Gå til innhold

Overvektig 16 åring trenger hjelp til trenings program!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spis hva du vil - men hvis du vil gå fortere ned i vekt så spis sunt!

 

Men for all del jogg minst 1 time hver dag. Du skal være så sliten at du omtrent kaster opp ;) da går du fort ned :)

 

latterligste innlegg i tråden.... forskjell på sunt og slankende... så hvis han spiser 5000 kcal og forbrenner 4000 så kommer han til å gå ned i vekt ? :!:

Lenke til kommentar

Jeg er litt seint ute i forhold til datoen på førstepost men her kommer mine råd for mat.

Kutt ut brød, poteter og ost. Spis heller knekkebrød. Av knekkebrød vil jeg anbefale Wasa Fiberpluss.Den er kjempegod, har mye fiber og er kalorifattig. Poteter inneholder masse dårlige karbohydrater. Ost er en unødvendig greie, jeg elsket ost før, men nå spiser jeg det knapt. Det vil ta en uke eller to før "ostinensene" går over, riktignok.

Hvis du virkelig vil gå inn for et sunt kosthold vil jeg anbefale boken "Naturlig Slank Og Frisk" av dr. Fedon Lindberg. For meg virker det som du lider av insulinresistens, noe jeg gjør også. Her er litt info om det: http://www.drlindbergs.no/page/index.php?s...amp;parentid=22

 

Jeg fant det ut ved å måle insulinnivået mitt. Jeg hadde 3x mer insulin enn en gjennomsnittlig person. Jeg hadde lett for å legge på meg og hadde et konstant sukkersug. Prøv fedonmetoden og også du vil bli kvitt sukkersuget ditt.

Lenke til kommentar

Kutt ut brød, poteter og ost

 

Kutt ikke ut poteter, viktigste i hele middagen det! Hører til nesten erhvert måltid. Kutt heller ut nugattien og ost og alt det der. Brød kan du sikkert bytte ut med knekkebrød som du sa osten vekk, men poteter, nei.du legger ikke på deg av poteter. Er derimot mange gode næringsstoff i den.

Lenke til kommentar

å kutte ut alt som heter karbo er bare idiotisk, sett opp en kostholdsplan som tar høyde for proteiner, karbo, fett og kcal, da har du alt du skal ha, drit i alt om GI og annet svada.. kalorier-kalorier-kalorier... egnetlig alt du trenger å tenke på når du gir f, i om du mister muskelmasse eller energi..

 

potet er faktisk ikke så ille som flere slankeguruer skal ha det til, forholdsvis lite kcal, og karbo skal være med i kosten din, men til vært måltid synts jeg er å ta i litt..

 

edit: du legger ikke på deg av noe mat så lenge du ikke kommer i kcal overskudd, kan vel ikke være så vansklig å forstå?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

For min del så var i det idiotisk. Før var jeg syk minst 5 dager i måneden. Nå har jeg ikke vært syk 3 måneder.

Det er ikke snakk om å kutte ut alle karbohydrater, bare de med høy GI (poteter, sukker, pasta, mel).

 

Det er riktig at man ikke skal gi f i kcal, men GI er høyst reelt etter mine erfaringer.

 

Jeg bare deler min erfaring med det kostholdet. Det skader ikke å prøve.

Og nei, poteten er ikke det viktigste i middagen. Med mindre du driver med hardt fysisk arbeid daglig så er poteten bare en kloss full av dårlige karbohydrater. Som sagt, lån boka Naturlig Slank og Frisk" på biblioteket.

Endret av PederHA
Lenke til kommentar
Noen andre forslag? :)

 

Forslag til snopet: Istedenfor å ta en pose godteri, så fyller du gjerne opp en flaske med vann eller melk, jus alt etter som. (best med vann)

Jeg vil da mene at det er mye bedre å pimpe på vann enn å ete på snop. Ta fks små flasker, da må du gå litt før du kan fylle på nytt. Eller stor flaske visst du ikke gidder :D

Lenke til kommentar
Noen andre forslag? :)

 

Forslag til snopet: Istedenfor å ta en pose godteri, så fyller du gjerne opp en flaske med vann eller melk, jus alt etter som. (best med vann)

Jeg vil da mene at det er mye bedre å pimpe på vann enn å ete på snop. Ta fks små flasker, da må du gå litt før du kan fylle på nytt. Eller stor flaske visst du ikke gidder :D

 

Endelig et nyttig innlegg. Skal gjøre det, tror det kommer til å fungere også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...