Best_92 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei:) JEg er fotballspiller, lurer på om det treningsprogrammet her passer en kant/spiss? For å få mer hurtighet og styrke! Rett og slett større! 3-4 ganger i uken! 3 gange 10 rep med benkpress, 50 kg! 3 gange 10 rep med knebøy 90 kg! 3 gange 10 rep med beinpress 130 kg! 3 gange 40 situps med 5 kg vekt på brystet! 3 gange 10 med ryggløft (usikker hva det heter, men løfter ovekroppen ned og opp) 3 ganger 10 med bicepsmaskin 35 kg! Noe jeg burde endre? ha med? Takk for seriøst tips! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei:) JEg er fotballspiller, lurer på om det treningsprogrammet her passer en kant/spiss? For å få mer hurtighet og styrke! Rett og slett større! 3-4 ganger i uken! 3 gange 10 rep med benkpress, 50 kg! 3 gange 10 rep med knebøy 90 kg! 3 gange 10 rep med beinpress 130 kg! 3 gange 40 situps med 5 kg vekt på brystet! 3 gange 10 med ryggløft (usikker hva det heter, men løfter ovekroppen ned og opp) 3 ganger 10 med bicepsmaskin 35 kg! Noe jeg burde endre? ha med? Takk for seriøst tips! Var nå innihelvetes mange situps du skulle ta da? Ville tatt færre og tyngre situps alternativt crunches, kunne vært greit å legge inn markløft, kan ikke trene vanlig markløft sjøl pga dårlig bevegelig rygg og skuldre, vet ikke åssen du ligger ann der. Du er jo fotballspiller du å. bicepsmaskin ekke jeg så fan av, isolasjonsøvelser generelt ekke min stil, chins kanskje? Når jeg tar smale chins med underhåndsgrep kjenner jeg det godt i bicepsen. Men jeje, vent til oz-razing våkner:P Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Mener du knebøy, eller knebøy? (Jeg tenker på dybden). Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Burde jeg kanskje starte å trene 5x5 med tyngre kg? Mener du knebøy, eller knebøy? (Jeg tenker på dybden). 90 grader.. Hva er best? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) ass to the grass Du unnlater å bruke store deler av musklene dine hvis du bare bøyer som en pensjonist. Edit. Søk "squat rx" på youtube. Endret 23. november 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 ass to the grass Ass to the grass er sjelden en god anbefaling, da ikke mange har fleksibiliten til å gå så langt ned uten å krumme ryggen. Selv kan jeg gå til litt under parallell, men ikke lenger, uten å krumme ryggen med teknikk ala Rippetoe. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 de færreste kan gå lengre enn til paralell med korrekt teknikk uten ukesvis med bevegelighetstrening. så å anbefale ass to the grass til en nybegynner er hint om total uvitenhet Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan jo være lurt å prøve å greie parallel og så jobbe seg nedover etterhvert som man blir mer mobil Frontbøy kan være et godt alterantiv om man f.eks har dårlig hoftemobilitet. Jeg ville nok satset på et program ala RYP Best_92, du har jo noen greie øvelser slik du trener nå, men bør ha med f.eks markløft, nedtrekk\chins om du greier osv Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Kan jo være lurt å prøve å greie parallel og så jobbe seg nedover etterhvert som man blir mer mobil Frontbøy kan være et godt alterantiv om man f.eks har dårlig hoftemobilitet. Jeg ville nok satset på et program ala RYP Best_92, du har jo noen greie øvelser slik du trener nå, men bør ha med f.eks markløft, nedtrekk\chins om du greier osv RYP? Hvor får jeg tak i det programmet? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 RYP Kan lastes ned gratis. Står tips ift kosthold. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ass to the grass er sjelden en god anbefaling, da ikke mange har fleksibiliten til å gå så langt ned uten å krumme ryggen. Selv kan jeg gå til litt under parallell, men ikke lenger, uten å krumme ryggen med teknikk ala Rippetoe. Man må selfølgelig ha rett teknikk først.Det kan ta flere mnd å få på knebøy. Til trådstarter, som du ser i RYP må du også ha en vektprogresjon og ikke trene med de samme vekten gang på gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå