Requi Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Hvilken av de mail-leverandørene bør jeg velge? Kom med mange grunner hvorfor den ene er bedre enn den andre etc. Jeg prøvde å logge på MSN Messenger med en gmail bruker, men da kom denne feilmeldingen opp: Går det ann å logge på Messenger med en gmail account? Hvis ja; hvorfor funket det ikke? Har brukt hotmail i alle år nå, og har lyst til å bytte account navnet; men så tenkte jeg å se litt på markedet om jeg skal beholde hotmail.com/live.com eller bytte til gmail.com eller noe slikt. Saken er det at jeg har tenkt å lage meg en ny mail i den nermeste fremtid, men har lyst til å velge den beste "leverandøren". Så, ja. Kom med mange innspill. Jeg kommer til å lese alle sammen. Endret 23. november 2008 av Requi Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Du må registere gmailkontoen som live konto først. https://accountservices.passport.net/ppnetw...450&lc=1033 Men brukt selv hotmail i alle år, og nå sømløst med live mail som er et genialt enkelt epostprogram å bruke. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Har sett snakk om at Google overvåker og leser mailene til de med Gmail, og som søker på Google etc. Tenker da litt på all datalagringen de innhenter veid opp mot personvern og digitale spor etter forbrukere etc. Noen som har noen innspill anngående dette? Og, er Gmail bedre enn Hotmail, eller er det motsatt? Begrunn hvorfor. Endret 24. november 2008 av Requi Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Vet ikke om dette er sant, men jeg tror arbeidsgivere/bedrifter/privatpersoner syntes gmail virker mer "seriøst" en hotmail. Når jeg ser en voksen mann med hotmail, som sin faste mail, da begynner jeg å lure på seriøsiteten i arbeidet hannes Skrev ganske så rotete, men trøtt som #¤%& Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Enig med Salbu Hotmail er for meg for useriøs til å bruke i sammenheng med jobb Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Synes hotmail gjør jobben fint for min del, kunne sikkert brukt gmail, men ser ikke poenget med å bytte. Salbu, kan ikke si arbeidsgiveren høres særlig seriøs hvis han tror de med gmail er bedre ansatte enn de med hotmail. Like greit å ikke arbeide der da. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Kan vell også si at med Gmail så har du muligheter Du kan bruke IMAP eller POP3 sammen med SMTP til å hente mailen til feks outlock eller thunderbird. Det kan du ikke med hotmail uten å måtte betale for det, var det en liten stund dog. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Bruker windows live mail som mail program. Men uansett, så er ikke hva som er best som er viktigst, men hva som passer deg og ditt bruk. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg sier ikke at det er useriøst, jeg sier at når jeg ser feks. noen som skal selge noe brukt, så ser jeg på brukere med hotmail som ungdom/barn, mens brukere med gmail, firmamail etc. som mer seriøse og voksne. Selv bruker jeg hotmail, og fungerer utmerket det, men vist jeg skulle laget ny ville jeg valgt gmail . Dette er mine meninger så jeg sier ikke at det er rett eller galt Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Du kan bruke domains.live.com , da får du personlig epostdomene med gratis host hos microsoft Lenke til kommentar
Requi Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Du kan bruke domains.live.com , da får du personlig epostdomene med gratis host hos microsoft Bare om du har @hotmail.com/@live.com ? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Trenger ikke det :-) Lenke til kommentar
Requi Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Så, Gmail er det beste alternativet etter hva dere mener? Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det er hvertfal min mening, og vist du kan bruke den til akkuratt det samme som hotmail så go for it! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Har sett snakk om at Google overvåker og leser mailene til de med Gmail, og som søker på Google etc. Tenker da litt på all datalagringen de innhenter veid opp mot personvern og digitale spor etter forbrukere etc. Noen som har noen innspill anngående dette? Og, er Gmail bedre enn Hotmail, eller er det motsatt? Begrunn hvorfor. Det sitter ingen hos Google som overvåker e-post. Men det er programvare som leser e-posten du leser og henter ut relevante annonser som vises. Personlig kan jeg ikke se noen stor personvernsproblematikk i det, programmet som leser henter annonser basert på ordi e-posten du leser er ikke vesensforskjellig fra e-postserveren som serverer deg e-posten. Men det får være opp til hver enkelt å avgjøre. Men erfaring og mening er at Gmail er bedre enn Hotmail på alle områder. For det første så er webmailen til Gmail betraktelig bedre enn Hotmail uten at jeg skal gå inn på en lang utredning om hvorfor, det er en stund siden jeg har brukt Hotmail. For det andre så tilbyr Gmail både POP og IMAP, i tillegg til at Gmail kan hente e-post fra andre POP- og IMAP-kontoer. Selv henter jeg inn tre andre e-postkontoer til min Gmail-konto (Funker ikke med Hotmail med mindre de har begynt å tilby POP eller IMAP siden sist jeg sjekket). Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hotmail kan hente epost via pop3 (imap vet jeg ikke) Lenke til kommentar
Mannon Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei, vart henvist her frå «Gmail og norsk språk» av brukar Requi. Det eg undrar på er om nokon som veit korleis det går med omsetjinga av Gmail til nynorsk og korleis ein kan hjelpe til? Det stod å lesa at nynorsk var 99% ferdig omsett i 2006 Ref. brukar Øystein T. Med venleg Helsing Mannon Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hotmail kan hente epost via pop3 (imap vet jeg ikke) Men du må logge inn hver 60. dag elns for at ikke hotmailen skal deaktiveres... DET er plagsom det... Men skjønner at de skal holde på brukerne sine... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vet det, det er irriterende (selv om at jeg ikke har fått noe melding om det på flere måneder) Bruker Gmail til mail og Hotmail/MSN til msn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå