Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elendig grafikk,dårlig 3dmark, lagg på Spill--- HJELP

Anbefalte innlegg

Se bildene vedlagt for info på hvor mye pcen er klokka, ikke så veldig mye, men ihvertfall litt. Har 8800 gtx, 8 gig ram, q6600 @ 3mhz, vista 64 bit, asus maximus hovedkort.

Problemet mitt er at ingen spill flyter skikkelig.

Har nettopp prøvd Call of duty world at war.

Prøvde uten AA og på en lav oppløsning, alikevel går det veldig hakket og veldig dårlig flyt i spillet. Samme har det vert på Crysis og COD modern war.

Tilsier specsa mina at jeg ikke kan spille disse spillene i god oppløsning?

Har kjørt vista rating på pcen og fikk 5.9 av 5.9.

Har også testa på windowsgames og har langt over minimum der.

Kjørte full test på 3d mark i dag og fikk ikke mer enn P5860.... Dette er vel ikke serlig bra.....

Kult om noen hadde noen ideer.

spec1.jpg

spec2.jpg

Endret av Toodsie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For så dårlige resultater? ... manglende chipset drivere, manglende grafikkkort drivere, eller begge deler.

EDIT: Vel forresten nå nevner du ikke hvilken 3dmark du målte i, og det er jo ganske relevant, sidne tallene vil være helt usammenlignbare mellom forskjellige versjoner.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
For så dårlige resultater? ... manglende chipset drivere, manglende grafikkkort drivere, eller begge deler.

EDIT: Vel forresten nå nevner du ikke hvilken 3dmark du målte i, og det er jo ganske relevant, sidne tallene vil være helt usammenlignbare mellom forskjellige versjoner.

-Stigma

Brukte 3dMark Vantage Performace test. virker som det er på grafikk delen det skurrer og ikke på CPU..

Har testet noen gamle og den nyeste Driveren på Skjermkortet..

Chipset drivere tror jeg har de nyeste, flashet akkuratt biosen på HK til den nyeste.

Men er åpen for gode chipset drivere dersom dette kan hjelpe..

Sliter litt med installering av den aller siste Directx 10. Har jo både instalert directx 9c og 10 på pcen, men når jeg prøver den aller siste får jeg bare (Setup could not download the file. Please retry later or check network connection) har prøvd i flere dager og nettet funker fint.

Testa også alt før jeg klokka og det var ihvertfall ikke noe bedre...

Alle tips og tricks tas med åpne armer

Lenke til kommentar

Det stemmer bare ikke at han skal få noe som helst i nærheten av dårlig ytelse på noen som helst grafikkinstilling i et relativt lettdreven spill som call of duty med en 8800GTX og en Q6600. En 8800GTX holder kanskje ikke til maks instillinger på Crysis, men til så og si alt annet så skal du ikke oppleve dårlig ytelse.

Vantage scoren kan jeg ikke kommentere på sidne det er den eneste 3Dmark'en jeg ikke bruker enda. Hvis noen andre kan gi et sammenligningstall så skulle det jo bli enkelt å avdekke først og fremst om det faktisk ER manglende 3d ytelse på maskinen. Jeg skulle testet min egen maskin for sammenigning for deg, men jeg bruker ikke Vista, og Vantage er Vista-only.

-Stigma

Lenke til kommentar
Kanskje deaktivere strømsparinga i vista og, kanskje det kan hjelpe.

Ser den kjører cpu ned til 2000 MHz.

Fikk 12059 poeng selv med 8800 Gtx og E8400 @3.6 GHz så du skal klare bedre en det siden du har quad core.

Kan jo prøve det med strømsparinga og se.. Testa du også med vantage?

Lenke til kommentar
Det stemmer bare ikke at han skal få noe som helst i nærheten av dårlig ytelse på noen som helst grafikkinstilling i et relativt lettdreven spill som call of duty med en 8800GTX og en Q6600. En 8800GTX holder kanskje ikke til maks instillinger på Crysis, men til så og si alt annet så skal du ikke oppleve dårlig ytelse.

Vantage scoren kan jeg ikke kommentere på sidne det er den eneste 3Dmark'en jeg ikke bruker enda. Hvis noen andre kan gi et sammenligningstall så skulle det jo bli enkelt å avdekke først og fremst om det faktisk ER manglende 3d ytelse på maskinen. Jeg skulle testet min egen maskin for sammenigning for deg, men jeg bruker ikke Vista, og Vantage er Vista-only.

-Stigma

Som du kanskje ser så nevnte jeg at det kan være for høye innstillinger (tenker da på visse spill) eller en ustabil klokk.

Derfor bør nok trådstarter sjekke at bådde minne og overklokk er 100% stabil før han feilsøker videre.

Uansett så kan jeg se for meg følgende søk :

*Hovedkort drivere : oppdater.

*Bios : oppdater.

*Skjermkort drivere : Avinstaller og oppdater.

*Direct x : oppdater.

*Lydkort : oppdater.

Minnemoduler : øk latencies og responstider noe, med 4 moduler tror jeg at det kan være lurt å øke tRFC til over 45 , kanskje 54 (hjelper på en del systemer med mye minne).

øk i alle fall det meste fra 5 til 6 for eksempel (+1).

Lenke til kommentar

jepp jepp still no hit......

Flasha biosen en gang til til den nyeste og det gikk greit.

Tok av all klokkinga og sånn så det ut etterpå..

spec4.jpg

spec3.jpg

Deretter lasta jeg ned den nyeste driveren på chipsettet som jeg fant på asus.com.

Denne installasjonen gikk EKSTREMT fort trykket bare "next" så kom denne opp uten at noe hadde loadet

chip.jpg

Deretter prøvde jeg enda en gang og instalere den nyeste DirectX End-User Runtime Web Installer.. så får jeg bare opp dette....

directx.jpg

Når alt var gjort restartet jeg pcen og kjørte en 3dmark test.. og her er utfallet av den teste.

3dtest1.jpg

Etter det testet jeg også call of duty en gang til på 1024*768 og med AA x2 og det lagger som bare det.. Eneste spillet som flyter ganske bra på pcen min er CS source online..

please help me ;)

Lenke til kommentar

Kjørte intelburntest stabilt 5 runder og det funka bra, men fant ut at det eneste fornuftige var å formatere heile driden.

Så etter at jeg hadde formatert og lagt inn alt jeg trengte kjørte jeg en test uten og klokke noen ting. Da så det slik ut..

3dmark4.jpg

Deretter klokka jeg cpuen......

3dmark5.jpg

Deretter skjermkortet også

Siste testen ble slik. Se også på speca mine og kom med noen comments om det er noe som kan forbedres....

3dmark6.jpg

clocketterformat.jpg

tempetterclok.jpg

Hjalp ihvertfall noe sinnsykt... Prøvde og kjøre Fallout 3 på full oppløsning og 8X AA og det gikk veldig bra..... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...