Gå til innhold

Overvektig 16 åring trenger hjelp til trenings program!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit å få i seg et proteinrikt måltid 1-2 timer etter du har trent. Husk og ikke spis noe med mye karbohydrater før du legger deg, for kroppen trenger ikke så mye energi når den er i hvile modus. Men musklene trenger proteiner for å bygge muskler selv om du er i hvilemodus. Så egg til kveldsmat er nok bra smile.gif Ikke tren de samme musklene 2 dager på rad, for de trenger tid til å bygge seg opp igjen. Det var en feil jeg gjorde noe som endte opp i at jeg måtte ta en 2 ukers pause. Noe som ikke er så bra når du endelig har tvingt deg selv til å starte.

 

Men husk og unn deg noe godt da, så lenge du ikke unner deg noe godt hver dag tongue.gif Skal starte å trene igjen jeg også nå, har ikke trent skikkelig på minst 2-3 måneder, så blir nok hardt sad.gif

 

Hva er så feil der da? Var sånn jeg skjønte det etter å ha lest litt rundt på diverse sider og spurt litt på treningssentere

Lenke til kommentar
Greit å få i seg et proteinrikt måltid 1-2 timer etter du har trent. Husk og ikke spis noe kaloririkt før du legger deg, for koppen trenger ikke så mye energi når den er i hvile modus.

Tullball! Kcal inn vs kcal ut! Har ingen ting å si når du inntar de forskjellige måltidene. Hvordan tørr folk å slenge bullshit ut på nettet?

 

Hvis jeg spiser kalorier til frokost vil jeg bruke opp disse iløpet av dagen pga. av aktivitet. Men hvis jeg spiser dette rett før jeg legger meg vil de ikke bli brukt opp.

 

 

denne jeg siktet til

Lenke til kommentar
Greit å få i seg et proteinrikt måltid 1-2 timer etter du har trent. Husk og ikke spis noe kaloririkt før du legger deg, for koppen trenger ikke så mye energi når den er i hvile modus.

Tullball! Kcal inn vs kcal ut! Har ingen ting å si når du inntar de forskjellige måltidene. Hvordan tørr folk å slenge bullshit ut på nettet?

 

Hvis jeg spiser kalorier til frokost vil jeg bruke opp disse iløpet av dagen pga. av aktivitet. Men hvis jeg spiser dette rett før jeg legger meg vil de ikke bli brukt opp.

 

 

denne jeg siktet til

 

Mente karbohydrater da. Det er greit å få i seg før man gjør noe aktivt

Lenke til kommentar
Bebeluv det er du som sprer tullball på nettet, det er viktig å få i seg mat etter trening... Når man spiser og hvor ofte har mye å si.

Spar meg, har du ikke peiling så ikke sleng rundt med kjeften på treningsdelen. Eneste viktige er mat etter trening for den såkalte luken. Resten kan du ta med til offtopic delen, der folk går på Grete Roede kurs og trur på deg.

 

 

Mente karbohydrater da. Det er greit å få i seg før man gjør noe aktivt

Hvorfor det? Trur du det lagrer seg med en gang på kroppen om du spiser mye kveldsmat?:/ herregud. Jeg trekker meg fra disse diskusjonene. Finnes det ingen moderator som holder styr på de som slenger tull på nettet? Gi dem en warn eller noe. Om det fortsetter slik stikker jeg fra denne delen av forumet. Treningsforum og iform har nok litt mer seriøse folk.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Noko fucka seg med accounten min, så eg lagde like godt ein ny :)

Begynte å ta vekten min serriøst 16. des, og til nå har jeg gått ned ca 4 kg, ganske fornøyd, men jeg eller kammeratene mine har ikkje lagt merke til noko vektnedgang. Er det normalt? At ein først etter ei stund, ser at ein har gått ned i vekt?

 

Takk for tips, men desse "kranglane" kan dere spare oss for..

Lenke til kommentar
Noko fucka seg med accounten min, så eg lagde like godt ein ny :)

Begynte å ta vekten min serriøst 16. des, og til nå har jeg gått ned ca 4 kg, ganske fornøyd, men jeg eller kammeratene mine har ikkje lagt merke til noko vektnedgang. Er det normalt? At ein først etter ei stund, ser at ein har gått ned i vekt?

 

Takk for tips, men desse "kranglane" kan dere spare oss for..

 

Vel, den beste måten å SE vektnedgang på er å ta bilder, f.eks annenhver mnd. Ved å se seg selv i speilet hver dag, uten å ha noe å sammenligne med- blir som å måle hvor mye en isbre smelter når du ligger på magen og ser ned på den, til en viss grad. 4 kilo er bra, men i det store og hele vises det ikke så veldig godt i speilet. Bilder gir dessuten utrolig mye motivasjon når man ser forbedringer! :)

Lenke til kommentar

Om det er nokon som kranglar om noko, gir eg blanke i kven som meiner kva. Eg skal sei deg noko, det er noko som heiter "Google", du kan finne det her: www.google.no eller www.google.com. Eg brukar det ofte når det er noko eg er usikker på, og det er kanskje noko du burde lære deg og bruke også?

 

Så om du går inn for å "krangle", så nei, då kan du reise ein anna plass.

 

Kort fortalt, eg googlar det, om eg er usikker på noko.

Lenke til kommentar
Herregud så barnslig...Har aldri sagt at du har hatt feil, har sagt at eg ikkje vil ha nokon "krangling" i tråden min. Laga tråden for at folk skal kunne gje meg sine personlige tips, og korleis dei håndterar det.

 

Å hjelpe meg. Fått med deg navnet på forumet her? Dessuten, å gi deg personlige tips er akkurat det f.eks bebeluv her gjør, og han gir deg korrekte, personlige tips. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...