DementedAlbino Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Sliter med å komme med inn i bilen om dagene. Låsen fryser til og jeg får ikke engang i nøkkelen, så da står jeg der. Noen gode råd til hvordan unngå dette? Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 På bensinstasjonar og jernvarehandlar(les Biltema), får ein kjøpt låsesprayar, som ein berre sprayar på for å få låst opp. Elles funkar jo flamme godt, sjølv om det ikkje kan vere særlig godt for lakken.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Låsspray løser problemet der og da, ikke permanent. Smør alle dørlåser godt med låsolje, som fås kjøpt samme steder som nevnt ovenfor. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 For engangstilfeller har jeg fått hjelp av en lighter noen ganger. "Tenn på" nøkkelen (varm opp stålet), og sett den inn i låsen. Låsen vil nok antakelig fryse igjen, siden vannet ikke forsvinner med dette trikset, så som dagt fungerer det nok best som nødløsning. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvis du bor sånn til at det er mulig, så er lang skjøteledning og hårføner veldig effektivt. Også må du bare pøse på med låsolje. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ta en pose med varmt vann og legg på låsen pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Som zanta sier, spray er ikke permanent. En spray driver ut olja som er i låsen fra før av. Både den du tilfører som låsolje, og den mer råe som produsenten etterlater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå