiva, og ta heller for eksempel : Leverpostei,Ost,Skinke eller salami. Bare det hjelper.

i lunsjen så må du slutte å spise de sandwichene og heller ta kneip med det samme som du spiste til frokost, ta også et eple eller en banan

 

Du burde også begynne og begrense deg til å spise godteri kun i helgene, siden godis er noe av det verste man spiser om man vil gå ned i vekt. Bare av disse to tingene så stopper du å gå opp i vekt, og går faktisk litt ned.

 

For å maksimalt gå ned, foreslår jeg at du prøver å gjøre det som det står på disse 2 sidene hvor det er x2 6ukers program http://www.twohundredsitups.com

http://hundredpushups.com Disse to sidene hjelper deg å trene magemuskler og armer

Når du er ferdig med dette, foreslår jeg at du skaffer deg noen vekter, og begynner å trene. Begynn også å løp hver 2. dag Om dette ikke skulle funke, foreslår jeg at du drar til legen. (TIPS: Dette programmet har funket for tusenvis av folk) ;D lykke til

Lenke til kommentar

Hei. prøv å kutte ned på kodis, finn ut hvor mye kalorier din vekt skal ha per dag, og reduser den med 500-600 kalorier. gå raske turer hjelper også. ikke mye jogging. som en skreiv, dont run to fit -fit to run noe. det er veldig belastning på knær, jeg har samme problemet og må derfor bruke syke dyre sko får å kunne jogge, svømming er veldig bra.

 

Planken er SYKT god trening for mage. søk etter det på google eller youtube viss du ikke vet hva det er. litt vrient å forklare

Endret av Gutt1994
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...